Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، برخی از اپوزیسیون منتقد «رضا پهلوی» و «مریم رجوی»، کلیپی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که در آن به موضوع تجزیه طلبی ایران توسط این دو نفر پرداخته شده است. از نظر این اپوزیسیون، «ربع پهلوی و مریم رجوی» در حال خیانت به ایران بوده و تجزیه ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است طرح تجزیه ایران بزرگ به عنوان یکی از راهکارهای مهم مقابله با جمهوری اسلامی و تضعیف آن مدتهاست که در دستور کار آمریکا و کشورهای همپیمان آن قرار گرفته است. به عنوان نمونه خبرگزاری فارس در تاریخ «۱۳۹۱/۰۶/۰۸» در خبری نوشت: وزارت خارجه آمریکا از دریافت نامه نماینده کنگره در خصوص درخواست وی از جدا شدن منطقه آذربایجان از ایران و پیوستن آن به جمهوری آذربایجان خبر داد.

هم چنین خبرگزاری تسنیم در تاریخ «۱۳۹5/۰5/۱۱» نوشت:در یک حساب توئیتری منتسب به انور ماجد عشقی ژنرال بازنشسته سعودی که با اسرائیل رابطه‌ای نزدیک دارد نوشته است که در نقشه آینده منطقه چند کشور از روی نقشه حذف خواهند شد. بر اساس آنچه که در این حساب توئیتری آمده است: ایران به 6 کشور کوچک تقسیم خواهد شد که این کشورها شامل آذربایجان، کردستان، عربستان، بلوچستان، ترکمنستان و فارس خواهد بود.

خبرگزاری مشرق نیز در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۹۵ در خبری تحت عنوان«آمریکا به دنبال «جنبش سبز 2» و تجزیه ایران در دوره ترامپ است» با استناد به سخنان «اندرو کوریبکو» کارشناس آمریکایی و نظریه‌پرداز جنگ ترکیبی، تحلیلگر سیاسی و عضو شورای تخصصی «مؤسسه پیش‌بینی‌ها و مطالعات استراتژیک» به تشریح طرح آمریکا برای تجزیه ایران پرداخت.

مسئله تجزیه ایران از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نیز به عناوین مختلف مورد حمایت قرار گرفته است. به عنوان نمونه خبرگزاری فارس در تاریخ «۱۳۹6/۰5/۱7» در خبری تحت عنوان «سناریوی تجزیه ایران در شبکه من و تو» به ارائه فیلمی پرداخت که در آن کارشناسان شبکه «من‌وتو» کردستان ایران را اشغال شده می‌نامند و مسئله جدایی آن از ایران را مطرح می‌کنند.

دانلود/ فیلم منتشر شده توسط اپوزیسیون در انتقاد از ربع پهلوی و رجوی

در پایان لازم به ذکر است که یکی از شیوه‌های دشمن برای تجزیه ایران پررنگ کردن مسئله گویش‌های قومیتی و اصالت دادن به آن در مقابل تمامیت ارضی ایران است تا بدین وسیله بتواند تعصبات قومیتی را تحریک کرده و زمینه را برای تجزیه ایران آماده کند که این مهم هوشیاری مسئولان و اقوام ایرانی را می‌طلبد تا با دقت و ظرافت از تبدیل شدن تفاوت‌های قومیتی که نقطه قوت ملت ایران است به نقطه ضعف و محل اختلاف جلوگیری کنند.

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی تجزیه ایران به گور خواهد رفت

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: مردخای کیدار (مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی و عضو اندیشکده صهیونیستی سادات- بگین) در اظهاراتی وقیحانه عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران باید تجزیه و به ۶ کشور تبدیل شود. وی، تحریک قومیت‌های مختلف ایرانی را زمینه تحقق این آرزوی شوم عنوان نموده است.

این صهیونیست مفلوک در فروردین ماه سال گذشته نیز، ضمن تأیید اقدامات نظامی صهیونیست‌ها در برخی کشورهای همجوار گفته بود؛ "باید ایران را تکه تکه کنیم". این اظهارات بروشنی گویای سودای شوم دشمنان سفّاک نسبت به ایران عزیز است.

هرچند این اولین بار نیست که دشمن صهیونیست، اینگونه وقیحانه منویات درونی خود را عریان می‌سازد و جدای از آنکه جمهوری اسلامی ایران بالغ بر چهار دهه از این دست سخنان شنیده و استوارتر از همیشه به حیات پرافتخار خود ادامه می‌دهد، اما لازم است بار دیگر  به صهیونیست‌های رو به زوال یادآوری نمود: از جمع اقوام مختلفی که پیکره زیبای ایران اسلامی را تشکیل داده‌اند، حدود ۲۵۰ هزار نفر جان خود را در طول تقریبی ۴۵ سال گذشته تقدیم نمودند تا این سرزمین، یکپارچه، قوی و مقتدر باقی بماند و وجبی از خاک آن کم نگردد. آنها که برای سربلندی ایران عزیز و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند، مردان و زنانی بودند که از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز و از میان اقوام گوناگون در زیر پرچم پرافتخار ایران گرد هم آمده بودند.

جمهوری اسلامی ایران چهار دهه متمادی شنونده سخنان سخیفی بوده که گویندگان آن سال‌هاست خوراک موریانه‌ها شده‌اند. آرزوی تجزیه ایران نیز به مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته، با جنایتکارانی که نتوانسته‌اند حتی در مقابل یک جنبش مقاومت مردمی در نوار غزه قامت راست کنند و برای جبران شکست‌های ترمیم ناپذیر خود زبونانه دست به کشتار زنان و کودکان می‌زنند، به گور خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • فقدان صراحت در قراردادهای کارگران پیمانی شرکت مخابرات
  • اسرائیل به پایان راه نزدیک است
  • صهیونیست ها، آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهند برد
  • آرزوی تجزیه ایران مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته به گور خواهد رفت
  • آرزوی تجزیه ایران مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چندسال گذشته به گور خواهد رفت
  • فروپاشی منشور همبستگی؛ دُم خروس سناریوی سوریه‌سازی ایران
  • آرزوی تجزیه ایران به گور خواهد رفت
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد
  • کنعانی: آرزوی تجزیه ایران به گور خواهد رفت
  • نخستین دکتر دانشگاه دیده در یزد/ از تاسیس بهداری در یزد تا سناتوری دربار پهلوی