Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:42:00 GMT

۱۰ هزار تعاونی روستایی در کشور تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۳۴۸۰

۱۰ هزار تعاونی روستایی در کشور تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت کار گفت: در برنامه پنج ساله ۱۰ هزار تعاونی در ۱۰ هزار روستای کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد یعقوب رستمی ظهر امروز در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان لرستان که در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: 10 درصد از تعاونی‌های برتر کشور از تعاونی‌ها استان لرستان انتخاب‌ شده که نشانگر اهمیت موضوع تعاون‌گر در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر 94 هزار و 528 تعاونی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 546 تعاونی در استان لرستان است که حدود چهار درصد تعاونی‌های فعال کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت کار عنوان کرد: تعاونی‌های استان لرستان 10 درصد تعاونی‌های برتر کشور را کسب کرده‌اند که نشان‌دهنده موفقیت استان لرستان است.

وی بیان کرد: اگر تاکنون نتوانستیم شعار 25 درصد اشتغال و 25 درصد اقتصاد کشور را از طریق تعاونی‌ها کسب کنیم به لحاظ این است که بخش خصوصی موفقیت چندانی کسب نکرده است.

رستمی تصریح کرد: حدود 30 درصد از اقتصاد کشور در بخش خصوصی مدیریت‌شده و 70 درصد اقتصاد کشور هنوز دولتی است که از این 30 درصد حدود 4 درصد تعاونی‌ها موفقیت کسب کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به سمتی می‌رویم که بخش دولتی از اقتصاد فاصله بگیرد و ورود بخش خصوصی به تعاونی بیشتر شود؛ امسال پس از ابلاغی که صورت گرفت مقرر شد مبالغی را تحت عنوان اشتغال‌زایی به کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه روستاها تعلق بگیرد.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت کار گفت: بناشده روستاهایی در قالب تعاونی مدیریت شود و هر روستایی که در کشور صنایع خاص خود اعم از صنایع‌دستی، تولیدی و کشاورزی را مدیریت کنیم و در قالب تولیدی که انجام می‌دهند همه اعضای روستا در قالب یک تعاونی ساماندهیشود.

وی اظهار داشت: نخستین گام تشکیل هزار تعاونی روستایی است که در استان لرستان 124 روستا را معرفی کرده‌اند که در حال حاضر 37 روستا سهم اعلام‌شده و هدف نهایی در برنامه پنج‌ساله این است که 10 هزار تعاونی در 10 هزار روستا تشکیل شود.

رستمی افزود: اشتغالی که در تعاونی‌های سطح کشور ایجادشده بالغ‌بر یک‌میلیون و 640 هزار نفر است که 32 هزار و 942 نفر در استان لرستان بوده، 10 میلیون عضو تعاونی‌های کشور است که 983 هزار و 20 نفر لرستانی است.

وی عنوان کرد: تعاونی سه پشتوانه نیاز دارد که نخستین پشتوانه آموزش است، آموزش و نحوه ترویج در تعاونی‌ها رونق پیدا کنند که همه جامعه باید ورود کنند؛ همه دستگاه‌ها باید کمک به اداره تعاون کنند که بتوانیم با آمورشی که به کودکان، نوجوانان و جوانان می‌دهیم شرایط ایجاد تعاونی‌های موفق در آینده را فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت کار بیان کرد: با توجه به موضوعاتی که در تعاونی‌ها به‌ویژه تعاونی‌های بزرگ پیش آمد که بعضی از فسادها و سهل‌انگاری‌ها را دیدم در وزارت خانه اقدام به تشکیل سامانه نظارتی شد؛ در کل کشور 96 درصد تعاونی‌های مسکن موفق عمل کرده‌اند، در ستاد سعی بر این است که مشکلات و موضوعاتی که مانع پیشرفت تعاونی‌ها می‌شود را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها در 110 گرایش فعالیت دارد، در اکثر حوزه‌های اقتصادی کشور تعاونی‌ها تشکیل‌شده است و در حال پیگیری تشکیل شعباتی برای رسیدگی به مشکلات خاص تعاونی‌ها در نظر قرار گرفته شود.

رستمی خاطرنشان کرد: افزایش سهم صادرات را داشته‌ایم و در این هفته نمایشگاه صادرات برپا می‌شود تا تعاونی‌ها بتوانند از فضای صادرات نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/

R41450/P1492/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟