Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@18:01:26 GMT

جاده ای در هند که فردی معلول آن را ساخته است!

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۹۱۸۸

جاده ای در هند که فردی معلول آن را ساخته است!

تین‌نیوز |

در میان داستان های باورنکردنی پشتکار و اراده به مرد نیمه فلجی در یکی از روستاهای کرالا یهندمی رسیم که سه سال را برای حفر یک جاده در دل یک تپه ی کوچک در روبروی خانه اش صرف کرد و این کار را فقط با ابزارهای ابتدایی انجام داد.

به گزارش مجله گردشگری الی گشت، ساسی، مرد ۶۳ ساله ای که به سختی می توانست راه برود و دست راستش را تکان دهد در نهایت توانست بعد از سه سال ۲۰۰ متر از تپه را حفر و جاده ای درست کند که از طریق آن دوباره خانواده اش را حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته شغل این مرد مثل بسیاری از بومی های این منطقه بالا رفتن از درخت نارگیل برای میوه چیدن بود. او از وقتی ۱۵ ساله بود همین کار را انجام می داد تا اینکه یک روز در ۱۸ سال پیش در حین بالا رفتن از درخت به زمین و افتاد و سمت راست بدنش فلج شد. او مدت ها بعد از آن اتفاق در تختخواب ماند و درباره آن حادثه می گوید: «مهارت کافی در بالا رفتن از درخت را داشتم اما آن روز سر خوردم. یک طرف بدنم فلج شد، دست ها و پاهایم شکست و روزها و ماهها در تختخواب بودم و حتی نمی توانستم تکان بخورم. سال ها گذشت تا توانستم از جایم بلند شوم ولی میخواستم هر جوری شده دوباره راه بروم برای همین کم کم به خودم یاد دادم که چگونه راه بروم.»

بعد از سال ها درمان او توانست دوباره راه برود اما هنوز هم فردی معلول بود با این وجود باید دوباره کار می کرد، به خاطر همین تصمیم گرفت سه چرخه ای بخرد و با آن کسب و کار تازه ای راه بیندازد. برای کسب و کار تازه تنها چیزی که نیاز داشت مقداری کمک مالی از مقامات محلی بود برای همین از مسئولان روستا خواست تا او را کمک مالی کنند تا بتواند سه چرخه ای بخرد. این درخواست او با تعجب مسئولان روستایش همراه بود چون آن ها می گفتند با وجود تپه ای که در جلوی خانه ی او وجود دارد او هیچ وقت نمی تواند سه چرخه را به سمت شهر ببرد. با این وجود این مرد نا امید نشد و به مدت ۱۰ سال همیشه درخواست می داد تا در این محل جاده ای درست شود، درخواستی که هیچ توجهی به آن نمی شد.

او در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت خودش ساخت جاده را شروع کند و برای این کار از ابزارهای ساده ای مثل کلنگ و بیلچه استفاده کرد، البته معلولیت بدنی او کارها را سخت تر می کرد اما او مصمم بود که به خود و دیگران ثابت کند که می تواند. او می گوید: «هیچ وقت نمی دانستم کی این کار کی تمام می شود فقط مصمم بودم که این کار را انجام دهم هر روز از حدود ۵ تا ۸:۳۰ صبح و بعد از خنکی هوا دوباره از ۴ عصر تا غروب خوررشید بر روی جاده کار می کردم». او با همه مشکلات هر روز ۶ ساعت کار کرد تا دل این کوه را حفاری کند، بعد از اینکه توانست تپه را شکست دهد در جلویش تیر چراغ برقی وجود داشت که نمی گذاشت جاده کامل شود. سرانجام بعد از اینکه داستان او در اینترنت پخش شد فشار افکار عمومی باعث شد که مسئولان تیر چراغ ومانع را از وسط جاده بردارند و جاده درست شود. مردم هم به عنوان جایزه برای این مرد فقیر سه چرخه ای خریدند تا کسب و کار تازه اش را شروع کند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • مورایس تنها فردی نیست که در ایران مسلمان شد؛ نام جدید سرمربی سپاهان چه خواهد بود؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد