Web Analytics Made Easy - Statcounter

گسترش روز افزون تکونولوژی و شبکه های مجازی به دغدغه اصلی همه افراد جامعه برای مصون ماندن از مخاطرات آن تبدیل شده است که هیئت بازی های بومی و محلی سراوان گام مثبتی را در این راستا برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی که هر چه می گذرد به تعداد کاربران آن اضافه می شود، موجب به فراموشی سپرده شدن بازی های بومی و محلی و ورزش های سنتی شده و از سوی دیگر به دغدغه اصلی تمامی افراد جامعه برای مصون ماندن از مخاطرات فضای مجازی مبدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هیئت بازی های بومی و محلی شهرستان سراوان با همکاری اداره ورزش و جوانان، شوراهای اسلامی، دهیاری ها، نیروی انتظامی و سپاه شهرستان گام مثبتی را با اجرای هفتگی جشنواره های بازی های بومی و محلی در روستاهای شهرستان برای فاصله گرفتن از فضای مجازی و احیای آیین و سنت گذشتگان برداشته است. به گفته مراد شیخ زاده رئیس هیئت بازی های بومی و محلی شهرستان سراوان این روزها مردم در هیاهوی زندگی مدرنیته و بی تحرکی غرق شده اند و با توجه به دوری از ورزش دچار انواع بیماری ها و امراض شده اند و برای درمان و سلامتی مجبور به هزینه های هنگفتی هستند. بازی های سنتی در گذشته و قبل از رشد روز افزون تکنولوژی، یار گرمابه و گلستان بسیاری از افراد جامعه بوده است که تمامی فرصت ها را غنیمت دانسته و با کمترین اقدامات و توقعات اندک اقدام به انجام این بازی ها می کرده اند. هیئت بازی های بومی و محلی سراوان توانسته است میراث گذشتگان که نشان از فرهنگ بومی و اصیل منطقه را دارد که گاها قدمت برخی از بازی ها به اندازه تاریخ می باشد، احیا کند. این افراد توانسته اند در هر هفته برای لحظاتی کودکان، جوانان، نوجوانان و حتی بزرگان را به زمین مسابقه سوق دهند و از فضای مجازی دور کنند و در انتقال آیین ارزشمند به جای مانده از گذشتگان به نسل کنونی به نسبت موفق عمل کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،سفال کلپورکان نمادی از هنر دستان زنان بلوچ شهر علم و فرهنگ با قدمت هفت و هزار سال در کلپورگان سراوان است.
خانم منفرد مانند دیگر بانوان روستا در این روستا به کار پخت سفال می‌پردازد.
اکنون دختران دانشجوی دانشگاه پیام نور سراوان برای معرفی بهتر سفال میخواهند در ساخت و معرفی سفال و بازار فروش بهتر در ایران و جهان نقشی داشته باشند.
با احداث کارگاه و استفاده از تجارب زنان روستا، این کارگاه خواهد توانست در آینده‌ای نه چندان دور با نو آوری وخلاقیت بانوان طرح‌های جدیدی را به بازار روانه کند.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری