Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يک رسانه اپوزيسيون در گزارشي به بحران در ميان سلطنت‌طلبان پرداخت.
به گزارش سرويس اخبار ويژه خبرگزاري آريا، راديو زمانه در گزارشي با عنوان "رضا پهلوي رياست خود را تمديد نکرد؛ بحران در ميان سلطنت‌طلبان" نوشت:
شاهزاده رضا پهلوي که رئيس سازمان بحران‌زده‌اي به نام “شوراي ملي ايران” است، در بيانيه‌اي اعلام کرده است که رياست خود بر اين سازمان را تمديد نمي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شوراي ملي ايران” در فروردين سال 1392 با هدف جمع کردن سلطنت‌طلبان گرد يک سازمان تشکيل شد اما از ابتدا دچار دسته‌کشي بود و پذيرش عمومي نيافت. همه سلطنت‌طلبان با آن همراه نشدند. “شوراي ملي” دچار ريزش شد، عده‌اي شروع به انتقاد علني از شاهزاده کردند و عده‌اي گفتند خودش خوب است، اما اطرافيانش بد هستند.
تلويزيون‌هاي لوس‌آنجلس که ابتدا مدافع “شوراي ملي ايران” به رهبري رضا پهلوي بودند، به تدريج در جريان سهم‌خواهي با آن درافتادند. در فايل صوتي‌اي که از شاهزاده منتشر شده او آنها را “تلويزيون‌هاي فکسني” مي‌خواند و اعتراف مي‌کند که زير فشار سلطنت‌طلب‌هاي افراطي است.
امير عباس فخرآور، مدعي تازه تاج و تخت؟
او مي‌گويد از خاندان پهلوي است، اما پهلوي‌ها انکار مي‌کنند.
جناح افراطي از شاهزاده مي‌خواهد نقش يک شاه مقتدر را ايفا کند. شاهزاده بيشتر گرايش به ايفاي نقش سلطان در يک نظام مشروطه سلطنتي دارد، يعني بيشتر مايل است سلطنت کند، نه حکومت. اما در جريان تجربه “شوراي ملي” او عملا به حکومت پرداخت، اما شکست خورد، و حال ظاهرا با بيانيه جديد مي‌خواهد از نقش حکومت‌گر که به صورت رياست بر “شوراي ملي ايرانيان” بروز مي‌کرد، دست بکشد. اين در عمل به معناي فروپاشي “شوراي ملي ايران” است که چهار سال پيش در پاريس تشکيل شد.
دست کشيدن شاهزاده از رياستش بر مهمترين سازماني که با پشتيباني علني خود او تأسيس شد، در حالي است که با روي کار آمدن دونالد ترامپ در آمريکا و تندتر شدن لحن واشنگتن در قبال ايران، سلطنت‌طلبان تحرک تازه‌اي يافتند. خود شاهزاده هم از “تغيير رژيم” سخن گفت. در ميان سلطنت‌طلبان بحث بالا گرفت که چه فردي شايسته براي رهبري “تغيير رژيم” است. شاهزاده مدعي پيدا کرد. حتا افرادي اسم او را عوض کردند و ديگر به جاي “رضا پهلوي” به او “رضا ديبا” مي‌گويند. همزمان فردي به اسم اميرعباس فخرآور، که با آمدن ترامپ شايع شده بود رياست “صداي آمريکا” را بر عهده خواهد گرفت و محتملا به اين خاطر به تلويزيون VOA دعوت شد و به عنوان پروفسور قانون اساسي در دانشگاه تکزاس معرفي شد، خود را از خاندان پهلوي خواند. همين فرد از سازمان‌دهندگان حمله به فرح پهلوي است. او آخرين ملکه ايران و دفتر او را کانون پيشبرد فعاليت عليه شاه مي‌داند و آنها را عوامل روسيه مي‌خواند. با اطلاق عنوان “رضا ديبا” به “رضا پهلوي” نفرت عليه فرح ديبا در ميان سلطنت‌طلبان افراطي به سمت شاهزاده کاناليزه مي‌شود. حتا مي‌گويند عليرضا پهلوي، برادر کوچکتر رضا پهلوي که خودکشي کرد، در واقع به قتل رسيده است تا يک رقيب قوي رضا پهلوي از ميان برده شود.
يک سال پيش عده‌اي از سلطنت‌طلبان با صدور اطلاعيه‌اي به رضا پهلوي هشدار دادند که او را از ولايت‌عهدي خلع خواهند کرد. در ميان مخالفان رضا پهلوي يک جريان ايدئولوژيک با گرايش آشکار فاشيستي وجود دارد که شاهزاده را به اندازه کافي مقتدر براي پيشبرد يک سياست “آريايي” ايران‌پرستانه نمي‌داند. آنها مخالف دموکراسي هستند و به جاي آزادي، از اقتدار سخن مي‌گويند، به اين جهت از سياست‌هاي اقتدارجويانه رژيم جمهوري اسلامي در منطقه حمايت مي‌کنند. آنان طرفدار سرکوب شديد چپ‌ها، روشنفکران، و گروه‌هاي حامي اقليت‌هاي قومي و زباني هستند.
سلطنت‌طلبان در يک سال گذشته توجه ويژه‌اي به مجاهدين خلق [منافقين] داشته‌اند. آنان با حسرت و حسادت از اقتدار سازماني مجاهدين [منافقين] و نمايش قدرت آنان در گرد‌همايي سالانه‌شان در پاريس حرف مي‌زنند. آنان لابي‌گري مجاهدين [منافقين] در واشنگتن را از لابي‌گري رضا پهلوي موفق‌تر مي‌دانند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید

بارندگی‌های بی‌وقفه در اصفهان منجر به تخریب برخی از منازل قدیمی شهر زواره اصفهان شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • (تصاویر) «شاهزاده هودونگ» جومونگ ۳ در کلاس فشرده عاشقی!
  • (ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید
  • شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟
  • افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک | ویدئو
  • تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ»
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد