Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@23:38:29 GMT

تابلوی لا فتی الا علی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۴۴۲۳

تابلوی لا فتی الا علی رونمایی شد

خبرگزاری میزان- حسن روح‌الامین، نقاش جوان کشورمان، در توضیح دلیل انتخاب موضوع تابلوی نقاشی «لا فتی الا علی»‌اش گفت: بزرگ‌ترین دلیل انتخاب این موضوع، غربت موضوعات دینی در نقاشی است؛ چراکه روی این موضوعات کمتر کار می‌شود و اساتید وقت کمتری برای آن می‌گذارند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، جدیدترین نقاشی حسن روح‌الامین با نام «لا فتی الا علی» که به دلاوری حضرت علی(ع) در جنگ احد می‌پردازد، در دهه امامت و ولایت رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از این اثر را نمایش رشادت امیرالمؤمنین در دفاع از پیامبر(ص) دانست.

حسن روح‌الامین، نقاش جوان و عاشورایی کشورمان، در آستانه عید غدیر از جدیدترین اثر خود با موضوع «جنگ احد» رونمایی کرد. در این مراسم که عصر روز شنبه، 11 شهریورماه در تالار وحدت برگزار شد، تابلوی «لا فتی الا علی» به نمایش درآمد. این نقاشی طی 6 ماه و با ابعاد 322 در 235 ترسیم شده است.

مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم گفت: معمولاً هنر دینی را با شمایل یا پرده‌های قهوه‌خانه‌ای می‌شناسیم و در ژانر هنر کلاسیک و رئالیسم، کاری صورت نگرفته است و آثار آقای روح‌الامین جزو اولین‌هاست و بسیار به چنین کارهایی نیازمندیم. ایشان در این سن و سال جزو اساتید خوب ما هستند و کار سفارشی هم نمی‌کنند و این نقاشی‌ها، تعهد شخصی خودشان است و به تعبیر رهبر انقلاب «آتش به اختیار»‌ هستند. باید قدر چنین هنرمندانی را بدانیم تا آثارشان به موزه‌ها راه یابند.

سپس حسن روح‌الامین درباره تابلوی «لا فتی الا علی» توضیح داد: ابتدا نام دیگری برای نقاشی‌ام برگزیده بودم؛ اما نام فعلی را مناسب‌تر دیدم. بزرگ‌ترین دلیل انتخاب این موضوع، غربت موضوعات دینی در نقاشی است؛ چراکه روی این موضوعات کمتر کار می‌شود و اساتید وقت کمتری برای آن می‌گذارند. اساسا در تابلوهایی که کار می‌کنم، سعی دارم یک برش از یک شخصیت را کار کنم، اینجا هم برش کوتاهی از غزوه احد است که علاوه بر مصیبت شکست مسلمانان، رشادت علی(ع) هم در آن نمایان است. تابلو کار کردن، مانند شعر است و باید الهام شود، منظور چیزی شبیه وحی نیست، بلکه ایده درستی بیاید و سپس انگیزه اجرای آن ایجاد شود.

روح‌الامین در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برای من اتفاق بزرگی بود که در موزه هنرهای معاصر نمایشگاه داشته باشم و این مهم با محبت و حمایت آقای ملانوروزی محقق شد. همچنین از توجه همیشگی رسانه‌ها قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «دانش‌آموزان برای فرار از مدرسه چه نقشه‌ای کشیدن! + فیلم»، «همه آنچه باید از بار الکتریکی در فیزیک بدانیم»، «اگه چشم اتمی داری، 8 ثانیه‌ای کدوتنبل بداخلاق رو پیدا کن»، «حکایت خواندنی از ضرب المثل توبه گرگ مرگه؛ خلاصه حواستون باشه»، «اگه چشم اتمی داری، 8 ثانیه‌ای کدوتنبل بداخلاق رو پیدا کن»، «فیلم خواستگاری دانش آموز دختر از آقا معلم؛ چه نامه‌ای هم براش نوشته!»، «عکس هایی از کوچکترین مدرسه دنیا»، «» را با کلیک بر روی تیتر بخوانید.

برای خواندن مطالب روی تیترها کلیک کنید

نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس

رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم

در مورد سریال حشاشین چه می دانید؟

 

عکس هایی از کوچکترین مدرسه دنیا

فیلم خواستگاری دانش آموز دختر از آقا معلم؛ چه نامه‌ای هم براش نوشته!

اگه چشم اتمی داری، 8 ثانیه‌ای کدوتنبل بداخلاق رو پیدا کن

حکایت خواندنی از ضرب المثل توبه گرگ مرگه؛ خلاصه حواستون باشه

همه آنچه باید از بار الکتریکی در فیزیک بدانیم

دانش‌آموزان برای فرار از مدرسه چه نقشه‌ای کشیدن! + فیلم

قدرت تمرکزت رو بسنج؛ تخته‌ای رو که دارت قرمز داره 15 ثانیه‌ای پیدا کن

این شیرینی یه تخم‌مرغی رو خیلی راحت روی گاز درست کن

با این روشها کم درس بخون اما نمره‌ی عالی بگیر

وقتی رضا رشیدپور آهنگ اون ور آبی میخونه + فیلم

کسانی که بیشترین تمرکز را دارند میتوانند 3 تفاوت دو عکس را پیدا کنند

 

دیگر خبرها

  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی تمدن غربی است
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی