Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از مثبت شدن تراز تجاری ایران با ترکیه به نفع ایران خبر داد و گفت:‌در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷، صادرات ترکیه به ایران بیش از ۳۷ درصد کاهش یافته اما صادرات ایران به این کشور حدود چهار درصد افزایش یافته است.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمارهای تجارت ترکیه با ایران گفت:‌ در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ واردات ترکیه از ایران چهار میلیارد و ۵۱۲ میلیون دلار با احتساب نفت و گاز بوده است که معادل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد:‌ صادرات ترکیه به ایران در همین مدت یک میلیارد و ۸۱۲ میلیون دلار معادل ۳۷.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

ابراهیمی اظهار کرد: حجم مبادلات تجاری ترکیه و مبادلات بازرگانی با ایران بدین شرح است که واردات ترکیه در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ با ۱۳.۵ درصد افزایش نسبت به هفت ماهه اول سال قبل به رقم ۱۲۹ میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: صادرات ترکیه در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ نیز ۱۰.۶ درصد نسبت به هفت ماهه اول سال قبل افزایش داشته و به ۹۰ میلیارد و ۶۱ میلیون دلار رسید. بدین ترتیب حجم تجارت خارجی این کشور در هفت ماهه اول سال جاری میلادی به ۲۱۹ میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار بالغ شده است.

دبیرکل شورای بازرگانی ایران و ترکیه افزود: در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ آلمان اولین مقصد صادرات ترکیه با هشت میلیارد و ۴۴۲ میلیون دلار بوده است. همچنین چین اولین مبدأ واردات ترکیه در این هفت ماه با ۱۲ میلیاردو ۸۹۷ میلیون دلار بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین صادرات ترکیه به جهان، در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ مربوط به وسایل نقلیه زمینی به ارزش ۱۴ میلیارد و ۲۰۷ میلیون دلار، تجهیزات بویلرها، ماشین آلات و وسایل مکانیکی به ارزش هفت میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار، سنگ ها و فلزات گران‌بها به ارزش هفت میلیارد و ۴۲۱ میلیون دلار، لباس و متفرعات کشباف به ارزش چهار میلیارد و ۹۷۱ میلیون دلار و چدن، آهن و فولاد نیز به ارزش چهار میلیارد و ۸۲۹ میلیون دلار مربوط می‌شود.

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: بیشترین کاهش صادرات در ۲۰ قلم اول صادرات به ترکیه، نسبت به مدت مشابه سال قبل مربوط به سنگ ها و فلزات گرانبها با ۳.۸ درصد کاهش می شود و بیشترین رشد صادرات به سوخت ها و روغن های معدنی، نفت خام، گاز طبیعی با ۴۹ درصد افزایش مربوط می شود.

وی افزود: بیشترین واردات ترکیه از جهان، در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ شامل سوخت ها و روغن های معدنی، نفت خام و گاز طبیعی به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۹ میلیون دلار، تجهیزات بویلرها، ماشین آلات و وسایل مکانیکی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار، سنگ ها و فلزات گران‌بها به ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۵۹ میلیون دلار و وسایل نقلیه زمینی به ارزش هشت میلیارد و ۹۲۲ میلیون دلار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد