Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از رشد ۲۵ درصدی درآمد حمل و نقلی استان یزد خبر داد.

محسن صادقیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رشد اقتصادی بالاتر مستلزم ارتباط مستقیم با حمل و نقل است، اظهار کرد: حمل و نقل یکی از عناصر اصلی و تاثیرگذار در صنعت و توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا باید بتوانیم با استفاده از انواع مدهای حمل و نقلی، جاده و ریل، همچنین حمل و نقل ترکیبی نقش مناسبی در چرخه بازرگانی، تجارت و صادرات استان در قیمت تمام شده کالا داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، ارائه خدمات مناسب، راحت و ایمن را از جمله رسالت‌های بخش حمل و نقل کالا و بار دانست و بیان کرد: حمل بارهای حجیم با مسافت‌های طولانی توسط حمل و نقل ریلی انجام می‌شود.

افزایش ۱۱ درصدی صدور بارنامه در یزد

صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی صدور بارنامه در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین تعداد صدور بارنامه به ترتیب مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان، صدوق و میبد بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه ریلی باید در راستای رقابت با جاده بتواند نسبت به کاهش هزینه حمل و نقل اقدام کند، خاطرنشان کرد: کاهش تردد ناوگان سنگین در سطح راه‌ها علاوه بر خسارت کمتر به جاده‌ها شرایط افزایش ایمنی جاده‌ها را نیز فراهم می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه کارآمدتر کردن حوزه حمل و نقل کالا و بار تأکید کرد: رسیدن به اهداف عالی در این حوزه مستلزم داشتن شرکت‌های حمل و نقل پویا و توانمند، ایجاد رقابت در صنعت حمل و نقل، حذف واسطه‌ها، دلال‌ها و درصدی‌ها،کاهش فساد، تبانی، درصدها، پورسانت‌ها، کمیسیون‌های اضافی بین تولیدکنندگان و شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان است.

شرکت‌های حمل و نقل ساماندهی می شوند

صادقیان عنوان کردشاید طرح پایش شرکت‌های حمل و نقلی بهترین گزینه برای ایجاد رقابت و توانمندسازی این بخش باشد.

وی ادامه داد: بخش حمل و نقل استان تلاش دارد با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و ساماندهی شرکت‌ها و رانندگان در این بخش از تمام توان خود در ارائه خدمات مناسب و سالم بهره گیرد.

صادقیان در مورد عملکرد این اداره کل خاطرنشان کرد: انتظار می رود بتوانیم در سال جاری ضمن ساماندهی و مکانیزه کردن وضعیت سالن اعلام بار پایانه یزد و کنترل مناسب حمل در جاده‌ها و همچنین علی‌رغم جهت دهی حمل بارهای حجیم، معادن به خصوص معدن چادرملو به‌ سمت ریل، شاهد رشد مناسبی در جابجایی کالا و بار در استان باشیم.

بیشترین بار حمل شده مربوط به اردکان و یزد

وی رشد ۱۶ درصدی تناژ حمل را یکی از دستاوردهای این اداره کل در سال جاری دانست و بیان کرد: حمل بار در یزد از لحاظ تناژ حمل استان در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

صادقیان ادامه داد: در حوزه حمل و نقل بار بیشترین تناژ حمل شده، مربوط به شهرستان‌های اردکان، یزد، بافق، میبد و صدوق است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد همچنین با اشاره به رشد ۲۵ درصدی درآمد این اداره کل، خاطرنشان کرد: بیشترین درآمدها مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، صدوق، ابرکوه و مهریز بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت

ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: سیستم‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای استان کرمان در فروردین ماه امسال حکایت از ثبت روزانه بیش از ۱۰۰ هزار و ۳۳۰ تردد دارد که نسبت به اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

علی عبداللهی امروز ۱۲ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طی فروردین ماه، محور هفت باغ علوی بیشترین تردد روزانه را در مقایسه با کل محورهای حوزه شمال استان کرمان به خود اختصاص داد و پس از آن محور کرمان- چترود، باغین به بردسیر و محور بردسیر به سیرجان به ترتیب در جایگاه بعد قرار دارند. 

وی افزود: تحلیل اطلاعات ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های استان حاکی از این است که محورهای ورودی و خروجی از مرکز به سمت جنوب و غرب استان در صدر سایر محورها قرار دارند.

عبداللهی بیان کرد: در ماه قبل از مجموع حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تردد ثبت شده، حدود ۱۸۷ هزار انواع تخلفات رانندگی ثبت شده که در همین راستا از تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز در این بازه، ۵۸۶ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولان ذیربط است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اطلاعات دوربین‌های ثبت سرعت جاده‌ای استان نشان می‌دهد به ترتیب محورهای باغین- کرمان با ۱۹ درصد، شهربابک- انار با ۶ درصد، رفسنجان- انار با پنج درصد، راور- مشهد و کرمان- رفسنجان هرکدام با سه درصد بیشترین تخلف سرعت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بیشتر از ۹۰ درصد تخلفات توسط وسایل نقلیه شخصی صورت گرفته و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند.

عبداللهی در پایان سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: شماره‌های تماس ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی