Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@12:12:25 GMT

۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور فعالیت دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۵۰۳۲

۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور فعالیت دارد

خرم آباد- مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۴ هزار و ۵۲۸ تعاونی فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش قدس آنلاین، یعقوب رستمی ظهر شنبه در آئین دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان لرستان ضمن تبریک هفته تعاون اظهار کرد: در حال حاضر ۹۴هزار ۵۲۸ تعاونی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۵۴۶ تعاونی فعال است، که حدود ۴ درصد آن متعلق به استان لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد کشور تصریح کرد: این عدم تحقق به دلیل سهم کم بخش خصوصی بوده به نحوی که ۳۰ درصد اقتصاد کشور در بخش خصوصی و ۷۰ درصد آن دولتی بوده و از سهم بخش خصوصی چهار درصد آن توسط تعاونی‌ها کسب شده است.

رستمی بیان داشت: امسال بعد از ابلاغ وزارت تعاون مبنی بر مقرر شدن مبالغی برای اشتغال‌زایی کشور در حوزه‌های مختلف، بنا بر ایجاد روستا تعاون در روستاهای کشور گردید.

وی یادآور شد: روستاهایی که ظرفیت‌های ویژه در برخی حوزه‌ها شامل کشاورزی، دستی و تولیدی داشته تحت حمایت قرار گرفته و تمامی اعضا روستا در قالب یک تعاونی مدیریت می‌شوند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل یک هزار تعاونی در یک هزار روستا، بیان داشت: استان لرستان در این خصوص ۱۲۴ روستا را معرفی کرده که از این میزان، ۳۷ روستا سهم استان برای تشکیل تعاونی بوده است.

رستمی تاکید کرد: برای ایجاد روستا تعاون نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در بین روستائیان بوده تا از این طریق درصدی از اقتصاد کشور بهبود یابد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال ایجادشده در تعاونی‌ها بالغ بر یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر بوده که از این تعداد ۳۲هزار و ۹۴۲ آن در استان لرستان محقق شده است.

مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ میلیون عضو در تعاونی‌های کشور وجود داشته، تصریح کرد: ۹۸۳ هزار ۲۰ نفر از این تعداد در استان لرستان فعالیت داشته و لذا این استان در خصوص تعاون از موفقیت‌های خوبی برخوردار است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد