Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با صدور کارت ملی هوشمند، ضرورتی برای وجود شناسنامه در سال‌های آینده وجود ندارد، لذا حذف شناسنامه جزو برنامه‌های آینده این سازمان خواهد بود. آفتاب‌‌نیوز : حمید درخشان‌نیا در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارت هوشمند ملی می‌تواند جایگزین خوبی برای شناسنامه باشد، اظهار کرد: حذف شناسنامه نیازمند اصلاح قانون و تصویب آن توسط دولت و مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زمانی که این کار انجام شود، بخشی از هزینه‌های مردم کاهش پیدا کرده و احتیاجی به شناسنامه‌های کاغذی نیست. از سوی دیگر از بار کاری سازمان ثبت احوال نیز مقدار زیادی کم خواهد شد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۷ برای تمامی افراد بالای ۱۵ سال، کارت ملی هوشمند باید صادر می‌شود، لذا در عمل در آینده نیازی به شناسنامه نخواهد بود.
درخشان‌نیا ادامه داد: پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به صورت مکانیزه تشکیل و بروزرسانی شده و از سال ۱۲۹۷ تاکنون اطلاعات ۱۲۰ میلیون ایرانی در این پایگاه ذخیره و ثبت شده است.
وی اظهار کرد: بعد از صدور کارت ملی هوشمند برای تمامی افراد واجد شرایط، از دولت و مجلس تقاضا خواهیم کرد با توجه به وجود دولت الکترونیک، شناسنامه حذف شود.
درخشان‌نیا از راه‌اندازی درگاه‌های ملی NIX و GSB برای تبادل اطلاعات در کشور خبر داد و افزود: دور از ذهن نیست که روزی تمامی کارت‌های جیبی با یکدیگر تجمیع شده و علاوه بر اطلاعات هویتی، طیف وسیعی از اطلاعات فرد داخل کارت ملی هوشمند گنجانده شود.
وی بیان کرد: عملیات مربوط به بهره‌برداری کارت هوشمند ملی، توسط سازمان ثبت احوال آغاز شده و به صورت پایلوت با برخی بانک‌ها انجام شده است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: طبیعتا کارت هوشمند ملی به این علت در اختیار مردم قرار گرفت که کلید ورود به دولت الکترونیک باشد.
درخشان‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۶ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شده است، تصریح کرد: افرادی که کارت ملی کاغذی خود را تا پایان سال ۸۹ دریافت کرده‌اند، فقط تا پایان امسال برای دریافت کارت ملی هوشمند مهلت دارند؛ چرا که بعد از سال ۹۶ کارت‌های قبل بدون اعتبار خواهد بود.
به گزارش ایسنا،وی بیان کرد: اگر این افراد تا پایان سال ۹۶ برای تعویض کارت ملی هوشمند مراجعه نکنند، در سال جاری برای صدور آن با مشکلاتی مواجه خواهند شد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه از این افراد می‌خواهیم تا سریع‌تر برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند و این کار را به روزهای پایان امسال موکول نکنند، یادآور شد: همچنین آن دسته از افرادی که بعد از سال ۸۹ کارت ملی آنها صادر شده تا پایان سال ۹۷ مهلت دارند تا نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه از اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان خبر داد و گفت: طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، ساماندهی تمام اتباع خارجی در استان آغاز شده است. 

حمزه سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع  و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و  مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع  و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشورهای عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات