Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «علی محمد بساق زاده» مدیر کنترل تولید این شرکت با اشاره به آمار پنج ماهه تولید و چهار ماهه صادرات در سال 96 بیان داشت: میزان تولید محصولات پتروشیمی در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته و این درحالی است که در نیمه اول سال به دلیل این که تعمیرات اساسی در مجتمع ها صورت می گیرد به طور معمول میزان تولید کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که خوشبختانه امسال روند تولید با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از وضعیت قابل قبولی برخوردار است، تصریح کرد: انتظار می رود تا پایان سال حجم تولید نسبت به سال 95، حدود پنج میلیون تن افزایش یابد.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از تلاش برای پر کردن چهار درصد از ظرفیت اسمی خالی، گفت: سال گذشته ظرفیت تولید نسبت به ظرفیت اسمی حدود 81 درصد بود و امسال درصدد هستیم نسبت تولید به ظرفیت نصب شده را به 85 تا 86 درصد برسانیم.
بساق زاده درباره میزان صادرات پتروشیمی نیز گفت: صادرات از نظر مقدار درسال جاری در مجموع بیشتر شده است به گونه ای که از نظر حجمی 12 درصد و از نظر ارزشی 4 درصد افزایش داشتیم.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به دیگر مواردی که سبب افزایش تولید و فروش محصولات پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون شده است، گفت: در سال96 بورس کالا شرایط بهتری را تجربه می کند و از سوی دیگر در بورس اوراق بهادار نیز در مجموع باید گفت که شاخص بیشتر پتروشیمی ها مثبت شده است و افزایش تولید نفت نیز در بهتر شدن شرایط نقش داشت.
وی افزود: انتظار داریم در نیمه دوم سال با توجه به تعامل با بالادست، خوراک بیشتری برای مجتمع های تولیدی در دسترس باشد و در این زمینه کمبود نداشته باشیم و می توانیم در نیمه دوم امسال تولیدی پایدار را رقم بزنیم.
بساق زاده با تاکید بر این که در کنار افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در بخش بالادستی، توسعه صنایع پایین دستی به منظور تکمیل زنجیره‌های ارزش یکی از سیاست‌های در دست اجرای شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، گفت: توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام فروشی و اشتغال پایدار، منجر به متنوع سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی می شود که پیامد آن افزایش بازارهای هدف پتروشیمی ایران خواهد بود.
عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه افزون بر مجتمع هایی که در حال تولید هستند، امسال چند طرح دیگر وارد مدار تولید می شوند و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: امید است با مشارکت بیشتر بانک های داخلی و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی بتوان تامین مالی طرح ها را شتاب بخشید تا هر چه زودتر این طرح ها به بهره برداری برسند.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: امسال همزمان با راه اندازی طرح های جدید پتروشیمی به دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم و در صورت فراهم شدن شرایط باید افزایش تولید را رقم بزنیم.
در سال 1392 میزان صادرات محصولات پتروشیمی 12 میلیون و 800 هزار تن بود که در پایان سال 1395 به 20 میلیون و 400 هزار تن افزایش یافت.
اجرای توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و رفع تحریم ها باعث جهش در صادرات محصولات پتروشیمی و بازارهای جدید اروپا و آمریکای جنوبی به روی محصولات ایرانی گشوده شد.
ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در دوره زمانی سال های 1392 تا 1395 با بیش از 9 درصد رشد از ناحیه اجرای 12 طرح تولیدی و یک طرح توسعه ای سرویس های جانبی بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.
ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور تا پایان سال 1396 با بهره برداری از 6 طرح جدید به 72 میلیون تن و ارزش کل فروش خالص این محصولات نیز به 17 میلیارد دلار افزایش می یابد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری

به گزارش «تابناک»، سرهنگ علی ملکی آهنگران در گفت و گو با ایسنا افزود: طی فروردین ماه سال جاری ۱۵ مورد تعرض به ماموران نیز حین انجام وظیفه داشتیم که ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. یکی از دلایل آن حضور بیشتر  آنان در  میدان و تلاش برای اجرای قانون است.

وی درباره راهکارهای پیشگیرانه از حملات انتقام جویانه به ماموران منابع طبیعی گفت: به‌طور قطع افزایش حمایت‌های حقوقی و قضایی به‌ویژه حمایت‌های اجتماعی می‌تواند در این زمینه موثر باشد. قدم اول باید فرهنگسازی برای مردم باشد تا آنان بدانند ماموران منابع طبیعی امانتدار هستند و حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی به عنوان یک گنجینه ارزشمند بر عهده آنان است تا سالم به دست نسل‌های آینده برسد. اگر مردم به این نتیجه برسند، به‌طور قطع از ما حمایت خواهند کرد. اگر جایی شاهد تعرض و حریقی بودند، بلافاصله به ما اطلاع دهند. باید تلاش کنیم به جایی برسیم که اگر کسی درختی را قطع کرد، مردم مثل یک مجرم به او نگاه کنند و از حمایت‌های مردمی محروم شود. این بزرگ‌ترین هدفی است که به دنبال آن هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به تلاش برای تجهیز ماموران منابع طبیعی به سلاح‌های مناسب اظهارکرد: قصد داریم نیروهای خود را با سلاح دارای بازدارندگی مناسب تجهیز کنیم و تلاش می‌کنیم به‌زودی این تجهیزات را به دست آنان برسانیم.

وی درباره تغییر وضعیت نیروهای شرکتی سازمان منابع طبیعی گفت: خیلی تمایل داریم که آنان تغییر وضعیت پیدا کنند. بیشتر آنان نیروهای سالم و خوبی هستند البته برخی از آنان ممکن است شاخصه‌های لازم برای تغییر وضعیت را نداشته باشند اما برای نیروهای واجد شرایط پیگیری‌هایی را کردیم امان تغییر وضعیت‌ها در ابهام است چراکه به سازمان منابع طبیعی اختیار تبدیل وضعیت داده نشده است. اگر قانون تغییر و دولت ابلاغیه‌ای صادر کند، در این شرایط می‌توانیم در رابطه با تغییر وضعیت اقداماتی انجام دهیم .

ملکی آهنگران تاکید کرد: سیاست کلی، کوچک‌سازی دولت است و مواردی که بر خلاف سیاست‌های کلی باشد،عموما مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی طی فروردین‌ماه سال جاری گفت: در این بازه زمانی ۴۵۹۰ تماس با دو سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گرفته و گشت برای بررسی هر کدام از این اخبار اعزام شد. ۲۷۳۶ پرونده قضایی تشکیل شد و ۳۳۶ متخلف دستگیر شدند. این افراد جرایمی مانند زمین‌خواری و قطع درختان را مرتکب شده بودند. ۲۴۶ دستگاه خودرو و ۸۳ دستگاه تجهیزات قطع درختان مانند اره برقی نیز از آنان توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: ۵۸۲ هکتار از اراضی ملی خلع و به بیت‌المال بازگردانده و از تصرف ۴۳۷ هکتار از اراضی ملی پیشگیری شد، یعنی هنگام تصرف از اقدام متخلفان جلوگیری به عمل آمد. ۱۰۱۱ پرونده در زمینه اراضی ملی با مساحت  ۱۹۷۱ هکتار به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی تشکیل شد همچنین در جهت اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون مقابله با قاچاق ۱۴ درصد تشکیل پرونده افزایش یافت اما از لحاظ مساحت ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

ملکی آهنگران اضافه کرد: تخریب و تصرف منابع طبیعی ۹ درصد کاهش یافته و  از نظر مساحت ۲۰ درصد کمتر شده است. در واقع با کاهش آمار تعرضات، رفع تصرف هم کمتر می‌شود.

وی تاکید کرد: هرچه حضور در میدان بیشتر باشد، تعرض کمتر می‌شود و آمار جرایم مربوط به منابع طبیعی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای احکام قضایی خلع ید اراضی گفت: خلع ید اراضی از لحاظ فقره ۱۸ درصد و از لحاظ مساحت ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است البته در زمینه موضوعاتی مثل خلع ید باید فرهنگسازی بیشتر شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: به منظور مقابله با قاچاق چوب ۴۰۸ فقره پرونده تشکیل و ۵۷۶۴ اصله چوب به میزان  ۶۴۷ متر مکعب کشف شده است. از لحاظ تعداد اصله ۴۴ درصد و از لحاظ مترمکعب ۴۸ درصد افزایش قاچاق چوب و زغال در فروردین سال جاری نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری طی فروردین ماه سال جاری ۳۲ پرونده در زمینه کوره زغال غیرمجاز تشکیل و ۵۳ باب کوره زغال تخریب و جمع آوری شد علاوه بر آن ۳۰۳ پرونده چرای غیرمجاز در خصوص ۴۴ هزار و ۶۶۹ راس واحد دامی و ۹۴۰ پرونده به منظور اجرای ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگلها و مراتع در زمینه قطع درخت تشکیل شد.

ملکی آهنگران در پایان اظهار کرد: طی فروردین ماه ۴۱ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی رخ داد و ۵۹ درصد از نظر مساحت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت البته بارندگی در این زمینه موثر بود.

دیگر خبرها

  • حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟
  • افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است