Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی ها نشان می دهد بر خلاف تصور برخی که تومورهای کوچک سینه را کم خطر می دانند، مبتلایان به این تومورها نیز بهتر است تحت شیمی درمانی قرار گیرند. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیمابه گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت،‌ محققان علوم پزشکی در کنگره بین المللی مادرید اعلام کردند حتی تومورهای بسیار کوچک سینه نیز ممکن است کاملا مهاجم باشند و نباید آنها را دست کم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان می گویند از هر چهار تومور کوچک،‌ یکی مهاجم است و باید بیمار مبتلا به آن تحت عمل شیمی درمانی قرار گیرد.دکتر کنستاتینوس تریوفونیدیس از مرکز تحقیقات و درمان سرطان بروکسل در بلژیک می گوید نتایج بررسی ما نشان می دهد بر خلاف تصور برخی که تومورهای کوچک سینه را کم خطر می دانند و آن را جدی نمی گیرند باید به این تومورها نیز دقت کرد و بیماران مبتلا به این تومورهای کوچک نیز بهتر است تحت شیمی درمانی قرار گیرند.این بررسی بر روی شش هزار و 693 زن انجام گرفت.همچنین دکتر فاطمه کوردوسو و همکارانش در دانشگاه لیسبون در پرتغال نیز اعلام کردند 24 درصد این توده های کوچک، مهاجمند و باید بیماران تحت عمل شیمی درمانی قرار گیرند.سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا عوامل بیرونی هم‌چون ویروس و مواد سرطانزا موثر باشد.در یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز، یک تعادل وجود دارد.سرطان شامل همه انواع تومورهای بدخیم می‌شود که در پزشکی آنها را بیشتر با نام نئوپلاسم می‌شناسند.احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد ولی احتمال بروز سرطان با افزایش سن زیاد می‌شود سرطان باعث 13 درصد مرگ‌ها است سرطان تنها ویژه انسان نیست و همه جانوران و گیاهان پرسلولی نیز ممکن است به سرطان دچار شوند.سرنوشت سلول‌ها کاملاً کنترل شده و براساس نیازهای بدن است.در جنین میزان تکثیر سلول‌ها بیشتر از مرگ طبیعی سلولی است اما در جاندار بالغ میزان مرگ سلولی و تقسیم سلولی به تعادل می‌رسد.سرنوشت سلول در هر زمان، به طور کاملاً دقیق، بوسیله فاکتورهای رشد، پیام‌های محیطی و برخی پروتئین‌ها و پیامبرهای سلولی، کنترل می‌شود.جهش‌هایی که منجر به تغییر هر یک از فاکتورهای موثر در سرنوشت سلول، می‌شوند باعث بهم خوردن نظم دقیقی که در تنظیم رشد و تکثیر و تمایز سلول ها وجود دارد می‌شود و می‌تواند منجر به بروز سرطان شود.سلول‌های سرطانی کنترل خود را بر چرخه سلولی از دست داده و به طور مداوم و بدون توجه به پیام‌های سلولی و فاکتورهای رشد، به تکثیر ادامه می‌دهند.در سلول‌های سرطانی بیان پروتئین‌های سلولی تغییر کرده و برخی از آنها که نباید بیان شوند بیان شده و یا بیان برخی دیگر از ژن‌ها متوقف می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی