Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مانی متالز ، در حالی که تمایل سرمایه گذاران برای خرید فلزات گرانبها در بازار آمریکا طی ماه اوت نسبت به ماه قبل از آن با کاهش روبرو شده است، آمارهای رسمی نشان می دهد که فروش سکه نقره در این کشور طی روزهای پایانی اوت با رشد فزاینده ای همراه بوده است.

بر اساس این گزارش در حالی که فروش سکه نقره در بازار آمریکا از ابتدای امسال با افت زیادی نسبت به سال قبل روبرو شده ولی به نظر می رسد سرمایه گذاران بار دیگر به بازار فلزات گرانبها به خصوص نقره روی آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته فروش سکه نقره در آمریکا طی ماه های ژانویه تا اوت 2017 میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشته است. به نظر می رسد انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تاثیر منفی زیادی بر فروش سکه طلا و نقره در این کشور داشته است.

ولی با تشدید مجدد تنش های سیاسی در آمریکا و همین طور در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی، تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص نقره با رشد چشمگیری روبرو شده است.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که فروش سکه نقره در بازار آمریکا در روز دوشنبه گذشته 28 اوت به بیش از 300 هزار اونس و در روز سه شنبه 29 اوت به بیش از 300 هزار اونس رسیده است.

این در شرایطی است که میزان فروش سکه نقره در آمریکا در سه هفته نخست اوت به کمتر از 425 هزار اونس رسیده بود. ولی به نظر می رسد پس از تهدید موشکی کره شمالی و وقوع سیل سهمگین در تگزاس و مساله سقف بدهی های دولت آمریکا، این عوامل موجب شده است تا تنها طی دو روز بیش از 600 هزار اونس سکه نقره در بازار آمریکا فروخته شود.

این در شرایطی است که فروش سکه نقره در آمریکا در 4 هفته ابتدایی ماه اوت به 425 هزار اونس رسیده بود.

این آمارها نشان می دهد در حالی که طی ماه اوت بیش از 1025000 اونس سکه نقره در آمریکا به فروش رسیده است این رقم برای سکه طلا به کمتر از 9500 اونس کاهش یافته است، این بدان معناست که نسبت به فروش سکه نقره به طلا به 108 به یک رسیده است.

پیش بینی ها نشان می دهد که با توجه به مساله سقف بدهی ها و احتمال کاهش شاخص سهام، تقاضا برای سکه طلا و نقره در بازار آمریکا طی ماه سپتامبر با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود

قائم مقام اسبق وزارت صمت با اعلام اینکه تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود، گفت: عملکرد یکساله مدیریت جدید بانک مرکزی قابل تحسین است. - اخبار اقتصادی -

محمد صادق مفتح، قائم مقام اسبق وزارت صمت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: در زمان بحران های سیاسی، کاهش نرخ ارز اقدام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، چرا که بسیاری ازجمله عوامل دشمن، کانال‌های دلالی تلگرامی و برخی افراد و رسانه‌ها، پیش بینی می‌کردند که در شرایط ملتهب کشور، هیجانات و انتظارات تورمی افزایش می‌یابد و نرخ ارز تا 100 و حتی 120 هزار تومان جهش می‌کند، اما خلاف این موضوع رخ داد و نرخ ارز کاهشی شد و اکنون تا کانال 60 هزار تومان ریزش کرده است.

مفتح تصریح کرد: این موضوع حاکی از آن است که دولت و بانک مرکزی در مهار بازار ارز عملکرد موفقی داشته‌اند و این اتفاق شاید برای اولین بار است که با این همه اتفاقات سیاسی و امنیتی منطقه، در اقتصاد ایران روی داده است.

وی اضافه کرد: عملکرد یک ساله مدیریت جدید بانک مرکزی قابل تحسین است و اقدامات ایشان برای مدیریت بازار ارز و کنترل انتظارت تورمی در سطح جامعه به خوبی جواب داده است. 

قائم مقام اسبق وزارت صمت اظهار کرد: تمام واقعیت‌های اقتصادی حاکی از این است که کشور توانسته بحران‌ها را مدیریت کند و  پیش بینی بنده این است که کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت و با افت نرخ ارزقیمت طلای داخلی نیز نزولی خواهد شد. 

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد: مهمترین عاملی که موجب کاهش نرخ ارز و تورم در کشور شده، این است که بانک مرکزی و دولت توانسته‌اند بازارها را در شرایط بحرانی مدیریت کنند؛ به طوری که در 5 سال گذشته برای اولین بار است که دولت در موضع ابتکار عمل قرار گرفته است.

مفتح در پایان تاکید کرد: همچنین بانک مرکزی موفق شد نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی را کاهش دهد که این موضوع نیز به کاهش نرخ ارز کمک کرده است. علاوه بر این افزایش میزان فروش نفت و قیمت آن، درآمدهای ارزی را تقویت کرده است که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • رنگ خون چشمگیر است
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!