Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@22:39:40 GMT

ترکیه در انتظار ۲ میلیون توریست ایرانی!

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۷۸۳۷

ترکیه در انتظار ۲ میلیون توریست ایرانی!

معاون فدراسیون هتل داران ترکیه گفت که انتظار می رود امسال شمار گردشگران ایرانی بازدید کننده از مناطق مختلف ترکیه به 2 میلیون نفر برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد ایشلر، معاون فدراسیون هتل داران ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با اشاره به افزایش شمار توریست های ایرانی در سال های اخیر اظهار داشت که انتظار می رود امسال شمار گردشگران ایرانی به 2 میلیون نفر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این مصاحبه همچنین گفت:

- علاقه و توجه ایرانیان به ترکیه به مالکان آژانس های مسافرتی روحیه داده است، سال گذشته یک میلیون و 600 هزار ایرانی از ترکیه بازدید کردند، در حالی که طی هفت ماه امسال یک میلیون و 200 هزار نفر به ترکیه آمده اند. این به معنای آن است که تا پایان امسال این تعداد از 2 میلیون نفر بیشتر خواهد شد.

- تشابه فرهنگی و جفرافیایی در انتخاب ایرانی ها برای گذراندن تعطیلات در ترکیه نقش مهمی دارد. ایرانی ها در اینجا احساس راحتی کرده و در آرامش و بدون حس بیگانگی تعطیلات خود را سپری می کنند. به دلیل نزدیکی و مسلمان بودن، ترکیه را به اروپا ترجیح می دهند. گردش در مراکز شهری و خرید در مراکز خرید و فروش را دوست دارند. در ارتباط با غذا نیز مشکلی ندارند. استانبول به عنوان مرکز فرهنگی مهم در سفر آنها به ترکیه نقش مهمی دارد.

- شمار توریست های ایرانی ازمیر نیز افزایش می یابد، در حالی که 5 سال گذشته شمار گردشگران ایرانی کمتر از 10 هزار نفر بود، در هفت ماه امسال به 40 هزار نفر رسیده است.

- باید اقدامات ویژه ای برای گسترش دوستی میان دو کشور و شناساندن آنها صورت گیرد. به ویژه باید پرازهای مستقیم از ایران به ازمیر و آنتالیا افزایش یابد. با این اقدامات، شمار گردشگران ایرانی به 5 تا 6 میلیون نفر خواهد رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»، مرقوم فرمودند: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کار‌ها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • انتقام بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد