Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید مراحل خرید، مناقصه و مزایده را طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراد محمدی امروز در جلسه هماهنگی اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سنندج، افزود: آیین نامه سامانه تدارکات الکترونیکی در سال ۹۰ مصوب شد و از سال ۹۶ قدرت اجرایی و عملیاتی یافت و تمامی دستگاه ها مکلف به اجرای این طرح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تمامی مراحل خرید، مزایده و مناقصه ها از طریق این سامانه قابل انجام است و فقط ۱۰ درصد از معاملات جزئی و کوچک از این قاعده مستثتی هستند.

محمدی عنوان کرد: در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت پذیر سالم و عدالت اقتصادی به منظور اجرای تبصره ۵ ماده ۱۶۹ تمامی دستگاه ها مکلف به ثبت در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان سازمان صنعت، معدن و تجارت را متولی اجرای سامانه ستاد برشمرد و گفت: باید از طریق صدا و سیما زمینه لازم را جهت فراگیری، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و توسعه کاربردی و ایجاد انگیزه در تامین کنندگان فراهم کند.

محمدی برخی از اشکالات اعلام شده از سوی استفاده کنندگان و دستگاه های نظارتی را اصلاح شده دانست و گفت: علی رغم مشکلاتی نظیر زمانبر بودن انجام خرید و ناقض قانون بودن این سامانه نیز تمامی دستگاه ها باید خرید، مناقصه و مزایده را طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت انجام دهند.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات کردستان استقرار دولت الکترونیک منجر به افزایش اشتغال و بهره مندی افراد حقیقی و حقوقی از این مهم می شود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وطنی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون همه مجوزها باید الکترونیکی شوند و کسب و کارهای که شناسه یکتا نداشته باشند به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

وی افزود: این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است که بسیاری از واحدهای صنفی از طریق سامانه ملی و دیگر سامانه‌های مرتبط مجوزهای الکترونیکی خود را دریافت کرده‌اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه واحدهای صنفی، اصناف و بازاریان تنها تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند شناسه یکتا را اخذ کنند، گفت: بسیاری از واحدهای صنفی تا قبل از ۱۴۰۲ پروانه کسب گرفته‌اند و از شناسه یکتا برخوردار نیستند و به همین جهت قانون گذار فرصت داده تا از طریق سامانه ملی مجوزها این شناسه را کسب کنند.

وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود وارد سامانه شوند و با وارد کردن سه کد به صورت رایگان و غیر حضوری شناسه یکتا را دریافت کنند.

وطنی با اشاره به اینکه کسبه و بازاریان طی چند روز آینده نسبت به گرفتن شناسه یکتا خود اقدام کنند، اظهار کرد: فعالان اقتصادی در صورت نداشتن این شناسه فاقد مجوز تلقی می‌شوند که مشکلاتی برای خود به وجود خواهند آورد.

وی تاکید کرد: گرفتن شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: افراد در صورتی که برای گرفتن شناسه به سامانه مراجعه کردند و موفق نشدند می‌توانند به اتحادیه‌های مربوط خود مراجعه کنند.

کد خبر 6086248

دیگر خبرها

  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود