Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:51:52 GMT

راه‌اندازی مراکز پشتیبانی شغلی معلولان از سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۴۱۲۹

راه‌اندازی مراکز پشتیبانی شغلی معلولان از سال آینده

مدیرکل دفتر توان‌بخشی و توان‌پزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال آینده، مراکز پشتیبانی شغلی برای معلولان در 10 استان به عنوان پایلوت راه‌اندازی می‌شود که زنجان یکی از آن‌ها است.

به گزارش ایسنا، زهرا نوع‌پرست ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه 1140 مرکز توان‌بخشی و توان‌پزشکی در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: مراکز روزانه آموزشی توانبخشی برنامه‌های خود را در راستای توانمندسازی و پیوند معلول با خانواده‌ها پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراکز از وجود تیم‌هایی بهره می‌گیرد که بر اساس نوع معلولیت متفاوت‌اند و مراکز روزانه اوتیسم از وجود تیم‌های بسیار قوی برخوردارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان، توسعه این مراکز در سطح کشور به‌ویژه مناطق محروم است، ادامه داد: در حال حاضر استان‌های محروم در کشور شناسایی شده و مقرر است که مراکز توان‌بخشی و توان‌پزشکی، معلولان این مناطق همانند سایر نقاط تحت آموزش‌های فراگیر از جمله هنردرمانی و بازی درمانی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تامین انواع وسایل کمک توانبخشی برای معلولان به جد در برنامه‌های پیش روی سازمان قرار دارد، افزود: خوشبختانه سال‌های اخیر بودجه مورد نیاز برای تامین این وسایل مورد توجه دولت قرار گرفته است و امسال برای اولین‌بار، بودجه تامین وسایل کمکی برای برخورداری از اندام‌های مصنوعی به استان‌ها تخصیص داده خواهد شد.

نوع‌پرست تصریح کرد: علاوه بر این، امسال همه استان‌ها از بودجه سرانه ضایعه نخاعی برخوردار خواهند شد تا هیچ معلولی از تامین وسایل بهداشتی بی‌بهره نماند.

مدیرکل دفتر توان‌بخشی و توان‌پزشکی بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه به زودی بازبینی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت تصویب قانون اصلاح شده حمایت از حقوق معلولان، زمینه برای به کارگیری فرد معلول در سیستم اداری و بخش خصوصی فراهم می‌شود و این می‌تواند گام بزرگی در راستای بهبود شرایط جامعه هدف باشد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 300 مرکز توان‌بخشی حرفه‌ای در سطح کشور، یادآور شد: در این مراکز، معلولان شدید و متوسط با دریافت آموزش‌های اصولی برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند. این در حالی است که هر کدام از مربیان مراکز پشتیبانی شغلی، 10 معلول را تحت پوشش قرار خواهند داد و مقرر است که مداخلات خود را تا دو سال بعد از اینکه معلول صاحب شغل شد نیز ادامه دهند.

نوع‌پرست تصریح کرد: یک میلیون و 300 هزار معلول تحت پوشش مراکز توان‌بخشی و توان‌پزشکی بهزیستی قرار دارند و متاسفانه 20 هزار نفر از معلولان ضایعه نخاعی بر اثر حوادث دچار معلولیت شده‌اند. در همین راستا، یکی از سیاست‌های سازمان، پیشگیری از معلولیت‌ها است و اجباری شدن مشاوره ژنتیک در برنامه ششم توسعه نقش پررنگی در کاهش معلولیت‌های مادرزادی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر شنوایی‌سنجی و کاردرمانی جزو خدماتی است که با هزینه بالا به معلولان ارائه می‌شود؛ چرا که متاسفانه تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی و طرح تحول سلامت قرار نگرفته است اما اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بسته بیمه خدمات توانبخشی برای معلولان در نظر گرفته است و در صورت تصویب دولت را موظف می‌کند تا این خدمات را تحت پوشش بیمه قرار دهد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد

حسین شیرزاد از خرید روزانه ۱۰۰۰ تن گوشت مرغ در کشور خبر داد و گفت: خرید مرغ مازاد تولید داخلی بدون هیچ محدودیتی از مرغداران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت متعهد به خرید مرغ هستند و با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

وی اظهار داشت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیر کشتاری اتفاق افتاده چنانچه مرغ را تا ۵۹ روزگی مرغ نگهداری کنند پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور خواهد بود.

نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری کشور فراهم است

شیرزاد، با بیان اینکه امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به صنعت مرغداری کشور کرده است به طوری که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم؛ زیرا زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتری این محصول را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شد و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر راهبُردی مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات خود دارد.

شیرزاد با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور نیازمند فعال سازی کریدور‌های صادراتی است، گفت: صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.

وی بیان کرد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم، نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی