Web Analytics Made Easy - Statcounter


پرویز تناولی مجسمه ساز در بازدید از موزه صلح خطاب به جانبازان بیان کرد که امیدوار است که ایده های بکر آنها روزی به یک اثر هنری تبدیل شود.

به گزارش بی‌باک، پرویز تناولی مجسمه ساز ایرانی به همراه دخترش تندیس تناولی به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی موزه صلح به این موزه در پارک شهر تهران رفته و ضمن بازدید از موزه با جنایات شیمیایی علیه مردم کشورمان در زمان جنگ آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تناولی در انتهای این بازدید که در حدود چهار ساعت طول کشید، عنوان کرد: مدت ها پیش دوست عزیزم مرحوم عباس کیارستمی به دفعات از تاثیر بازدید این موزه برخود گفته و اصرار داشت که من هم حتما این تجربه متفاوت را کسب کنم که متاسفانه به علت مشغله های فراوان این امر به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: متاسفانه این بازدید در نبود او میسر شد و باید بگویم اولین چیزی که هر انسانی را در این موزه با خود درگیر می کند این است که قربانیان واقعی جنگ خود راوی مستقیم حوادث هستند و این بی شک در باورپذیری نقش اصلی را دارد. دوم آنکه بزرگ منشی در گفتار شما عزیزان جانباز موج می زند که با این روح بزرگ بدون کینه درباره حوادث و حتی جنایات شیمیایی صحبت کرده و اصلا صدمات خودتان را دلیل بغض و کینه قرار نداده اید و این روح بخشندگی شما هرکسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تناولی با اشاره به کیارستمی اظهار کرد: اکنون می فهمم که چرا عباس کیارستمی آن همه اصرار بر دیدن شما و این موزه را داشت. من امروز در مقابل این همه موضوعات شگرف روحیه تازه ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم و امیدوارم به عنوان یک هنرمند این ایده های بکر، روزی به کار و اثر هنری تبدیل شوند ولی در اولین گام و به عنوان یک ادای دین به شما قول خواهم داد تا تمامی هنروران جوان و دانشجویان خود را به هر بهانه با شما و این موزه آشنا خواهم کرد تا بیایند و از نزدیک این فضای انسانی را ببینند و بشناسند تا از فعالیت های شما و خستگی ناپذیری شما درس زندگی و سختکوشی بگیرند.

در این مراسم بازدید محمدرضا تقی پور جانبازی که از ناحیه دو پا مجروح شده است و مدیر موزه و یاکامورا مادر شهید بابایی، از طرف جانبازان موزه صلح تهران، لوح تقدیر ویژه ای را به تناولی تقدیم کردند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از معلم های ماندگار سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  از «قصه های مجید» تا «مدرسه ما»، معلمان تصویری به یاد ماندنی در قاب کوچک داشته اند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • یادی از یک صدای ماندگار
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • یادی از معلم های ماندگار سیما
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید