Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@04:15:28 GMT

کتاب های مشهور ایران وجهان را از رادیوتهران بشنوید

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۱۱۸۱

کتاب های مشهور ایران وجهان را از رادیوتهران بشنوید

محمدباقر رضایی، نویسنده و مشاور محتوایی برنامه کتاب شب گفت: در برنامه کتاب شب فقط به ادبیات داستانی یعنی رمان و داستان کوتاه نمی پردازیم، بلکه به «کتاب» در سطح کلی آن پرداخته می شود که شامل کتاب های برتر ایران و جهان در زمینه های اجتماعی، تاریخی، دینی، اخلاقی، خاطرات و شبیه اینها خواهد بود البته در همه این کتاب ها، جنبه های روایی و داستانی، حالت کششی و تعلیق باید وجود داشته باشد، اگر هم نداشته باشد، ما موظفیم در تنظیم رادیویی آن، این عناصر جذب مخاطب را ایجاد کنیم البته این به معنای اضافه کردن به متن نیست بلکه تنظیم رادیویی به مفهوم فنی آن است که البته تخصص می خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان ویژگی ها و شاخصه ها ی انتخاب کتاب ها افزود: اول مهم بودن کتاب. دوم پرطرفدار بودن آن. سوم اهمیت آن در فضای روز جامعه. چهارم مناسبت های خاص و پنجم درخواست های شنوندگان. البته خود کتاب هم باید به قلم نویسندگان متبحر نوشته شده باشد و یا ترجمه هایی قابل قبول داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: انتخاب یک کتاب برای خوانش در این برنامه با اصولی همراه است که فقط یک نفر که با کل رادیو، محدودیت ها، قوانین، سیاست های آن و همچنین با خط قرمزها و حساسیت های عرفی جامعه آشناست می تواند این انتخاب را انجام دهد. مردم ما وقت و حوصله کتاب خواندن، به خصوص کتاب های قطور و حتی شاید کتاب های عادی را ندارند. در تمام دنیا این طور کتابها را خلاصه می کنند تا راحت تر در دسترس عموم باشد و آنها را زودتر جذب کند. برنامه کتاب شب با سابقه ای درازمدت که حتی به قبل از انقلاب هم می رسد، یکی از امکاناتی است که می تواند خلاصه ای مفید از کتاب های مشهور را به صورت صوتی در اختیار عموم بگذارد تا مورد استفاده همه اقشار از جمله نابینایان، کارگران در حال کار، راهبران و مسافران قطار، اتوبوس، تاکسی، ون، حتی هواپیما باشد و در محیط های عمومی مثل پارک ها و ایستگاه های مترو هم بتوان آن را شنید.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای زمین را بشنوید (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وضعیت جالب فضانوردان هنگام خوابیدن (فیلم) بارانی از الماس در سیاره اورانوس و نپتون (فیلم) 8 صدای عجیب و مرموزی که ناسا در فضا ثبت کرده است (فیلم)

دیگر خبرها

  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «نیشتر» را با صدای اردشیر منظم بشنوید
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • صدای زمین را بشنوید (فیلم)
  • مدیر مشهور فوتبال ایران در دهه 80 و سپاهان و فولاد
  • ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس اعلام شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس
  • «تاریخ» حلّال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است
  • تاریخ حلال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است