خسرو معتضد: "فروشنده" سر و ته نداشت!
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۵۲۱۳
خسرو معتضد گفت: البته یک دوره کوتاهی بعد از انقلاب سینمای ایران رشد کرد اما در حال حاضر سینمای ایران به شدت دچار ابتذال شده است. فیلم هایی مانند «آس و پاس» و «من سالوادور نیستم» چرا باید در سینمای ایران ساخته شود.
میزان نوشت: خسرو معتضد کارشناس تاریخ معاصر همزمان با سالروز شهادت رئیسعلی دلواری گفت: شهید رئیسعلی دلواری خان بود و متولد شده در تنگستان بود مردم تنگستان مردمان بسیار شجاعی بودند؛ و انسانهایی رستم صفتی بودند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او افزود: در گذشته چندین جنگ با انگلستان داشتیم یکی از آن جنگها در زمان محمدخان قاجار بود که ایران میخواست هرات را پس بگیرد و زمانی بود که دچار جنگ روسها شده بودیم، از طرفی انگلستان تلاش میکرد در شرق، ایران را از افغانستان جدا کند.
معتضد در خصوص نبود پرداخت به زندگی شهید رئیسعلی دلواری در سینمای ایران افزود: پرداخت به زندگی شهید رئیسعلی دلواریدر سینمای ایران می تواند بسیار مفید باشد چرا که وی دارای ویژگیهای شخصیتی بسیار خوبی بود اما متاسفانه سینمای ایران به چنین موضوعاتی هرگز نپرداخته است.
او در خصوص سینمای ایران بیان کرد: این روزها سینمای ایران دچار ابتذال شده و مشکلات بسیاری دارد از چرخه اکران گرفته تا فیلم هایی که صرفا برای گیشه و خنده مخاطب ساخته می شوند، بسیاری از کارگردانان و بازیگران این روزها در سینمای ایران بیکار هستند.
او ادامه داد: هنرمندان سینما بیکارند چراکه بعد از ساختن یک فیلم و بازی در آن مدت زمان زیادی طول میکشد تا دوباره فعالیت خود را آغاز کنند به نوعی می توان گفت فقط به دنبال سلیقه مخاطب و خنداندن تماشاگر است.
معتضد تصریح کرد: البته یک دوره کوتاهی بعد از انقلاب سینمای ایران رشد کرد اما در حال حاضر سینمای ایران به شدت دچار ابتذال شده است. فیلم هایی مانند "پنجاه کیلو البالو"، "آس وپاس" و "من سالوادور نیستم".
این کارشناس تاریخ معاصر اظهار کرد: اصلا این فیلم ها چه حرفی برای گفتن دارند. عجیب تر از آن این است که چرا کارگردانان سینمای ایران کشور خود را نمی شناسند و نمیدانند که باید مخاطب را به چه سمت و سویی سوق دهند.
معتضد در خصوص سینمای قبل از انقلاب افزود: قبل از انقلاب تمام فیلمها سراسر بدآموزی بود از چاقو کشی گرفته تا ولنگاری در فیلم ها بسیار دیده میشد و تأثیر این فیلمها به طور مستقیم در مردم دیده میشد. اما در دوران بعد از انقلاب مانند شاهد فیلم های بسیار خوبی مانند "کشتی آنجلیکا" بودیم.
او خاطرنشان کرد: الان همه چیز سینمای ایران فقط و فقط گیشه شده است و بعد از اینکه در چند فستیوال خارجی شرکت میکنند و جایزه می گیرند عزیز میشوند. من حتی از فیلم اصغر فرهادی فروشنده هم هیچ چیز نفهمیدم چرا که این فیلم اصلا سر و ته نداشت و در واقع کپی از یک فیلم خارجی بود.
منبع: فرارو
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژهای در روز ۲۲ اردیبهشت ماه، گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح میشود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگیهای آثار عیاری و نقش او در ارتقاء سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.
همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخههای اصلاح و مرمت شده فیلمهای سینمایی «آبادانیها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در میآید و پس از نمایش فیلمها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار میشود.
حضور در این مراسم برای علاقهمندان سینما آزاد است.