Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد علی‌اکبر ابراهیمی ظهر امروز در اولین همایش تجلیل از فعالان عرصه چاپ و نشر چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه یکی از ملزومات پیشرفت در این حوزه رسیدن به تکنولوژی روز است، اظهار کرد: تکنولوژی‌های دستگاه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صنعت چاپ در سطح دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و اما کشور ما در این حوزه نسبت به سایر کشورها با استاندارهای جهانی فاصله بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تهیه تجهیزات موردنیاز چاپخانه‌ها بسیار گران‌قیمت است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به اینکه اقدامات بسیار زیادی در 6 سال گذشته جهت پرداخت تسهیلات برای تجهیز چاپخانه‌ها صورت گرفته است، اما با مشکلات بسیاری از جمله عدم همکاری بانک‌ها و صندوق توسعه تعاون در این سال‌ها مواجه بودیم و این مشکلات همچنان نیز ادامه دارد.

معاون اداره‌کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه براساس قانون، مالیات بر ارزش افزوده به چاپخانه‌ها تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه مسؤولان مالیاتی هنوز بر این باور نرسیده‌اند و تنها فعالیت‌ چاپخانه‌ها‌ را در تولید و چاپ‌ کتاب‌ می‌بینند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه میزان تولید و نشر کتاب در دنیا 5 درصد است، ادامه داد: متأسفانه در کشور به 95 درصد فعالان حوزه چاپ و نشر توجهی صورت نمی‌گیرد و ما باید تلاش کنیم تا این نگاه در بین مسؤولان کشور تغییر پیدا کند و همچنین بتوانیم با پرداخت تسهیلات زیرساخت‌های لازم جهت خرید ماشین‌آلات پیشرفته را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به صنعت چاپ داشته باشیم، تصریح کرد: مسؤولان هر استان باید در کارگروه اشتغال به این صنعت توجه ویژه‌ای داشته باشند و باتوجه به اینکه بسیاری از چاپخانه‌های ما هم‌چنان نگاه سنتی به این صنعت چاپ دارند و باید در تغییر این نگاه تلاش کنیم تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا به رقابت در بازار جهانی نزدیک شویم.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند

آفتاب‌‌نیوز :

از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام برده می‌شد؛ شایعاتی که در روز‌های اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کار‌های نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی