Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@03:30:08 GMT

150 هزار میلیارد تومان، ارزش راه‌های لرستان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۲۳۰۸

150 هزار میلیارد تومان، ارزش راه‌های لرستان

تین‌نیوز |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: ارزش مالی راه‌های استان 150 هزار میلیارد تومان و عمر متوسط راه‌های استان بیش از 20 سال است.

به گزارش ایسنا، علی زندی‌فر عصر در نشست خبری اظهارکرد: 7هزار و 929 کیلومتر طول راه‌های استان است که 104 کیلومتر آزادراه، 414 کیلومتر بزرگراه، 720 کیلومتر راه اصلی دوخطه، 570 کیلومتر راه فرعی، 24 کیلومتر راه‌های مشترک و 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی داریم که 4هزار و 118 کیلومتر آسفالته، هزار و 133 کیلومتر شوسه و 845 کیلومتر راه خاکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: 42 نقطه پرحادثه قرمز در استان لرستان وجود دارد که طی امسال 10 نقطه پرحادثه در استان حذف می‌شود. سال گذشته 200 پرتگاه حذف شد و تا پایان امسال نیز 100 پرتگاه حذف می‌شود و از طرفی دو کیلومتر شیب شیروانی در استان اصلاح خواهد شد.


وی تصریح کرد: یکی از مشکلات در استان عدم نگهداری راه‌های روستایی و فرعی استان بوده است که طرحی، پیشنهاد و 100 میلیارد تومان مناقصه گذاشته‌شده که حجم قابل‌توجهی از راه‌های روستایی آسفالت می‌شود. برای محورهای گردشگری بیشه، نوژیان، چم چیت، گهر، ونایی، اولاد قباد، بابابزرگ، کاکارضا، آب سفید و شاهی وند اعتبار ملی لحاظ شده و کار لکه‌گیری و آسفالت این محورها انجام می‌شود.

زندی‌فر با بیان اینکه 17 سامانه ثبت تخلف در محورهای استان لرستان نصب‌شده است، اظهار کرد: سرعت متوسط راه‌های استان لرستان قبل از سال 95، 83 کیلومتر در ساعت بوده که با اقدامات صورت گرفته 7.9 درصد کاهش یافته است.


وی بیان کرد: 42 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در محورهای استان فعال است، 60 دستگاه تردد شمار در محورهای استان وجود دارد و 19 دستگاه دوربین نظارت تصویری برای مناطق پرخطر نیز نصب‌شده است.


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان تصریح کرد: در پنج‌ماهه امسال 14.8 درصد تلفات ناشی از تصادفات راه‌های روستایی و برون‌شهری استان کاهش‌یافته است.


زندی‌فر افزود: از سال 89 استان برنامه‌ریزی خوبی در راستای کاهش تصادفات داشته که با برنامه‌ریزی انجام شده لرستان در بین 10 استان زاگرس‌نشین نخستین رتبه کاهش تصادفات را کسب کرده به‌طوری‌که که از 590 نفر فوتی تصادفات در سال 89 به 390 نفر در سال 95 رسیده و باید تلاش شود به سمتی برویم که تصادفات به صفر برسد.


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه سامانه سپهتن بر روی اتوبوس‌های مسافربری استان لرستان نصب شد، تصریح کرد: سیستم سپهتن، سامانه پویش هوشمند تردد ناوگان راه‌اندازی شده که این سامانه کار رصد راننده را انجام می‌دهد که این سیستم در مرحله نخست بر روی اتوبوس نصب و در مراحل بعد بر روی نفت‌کش‌ها و سواری‌ها نیز نصب می‌شود.


زندی‌فر اضافه کرد: سال گذشته لرستان یکی از استان‌های موفق در امر جابه‌جایی زائران اربعین بود و امسال نیز برنامه‌ریزی می‌شود در راستای انتقال زائران مشکلی ایجاد نشود و از ظرفیت فرودگاه خرم‌آباد نیز استفاده شود.


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: یک میلیارد و 600 میلیون تومان بودجه برای دو راهدارخانه لحاظ شده، در راستای تقاطع محور چالانچولان نیز طرح خوبی تهیه‌شده و پنج میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته است که اجرایی می‌شود.


زندی‌فر با اشاره به محور پرحادثه ازنا- شازند، افزود: پنج میلیارد تومان از محل بودجه ملی برای این محور تخصیص‌یافته است و تا پایان سال چندین تقاطع این محور اصلاح می‌شود و حاضریم برای روکش آسفالت به راه و شهرسازی کمک کنیم.


وی خاطرنشان کرد: ساختمان اداری شهرستان سلسله امسال تکمیل می‌شود، برای نخستین بار پلیس‌راه به‌صورت پیش‌ساخته در استان احداث و در شهرستان الیگودرز نصب‌شده است، برای پاسگاه تنگ تیر نیز مجوز گرفته و امسال نصب می‌شود.


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: دو دستگاه پل عابر پیاده آماده نصب است و دو پل دیگر تا پایان امسال به مناقصه گذاشته می‌شود؛ امسال روشنایی نقاط پرحادثه بازنگری می‌شود و در 20 نقطه پرحادثه روشنایی نصب می‌شود.


زندی‌فر اضافه کرد: 537 دستگاه ناوگان در استان شرایط نوسازی را دارد و افرادی که خودرو فرسوده دارند به‌ویژه مینی‌بوس و خاور می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند. برای تحویل سواری کرایه روستایی 150 نفر تاکنون ثبت‌نام و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی‌شده است و ظرفیت داریم افراد بیشتری را به بانک معرفی کنیم.



وی تصریح کرد: از سال گذشته درآمد استان در حوزه حمل‌ونقل 13.8 درصد افزایش‌یافته است، سال گذشته در بخش آموزش رانندگان بار و مسافر 95 هزار و 811 نفر ساعت آموزش داده‌ شده و امسال 28 درصد در بحث آموزش کاهش داشته‌ایم که تلاش می‌شود عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: امسال 22 مناقصه برگزارشده است، سال گذشته برای 620 نفر ایجاد اشتغال شده و در سامانه رصد ثبت‌شده است؛ در پنج‌ماهه امسال 143 نفر اشتغال ایجادشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش ایجاد اشتغال را داشته‌ایم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز

مرسدس بنز جی کلاس برقی با ۴ موتور در نمایشگاه پکن رونمایی معرفی شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرسدس بنز پس از معرفی مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025 از نسخه تمام برقی جی کلاس رونمایی هم در نمایشگاه خودروی پکن کرد.

نسل جدید جی کلاس با پیشرانه الکتریکی بر خلاف تصور قبلی EQG نام ندارد و با نام «مرسدس بنز G580 با فناوری EQ» معرفی شده است.

بریتا سیگر، مدیر بازاریابی مرسدس-بنز می‌گوید مشتریان این تمایز را دوست ندارند و می‌خواهند ماشین‌شان در طبقه‌بندی کلاسیک بنز نامگذاری شود. به همین دلیل کارخانه تصمیم گرفته زیرمجموعه EQ را کنار بگذارد.
خانم سیگر گفت تنها مدل‌های EQE و EQS که معادل بنزینی ندارند نام EQ را حفظ خواهند کرد و از این به بعد مدل‌های الکتریکی در قالب کلاس‌های موجود بنز طبقه‌بندی خواهند شد.

هر چرخ یک موتور الکتریکی دارد که در مجموع 580 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 4.7 ثانیه و حداکثر سرعتش به 180 کیلومتر در ساعت محدود شده است. حداکثر مسافتی که کلاس G الکتریکی با هر بار شارژ حرکت می‌کند 473 کیلومتر اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت شاهین از ۸۰۰ میلیون تومان گذشت
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان