Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@03:20:10 GMT

بازدید پرویز تناولی از موزه صلح جانبازان شیمیایی تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۴۵۵۶

بازدید پرویز تناولی از موزه صلح جانبازان شیمیایی تهران

به گزارش ایلنا پرویز تناولی در انتهای بازدید چهار ساعته از موزه صلح گفت: مدت‌ها پیش دوست عزیزم مرحوم عباس کیارستمی به‌دفعات از تأثیر بازدید این موزه برخود گفته و اصرار داشت که من هم حتماً این تجربه متفاوت را پیدا کنم که متاسفانه به علت مشغله‌های فراوان این امر به تأخیر افتاد تا اکنون که در نبودش این بازدید میسر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولین چیزی که هر انسانی را در این موزه با خود درگیر می‌کند آن است که قربانیان واقعی جنگ خود راوی مستقیم حوادث هستند که این بی شک در باورپذیری نقش اصلی را دارد و دوم آنکه بزرگ منشی در گفتار شما عزیزان جانباز موج می‌زند که با این روح بزرگ بدون کینه درباره حوادث و حتی جنایات شیمیایی صحبت کرده و اصلاً صدمات خودتان را دلیل بغض و کینه قرار نداده‌اید و این روح بزرگ بخشندگی شما هرکسی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

تناولی افزود: اکنون می‌فهمم که چرا عباس کیارستمی آن همه اصرار بر دیدن شما و این موزه را داشت. من امروز در مقابل این همه موضوعات شگرف روحیه تازه‌ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم و امیدوارم به عنوان یک هنرمند این ایده‌های بکر، روزی به کار و اثرهنری تبدیل شوند. ولی در اولین گام و به عنوان یک ادای دین به شما قول خواهم داد تا تمامی هنروران جوان و دانشجویان خود را به هربهانه با شما و این موزه آشنا خواهم کرد تا بیایند و از نزدیک این فضای انسانی را ببینند و بشناسند تا از فعالیتهای شما و خستگی ناپذیری شما درس زندگی و سختکوشی بگیرند.

محمدرضا تقی پورجانباز دوپا قطع ومدیر موزه و خانم یاکامورا مادر شهید بابایی، از طرف جانبازان موزه صلح تهران، لوح تقدیر ویژه‌ای را به استاد تناولی تقدیم کردند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی حجت عباسی به عنوان فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) معارفه شد.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: وجود دو مؤلفه امنیت و سلامت، نعمت است.

طالبی گفت: اگر قدر دان این دو مؤلفه نباشیم نعمت بزرگی را از دست داده‌ایم.

وی افزود: نداشتن امنیت همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و … افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته وی خراسان جنوبی با ارزیابی‌های کشوری در همه مؤلفه‌های امنیتی با وجود داشتن کویر گسترده، وسعت و پراکندگی از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است که با تلاش نیروهای نظامی، دفاعی و امنیتی کسب شده است.

وی یادآور شد: در خراسان جنوبی تعامل خوبی بین اعضای شورای تأمین و ارگان‌ها نظامی وجود دارد که خدا را در این راستا شاکریم.

گفتنی است وی در این مراسم از زحمات امیر ارسلان پرویز قدردانی و برای حجت عباسی فرمانده جدید پدافند هوایی شرق آرزوی موفقیت کرد.

امیر ارسلان پرویز فرمانده سابق پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (ص) نیز در این مراسم گفت: در دوران خدمت روحیه جهادی را در حوزه مأموریتی ترویج کردم.

وی بیان کرد: از خدمت در بیرجند خاطرات شیرینی دارم و در واقع گوشه‌ای از قلب خودم را در بیرجند می‌گذارم.

پرویز یادآور شد: همه تلاش ما بر این است که وظیفه خود یعنی حراست از آسمان ایران عزیز را به خوبی و درستی انجام دهیم.

کد خبر 6091699

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان