Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:27:16 GMT

ایربادهای بی‌سیم مترجم همزمان

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۸۲۸۹

شرکت Waverly یکی از چندین شرکتی است که در زمینه توسعه فناوری مترجم‌های پوشیدنی فعالیت می‌کند و به تازگی محصولی جدید و کاربردی معرفی کرده است. این ایربادهای بی‌سیم امکان ترجمه همزمان را فراهم می‌سازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سیکر، هدفون‌های جدید و های‌تک که زبان‌های خارجی را به صورت همزمان ترجمه می‌کنند یکی از جدیدترین ابزارهای مترجم‌های پوشیدنی است که به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاهی که قبل از ماه دسامبر عرضه می‌شود، دستگاهی از شرکت "Waverly" در میان گروهی از دستگاه‌های هم نوع خود است.

این فناوری به دو نفر اجازه می‌دهد تا هر کدام با یک گوشی، به زبان‌های مختلف صحبت کنند و حرف یکدیگر را بفهمند.

هر گوشی، زبانی را که می‌شنود، به زبان فرد استفاده کننده ترجمه می‌کند.

یک ویدیو که از نحوه عملکرد این گوشی‌ها منتشر شده که به تایید "CNN" نیز رسیده، نشان داد که چگونه تفسیر برخی حرف‌ها متفاوت است و این دستگاه نمی‌تواند منظور برخی جملات و اصطلاحات را به درستی ترجمه و منتقل کند.

این استارتاپ نیویورکی در حال حاضر بر استفاده اجتماعی از ترجمه لحظه‌ای، مانند استفاده در خانواده‌های دو زبانه و یا افرادی که زیاد سفر می‌کنند، تمرکز کرده است. به طوری که هشت گوشی می‌توانند به صورت همزمان و گروهی کار کنند.

این شرکت همچنین نگاهی دارد به این که چگونه سازمان‌های سلامت و بهداشت، گروه‌های بشردوستانه و سازمان‌های دولتی می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

این شرکت که در ابتدای امسال 4 میلیون دلار جذب سرمایه کرده بود، اکنون بیش از 5 میلیون دلار از طریق 27 هزار پیش فروش "ایرباد"های خود که هر جفت آن 249 دلار قیمت گذاری شده، به دست آورده است.

"ایرباد"ها از برنامه "Pilot" شرکت استفاده می‌کنند که زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیولی، پرتغالی و انگلیسی را به صورت رایگان و زبان‌های عربی، چینی، آلمانی، یونانی، هندی،ژاپنی، کره‌ای، لهستانی، روسی، ترکی و دیگر زبان‌ها را در ازای پرداخت هزینه طی ماه‌های آینده عرضه خواهد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

یک رسانه عبری زبان از قرار داد فروش پهپادهای چینی به ارتش رژیم صهیوینستی پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه گلوبس در خبری در این رابطه اعلام کرد، ارتش اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین از دو شرکت چینی DJI وOtel خریداری کرده است تا کمبود موجود در را از این طریق برطرف سازد.

به نوشته این رسانه عبری زبان ارتش اسرائیل قرار است با دو شرکت چینی قرار داد خرید چند هزار هواپیمای بدون سرنشین را امضا کند.

براساس ارزیابی‌های موجود قرار است این هواپیماهای بدون سرنشین برای ماموریت‌های تصویر برداری از داخل و خارج ساختمان‌ها در مسافت‌های کوتاه و جمع آوری اطلاعات امنیتی در نوار غزه مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال احتمالا این هواپیماها نتواند در شمال (فلسطین اشغالی) فعالیت کنند و ماموریت هایش در این منطقه با چالش مواجه خواهد شد، چون حزب الله توانمندی پیشرفته‌ای در شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین چینی دارد.

کارشناسان به این ر سانه عبری زبان خبر دادند، سهولت راه اندازی و استفاده از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین چینی است و از اینرو می‌توان به شکل ویژه‌ای آن را برای نظامیان احتیاط که برای مدت کوتاهی در ارتش فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار داد.

در عین حال قرار است تمامی این هواپیماها پیش از آغاز ماموریت ایزوله شده و امکان ارتباط با شرکت سازنده از آنها گرفته شود تا اطلاعات ارتش اسرائیل به طرف‌های چینی منتقل نگردد.

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیلضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصراللهحمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراه پرخرج
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند