Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه نزدیک‌ترین راه برای ایجاد رونق تولید، بخش تعاونی است، گفت: غالباً تعاونی‌ها از سلامت بیشتری برخوردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر یکشنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر با طرح این سوال که بهترین راه برای به ثمر نشاندن اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال چیست؟ گفت: یکی از راه ها این است که دولت وارد کار شود و ایجاد اشتغال کند، دوم اینکه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال و سر و سامان دادن اقتصاد و معیشت مردم به سراغ بخش خصوصی برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک ترین راه برای ایجاد رونق تولید، بخش تعاونی است

وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی تواند اقتصاد را رونق ببخشد و بخش خصوصی هم به تنهایی نمی تواند چون دائما در معرض اتهام است، مسئله فساد و استثمار و ... مطرح می شود، افزود: بهترین و نزدیک ترین راه برای ایجاد رونق تولید و ایجاد اشتغال تقویت بخش تعاونی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: سالم ترین و بهترین راه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال و ساماندهی معیشت مردم مسئله تعاونی ها است؛ چراکه تعداد سرمایه داران جامعه کم است اما با جمع کردن چند نفر می توان سرمایه بزرگی را فراهم کرد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تعاونی، هم افزایی مالی و توانایی یکدیگر است، تصریح کرد: غالبا تعاونی ها از سلامت بیشتری برخوردارند و اگر هم دنبال سود باشند باز سود به مجموعه مردم تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تعاونی ها در جهت استقرار عدالت می توانند نقش آفرینی کنند، گفت: فایده دیگر تعاونی ها این است که در تعاونی ها افراد به دلیل اینکه هر کدام از قدرت مدیریتی، فکری و علمی برخوردار هستند لذا از این قدرت می توان برای افزایش سرمایه و بهره وری بیشتر استفاده کرد.

دین اسلام یکی از اساسی ترین اصول اجتماعی را تعاون قرار داده است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دین اسلام یکی از اساسی ترین اصول اجتماعی را تعاون قرار داده است، خداوند تعاون به نیکی و تقوا سفارش کرده است، تصریح کرد: تعاونی موفق است که در مسیر نیکی و حسنه و خوبی حرکت کند، صداقت در کار باشد.

آیت الله میرعمادی مسئله خداترسی را یکی دیگر از عوامل موفقیت تعاونی ها برشمرد و افزود: تعاونی باید اموال سهامداران را حفظ کند و حیف و میل نکند و از بین نبرد، تعاونی که مدیرعامل اش به دنبال ضایع کردن سرمایه است موفق نمی شود.

وی ادامه داد: تعاونی که بر پایه گناه و معصیت و نافرمانی از خدا شکل می گیرد، کارآمد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه تعاونی ها باید با روحیه جهادی کار کنند، نه اینکه عده ای جمع شوند فقط امتیاز بگیرند، چنین تعاونی عاقبت به خیر نخواهد بود، گفت: اگر مدیریت تعاونی مدیریت منفعتی باشد معلوم است دنبال کار نیست.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: تعاونی ها وقتی می توانند موفق باشند که فعالیت شان دانش بنیان باشد، امروز تکیه بر دانش بنیانی فعالیت ها رمز موفقیت است رمز سود بردن بیشتر است.

باید به تعاونی ها جهت گیری صحیح بدهیم

وی با اشاره به اینکه اگر تکنولوژی به روز استفاده نشود نمی توان در میدان رقابت ماند، این مسئله مهم و اساسی است، افزود: متاسفانه تعاونی های ما بیشتر به روش سنتی عمل می کنند و به همین دلیل است نه چندان سودی می برند و نه توان رقابت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: متاسفانه در تعاونی ها گرچه بازرس و عوامل نظارتی قرار می دهند اما در واقع بر تعاونی های ما نظارت نیست، به همین دلیل در برخی تعاونی ها شاهد فساد و تضییع سهام و حق افراد هستیم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه باید مسئله تعاونی ها و تعاون را در جامعه ترویج کنیم و به جوانان مان جرات بدهیم، خودشان باید با اعتماد به نفس و با تشکیل تعاونی به میدان کار بیایند، تصریح کرد: در مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان وقتی با جوانان صحبت می کنیم تشویق می شوند می روند کارهای بزرگی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه اداره کار باید اعتماد به نفس و جرات ایجاد کند در بین افراد و مجموعه جوانان جویای کار را به هم وصل کند، تصریح کرد: باید به تعاونی ها جهت گیری صحیح بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: متاسفانه تنها هنر می کنیم مجوز صادر می کنیم، اما سرانجام این تعاونی ها چه می شود را دنبال نمی کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

استاندار کرمان گفت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس 2024 ) در اتاق بازرگانی ایران  اظهار  داشت: صادرات 40 کالا با ارزش 10 میلیارد دلار  به 50 بازار  از استان کرمان  برنامه ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودرو سازی و قطعه سازی برای 12 هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم  در ارتباط با آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر 20کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت  تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آنچنانی وارد نکرده است.

وی افزود: آب در حال حرکت به مدت حدود 2 ساعت وارد پارکینگ های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، گردشگردی،محصولات کشاورزی،ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید