Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:03:19 GMT

مازندران میزبان جشنواره موسیقی بومی« البرزنشینان»

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۹۹۰۴

مازندران میزبان جشنواره موسیقی بومی« البرزنشینان»

ساری - جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلم به صورت منطقه ای آذرماه سال جاری در استان مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندارن صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به شکاف بین نسلی ناشی از تاثیرات تکنولوژی و عنوان اینکه بی هویتی یک قوم سبب شکست و اضمحلال آن خواهد شد، تصریح کرد: ارشاد مازندران در پی تقویت هویت ملی و فرهنگی بوده در این راستا برنامه های جدیدی را تعریف یا بازتعریف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جشنواره وارش با موضوع فرهنگ و عامه، جشنواره عکس را ازجمله برنامه های فرهنگی و هنری بیان کرد و گفت: موسیقی مازندران دارای غنای خوبی است و نیاز دارد تا با تقویت آن پیوندی بین نسل های مختلف و حوزه فرهنگ ایجاد کنیم.

محمدی به جشنواره موسیقی لیلم اشاره و اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بومی سپاری سیاست ها، برگزاری این جشنواره را به یک موسسه مهرآوار واگذار کرده است.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اظهار اینکه اولین دوره موسیقی لیلم سال قبل در ساری و چالوس برگزار شده بود گفت: سال قبل علاوه بر بخش مسابقه سه گروه مهمان نیز در جشنواره حضور داشتند.

وی استمرار جشنواره موسیقی لیلم را از برنامه ها برشمرد و گفت: در این راستا جشنواره موسیقی لیلم سال جاری به صورت منطقه ای برگزار می شود و گیلان، مازندران، سمنان و بخشی از استان تهران در این جشنواره شرکت دارند.

محمدی زمان برگزاری جشنواره 7 تا دهم آذرماه سال جاری اعلام و اضافه کرد و گفت: امسال بخش پژوهش به جشنواره موسیقی افزوده شده است زیرا سند مکتوب در حوزه موسیقی استان نداریم و باید برای نسل های آینده این سندهای مکتوب وجود داشته باشد.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دعوت از گروه های موسیقی برخی کشورهای منطقه را از جمله برنامه ها بیان کرد.

محمد غلامی دبیر جشنواره موسیقی لیلم، به برنامه های جشنواره موسیقی لیلم اشاره و اضافه کرد: اجراهایی برای گروه های موسیقی برتر در جشنواره در شهرستان های مازندران درنظر گرفته می شود و آثارشان در قالب سی دی منتشر خواهد می شود.

وی ساخت منتشر از برخی پیشکسوتان حوزه موسیقی و نمایش در اختتامیه جشنواره، معرفی و حمایت از پدیده های موسیقی از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

غلامی با بیان اینکه بخش البرزنشین جشنواره موسیقی لیلم امسال کلید زده شده است گفت: مناطق موسیقیایی مازندران از بخش هایی از گیلان شروع شده و تا بخش هایی از گلستان را دربرمی گیرد.

وی افزود: در حاشیه جشنواره نمایشگاه ساخت سازهای محلی و لباس های محلی برگزار می شود و انتشار سی دی آثار منتخبان جشنواره سال گذشته نیز از دیگر برنامه های جشنواره امسال است.

غلامی با اشاره به ارسال آثار از 150 هنرمند به دومین جشنواره موسیقی لیلم ادامه داد: میانگین سنی هنرمندان در سال قبل 30 سال بود و امسال به 27 سال رسید و در دو ساز غرفه و سرنا سال قبل شمار شرکت کنندگان کم بود ولی تاکنون آثار خوبی به جشنواره دوم ارسال شده است.

دبیر جشنواره موسیقی لیلم اظهار داشت: هنرمندان موسییقی سنتی دو تا سه کشور منطقه نیز در جشنواره دعوت می شود تا مردم با اشتراکات فرهنگی و هنری آشنا شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس