Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:04:00 GMT

آواربرداری 60 درصدی واحدهای آسیب دیده از زلزله شربیان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۶۸۸۵

آواربرداری 60 درصدی واحدهای آسیب دیده از زلزله شربیان

به گزارش ایرنا، محمدصادق پورمهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله بلافاصله شخصا در محل حضور یافتم و با توجه به اینکه بالای 50 درصد خانه ها نوسازی شده بود و به دلیل گرمای هوا بیشتر خانوارهای که در بافت فرسوده زندگی می کردند در حیاط منازل مسکونی شب مانی کرده بودند، تلفات جانی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه منتظر اعتبارات تهران نشدیم و اقدامات لازم انجام شد، گفت: تاکنون 150 واحد منزل مسکونی و 300 واحد دامی آوار برداری شده و تمامی ماشین آلات سازمان های مختلف برای آوار برداری به محل اعزام شده است.
پورمهدی اظهار کرد: به دستو مدیریت ارشد استان ساخت منازل خانواده هایی که 100 درصد بی خانمان شده اند و خانه دیگری ندارند در اولویت قرار دارد تا قبل از فرار رسیدن زمستان اسکان یابند و برای دیگر خانواده ها که امکان اسکان دارند تسهیلات ساخت ارائه شود.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت 4.9 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز دوشنبه، ششم شهریورماه جاری شربیان در اذربایجان شرقی را لرزاند.
وی همچنین در خصوص پروژه های افتتاح شده در هفته دولت نیز گفت: یک هزار و 583 پروژه عمرانی و خدماتی با هزینه 880 میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید که 55 درصد این پروژه ها در مناطق روستایی اجرایی شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: این تعداد طرح در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی و رفاهی از قبیل آبرسانی، گازکشی، برق رسانی، راه، طرح های هادی روستائی، مخابرات، مراکز درمانی و سالن های ورزشی را شامل می شود که در شهرها و روستاهای مختلف استان به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای طرح های فوق دو هزار و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و شش هزار و 600 میلیارد ریال نیز از محل منابع استانی، عمومی و خصوصی تامین شده است.
پورمهدی ، توجه به توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید در جریان بهره برداری از طرح های هفته دولت دانست و اظهار کرد: در همین راستا 860 پروژه روستایی در این هفته افتتاح شد.
وی اضافه کرد: رویکرد استاندار آذربایجان شرقی این بود که مسئولان استانی برای افتتاح پروژه های روستایی در شهرستان ها حضور یابند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 60 درصد پروژه ها با مشارکت های مردمی انجام یافته است از رسانه ها درخواست کرد: در راستای افزایش مشارکت های مردمی مسوولان را یاری کنند.
وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته بیش از هفت هزار و 200 پروژه عمرانی و خدماتی با 11 هزار میلیارد تومان هزینه در بخش های مختلف افتتاح شده است .
پورمهدی یادآور شد: از سوی مدیریت ارشد استان به تمامی دستگاه های اجرایی تکلیف شده تا از طریق رسانه ها اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی کنند.
وی همچنین در خصوص انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی نیز گفت: تبریز 2018 ظرفیت و بهانه ای برای شناساندن تبریز و آذربایجان است که باید به نحو احسن از آن بهره مند شویم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: محور این رویداد مهم در تمامی کشورها شهرداری هاست و مسئولان محلی باید زیرساخت ها را آماده کنند .
وی ادامه داد: برای این رویداد مهم 130 برنامه مختلف ملی و بین المللی در بخش های ورزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.
پورمهدی گفت: با توجه به جلساتی که در تهران برگزار شده مقرر گردید مراسم افتتاحیه تبریز 2018 بعد از ژانویه برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نقش اساسی در جذب گردشگران خارجی برای تبریز 2018 دارد ، اگر امروز به اصفهان و سایر استان ها گردشگر بیشتری حضور می یابد بخش خصوصی ان فعال بوده و مدیریت ارشد استان ها و دستگاه های اجرایی نقش حمایتی ایفا می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی به میدان آید، گفت: مدیریت ارشد استان از برنامه های بخش خصوصی برای این رویداد مهم حمایت می کند.
وی با بیان اینکه نباید منتظر اعتبارات ملی برای تبریز 2018 بمانیم، اضافه کرد: با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود باید شرکت های هواپیمایی، شرکت های گردشگری و مدیران هتل ها جهت جذب گردشگران با یکدیگر همدل شوند.
پورمهدی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی به دنبال جاذبه های تاریخی و محلی هستند، افزود: باید مناظر طبیعی، صنایع دستی، سوغاتی های استان معرفی شوند.
وی یادآور شد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در برگزاری هرچه بهتر این رویداد عظیم ایفا می کنند و ضروری است در صورت لزوم مسوولان و مدیران را به چالش بکشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تبریز هرچه زودتر شهردار تبریز را انتخاب کنند تا برای تبریز 2018 با مشکل مواجه نشویم.
وی ادامه داد: 2018 مسیری برای جذب گردشگران بیشتر و افزایش ارتباطات بین اللملی است و فرصتی برای شناساندن آذربایجان به جهانیان است باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
پورمهدی با تاکید بر اینکه ضروری است همه شهروندان نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند،گفت: باید دست شهروندی که لوگوی تبریز 2018 را در کشور ترکیه و اتیالیا با خود حمل کرده اند را بوسید.
وی در خصوص آلودگی آب ارس و تلف شدن ماهیان در شهرستان خداآفرین اظهار کرد: در مورد ارس گزارشات مختلف ارائه شده و از طریق اداره کل محیط زیست نمونه برداری انجام شده منتظر جواب این نمونه برداری ها هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توجه به مسایل زیست محیطی از موضوعات بسیار مهم و اولویت دار دولت است، افزود: نتایج بررسی ها از سوی مدیرکل محیط زیست استان اطلاع رسانی خواهد شد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشارک عزیزی راد
6120/518

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تاثیر سیلاب استان خبر داد.

مهدی دوستی، امروز شنبه ۸ اردیبهشت با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر ۷۲۰۰ نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها بصورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع گردید.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است که باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده بصورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است .

وی بیان کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می گردد. لذا  اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد