Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-08@20:29:42 GMT

دیپلمات‌های روسیه ساختمان خود را تخلیه کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۹۳۲۵

دیپلمات‌های روسیه ساختمان خود را تخلیه کردند

دیپلمات های روسیه روز گذشته (شنبه) سه ساختمان این کشور را در خاک آمریکا تخلیه کردند. این ساختمان ها شامل کنسولگری 6 طبقه روسیه در سان فرانسیسکو و دو ساختمان دیگر در واشنگتن و نیویورک است. تخلیه این ساختمان ها به دستور آمریکا و در واکنش به اقدام اخیر مسکو در خصوص کاهش تعداد دیپلمات های آمریکایی در روسیه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز، دیپلمات های روسیه روز گذشته (شنبه) سه ساختمان این کشور را در خاک آمریکا تخلیه کردند. این ساختمان ها شامل کنسولگری 6 طبقه روسیه در سان فرانسیسکو و دو ساختمان دیگر در واشنگتن و نیویورک است. تخلیه این ساختمان ها به دستور آمریکا و در واکنش به اقدام اخیر مسکو در خصوص کاهش تعداد دیپلمات های آمریکایی در روسیه انجام شده است.

گزارشها حاکی از آن است که کارکنان روسیه در کنسولگری سان فرانسیسکو تجهیزات خود شامل مبلمان و لوازم دیگر را از ساختمان خارج و آنها را به داخل ون ها منتقل می‌کردند.

تخلیه کنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو و دو ساختمان دیگر در واشنگتن و نیویورک آخرین اقدام تلافی‌جویانه آمریکا علیه مسکو است که می تواند به تشدید تنشها میان دو کشور منجر شود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: هیچکدام از این دیپلمات ها از کشور اخراج نمی شوند. روسیه دیگر اجازه ندارد از این امکانات در آمریکا برای اهداف دیپلماتیک و یا کنسولی استفاده کند.

تصاویری که روز جمعه منتشر شد نشان داد یک دود سیاه رنگ از دودکش کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو بیرون می آمد. رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند احتمال می‌رود این دود مربوط به سوزانده شدن اسناد مهم در کنسولگری باشد.

به دنبال تشدید تحریم های واشنگتن علیه مسکو، در ماه ژوئیه (کمتر از دو ماه پیش)، کرملین از آمریکا خواست تعداد دیپلمات ها و کارمندان آمریکایی در روسیه را به نیم کاهش دهد و تعداد آنها را به 455 نفر برساند تا با تعداد دیپلمات های روس در آمریکا برابر شوند.

آمریکا این تحریم ها را در واکنش به آنچه دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا خوانده است و همینطور به بهانه الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، اعمال کرده است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • پولیتیکو: محبوبیت جهانی آمریکا رو به افول است
  • آمریکا لبنان را تهدید کرد: یا موافقت با ساخت برج‌های مراقبت یا توقف حمایت‌ها از ارتش
  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی: ادعای استفاده روسیه از تسلیحات ممنوعه در اوکراین اثبات‌شده نیست
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند