Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@05:54:54 GMT

مبحث 22 مقررات ملی ساختمان به فراموشی سپرده شده‌است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۵۷۵۱

رویداد۲۴-عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اهمیت مبحث 22 مقررات ملی ساختمان گفت: به رغم اهمیت فراوان این مبحث به فراموشی سپرده شده است.افشین حبیب زاده در چهارمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در نطق پیش از دستور خود به گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت:‌ یکی از موارد موجود در این گزارش فراموشی مبحث 22 مقررات ملی ساختمانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه مراقبت و نگهداری از ساختمان موجب حفظ سرمایه است و تامین آسایش و ایمنی مالکین و ساکنین را موجب خواهد شد، گفت:‌ با وجود اهمیت این امر متاسفانه به آن پرداخته نشده است و علل این کم‌توجهی را می‌توان کمبود منابع ریالی، عدم اهتمام برخی مسئولین ذیربط به اجرای مقررات ساختمانی و فقدان ضمانت اجرایی دانست. البته با این حال به نظر می‌رسد؛ مهمترین وجه این کم‌توجهی مباحث فرهنگی است.

او نقطه ثقل مقرارت ملی ساختمان را نگهداری از ساختمان‌ها دانست و با اشاره به اهمیت این مقررات ادامه داد:‌ این مبحث بازدیدهای ادواری را در کلیه بخش‌های ساختمان به منظور تامین ایمنی، بهداشت و ... از طریق اشخاص ذیصلاح الزامی می‌داند و بر اساس مفاد آن مالک یا نماینده قانونی در برابر نگهداری ساختمان و اجرای آن مسئول و موظف است تا کلیه شرایط لازم را برای مواردی همچون عقد قرارداد نگهداری، بازرسی، اخذ تاییدیه و کلیه امور مرتبط تامین کند.همچنین بر اساس این قانون مالک موظف است کلیه دستورالعمل‌های اجرایی را انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با تاکید بر اهمیت مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در جهت حفظ منابع سرمایه‌ای ادامه داد: یکی از مواردی که به کرات در این مبحث به آن اشاره شده، بازرسی ادواری است و بر اساس آن همه ساختمان‌ها اعم از مسکونی، اداری و ... باید به صورت ادواری توسط اشخاص ذیصلاح بازرسی شوند و اگر بازرس متوجه عدم رعایت الزامات مبحث 22 در این ساختمان‌ها شود باید به مراجع ذیصلاح و مسئول نگهداری ساختمان اخطار دهد.

او ادامه داد: این اخطار موارد تخلف و دستورات لازم را برای اصلاح شامل می‌شود و نادیده گرفتن آنها تخلف محسوب می‌شود و خاطی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. بازرس حتی می‌تواند به جهت غیرایمن بودن و عدم رعایت مقررات، ساختمان را غیرقابل سکونت تشخیص دهد و می‌تواند از طریق مراجع ذیصلاح آن را محصور کنند.

این عضو شورای پنجم با تاکید بر اینکه الزامات مبحث 22 تا جایی که برای تامین سلامت عمومی ،ایمنی و نگهداری از ساختمان‌ها لازم است باید اجرا شود، ادامه داد:‌ یکی از مهمترین مواردی که در ساختمان بر اساس مبحث 22 مقررات ملی ساختمان نیازمند مراقبت و بازرسی دائمی است؛ معماری و سازه، تهویه و شرایط سکونت‌، تاسیات مکانیکی، بهداشتی و برقی، تاسیسات گاز رسانی، حفاظت در برابر حریق، آسانسور و پلکان برقی است.

حبیب زاده در انتهای نطق پیش از دستور خود با تاکید بر اینکه نهادهای ذیربط موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان هستند، گفت:‌بر اسا س ماده 24 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، شهرداری‌ها، مجریان، مهندسان، مالکان و کارفرمایان موظفند مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند و بر اساس ماده 35 همان قانون مسئولیت نظارت عالیه به عهده وزارت راه و شهرسازی است. همچنین بر اساس مواد فصل چهارم آیین نامه اجرایی قانون وزارت راه و شهرسازی علاوه بر نظارت عالیه موظف است افراد جامعه را در راستای آگاهی بخشی در موقع اجرای مقررات ملی آموزش دهد و انتظار می‌رود این وزارتخانه بیش از پیش زمینه را برای اجرای این مقررات فراهم کند. فراموش نکنیم که همان طور که در مقدمه کمیته تخصصی مبحث 22 آمده؛ ساختمان یک سرمایه ملی است و عدم کنترل لازم بعد از ساخت آن خسارت‌های جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور بر جای می‌گذارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟

اغلب افراد با مشاهده سیب زمینی‌های جوانه زده برای استفاده از آن‌ها دچار تردید می‌شوند، در برخی مواقع نباید سیب زمینی جوانه زده را مصرف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بیشتر ما شنیده‌ایم که نباید سیب زمینی‌های سبز شده و جوانه زده را بخوریم اما چرا؟

دیدن اینکه سیب زمینی‌ها جوانه زده‌اند کمی ناخوشایند بنظر می‌رسد که ممکن است شما را در استفاده از آن بر سر دوراهی قرار دهد اما گاهی نیز ممکن است این سیب زمینی‌ها را مصرف کرده باشید.

ایمنی مواد غذایی

مصرف سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن و تا قبل از اینکه چروکیده شوند مشکلی نخواهد داشت. بسیاری از مواد مغذی در یک سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن نیز باقی می‌مانند، تنها کافی است که آن‌ها را قبل از استفاده از روی سیب زمینی جدا کرده و سپس مصرف کنید. هنگامی که یک سیب زمینی جوانه می‌زند نشاسته موجود درآن به قند تبدیل خواهد شد، در ابتدای این فرآیند نقاط نرمی را اطراف پوسته سیب زمینی مشاهده خواهید کرد که بهتر است قبل از استفاده جدا شوند.

سیب زمینی جوانه زده

چه زمان از مصرف سیب زمینی جوانه زده خودداری کنیم؟

با پیشرفت روند جوانه زدن، سیب زمینی چروکیده و کوچک می‌شود زیرا نشاسته موجود در آن به قند تبدیل شده و فرصت رشد بیشتر جوانه‌ها فراهم شده است. اگر سیب زمینی را در این شرایط مشاهده کردید از مصرف آن خودداری کنید زیرا طعم خوبی نخواهد داشت. از این قسمت‌های سبز می‌توان برای کاشت و رشد یک سیب زمینی جدید پرورش داد.

سموم موجود در سیب زمینی:

نور و گرما ماده‌ای به نام سولانین تولید می‌کنند که سبب رشد جوانه برروی پوسته سیب زمینی می‌شوند و هر دو این سموم برای انسان سمی بوده و منجر به سردرد، استفراغ و سایر علائم گوارشی خواهد شد.

سولانین به همراه کلروفیل در پوسته سیب زمینی جمع شده در نتیجه سبز رنگ خواهد شد، پس قبل استفاده، این پوسته سبز را از بین ببرید اما همچنان مزه تلخ آن باقی خواهد ماند.

چگونه از جوانه زدن سیب زمینی پیشگیری کنیم؟

برای نگهداری طولانی مدت سیب زمینی بهتر است آن را در جای خشک، خنک، دور از نور مستقیم خورشید و به دور از پیاز نگهداری کرد زیرا پیاز رشد جوانه زدن را در سیب زمینی تسریع خواهد کرد.

پرورش دهندگان سیب زمینی معمولا برای جلوگیری از جوانه زدن آن‌ها، روش‌های مختلفی را برای کاشت اعمال می‌کنند. پس اگر شخصا سیب زمینی را پرورش می‌دهید و یا بصورت عمده آن را خریداری کرده‌اید برای ماندگاری بیشتر آن‌ها لازم است چند نکته و ترفند را بیاموزید:

نوع سیب زمینی خریداری و کاشت شده را بدانید زیرا دانستن نوع آن به شما در نگهداری طولانی مدت کمک خواهد کرد.

به عنوان یک قاعده کلی، سیب زمینی خشک و یا دیر برداشت شده سالم‌تر باقی می‌ماند. اگر سیب زمینی را در منزل برداشت کرده‌اید بهتر است قبل از استفاده آن را خارج از محیط خانه قرار دهید تا از تازه بودن در آیند و خشک شوند.

همیشه سیب زمینی‌های سالم را خریداری کنید زیرا سیب زمینی‌های آسیب دیده کیفیت خوبی برای نگهداری طولانی مدت نخواهند داشت و به زودی جوانه می‌زنند.

دیگر خبرها

  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است