Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:44:01 GMT

پخش خلاصه صوتی کتاب‌های برتر ایران و جهان از رادیو

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۱۳۷۸

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران تلاش می‌کند خلاصه‌ای مفید از کتاب‌های مشهور را به صورت صوتی در اختیار عموم قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، محمد باقر رضایی، نویسنده و مشاور محتوایی برنامه کتاب شب گفت: در برنامه کتاب شب فقط به ادبیات داستانی یعنی رمان و داستان کوتاه نمی پردازیم، بلکه به «کتاب» در سطح کلی آن پرداخته می‌شود که شامل کتاب‌های برتر ایران و جهان در زمینه‌های اجتماعی، تاریخی، دینی، اخلاقی، خاطرات و شبیه اینها خواهد بود؛ البته در همه این کتاب‌ها، جنبه‌های روایی و داستانی، حالت کششی و تعلیق باید وجود داشته باشد، اگر هم نداشته باشد، ما موظفیم در تنظیم رادیویی آن، این عناصر جذب مخاطب را ایجاد کنیم؛ البته این به معنای اضافه کردن به متن نیست بلکه تنظیم رادیویی به مفهوم فنی آن است که البته تخصص می خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان ویژگی‌ها و شاخصه‌های انتخاب کتاب‌ها افزود: اول مهم بودن کتاب. دوم پرطرفدار بودن آن. سوم اهمیت آن در فضای روز جامعه. چهارم مناسبت‌های خاص و پنجم درخواست‌های شنوندگان. البته خود کتاب هم باید به قلم نویسندگان متبحر نوشته شده باشد و یا ترجمه هایی قابل قبول داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: انتخاب یک کتاب برای خوانش در این برنامه با اصولی همراه است که فقط یک نفر که با کل رادیو، محدودیت ها، قوانین، سیاست های آن و همچنین با خط قرمزها و حساسیت های عرفی جامعه آشناست می تواند این انتخاب را انجام دهد. مردم ما وقت و حوصله کتاب خواندن، به خصوص کتاب های قطور و حتی شاید کتاب های عادی را ندارند. در تمام دنیا این طور کتابها را خلاصه می کنند تا راحت تر در دسترس عموم باشد و آنها را زودتر جذب کند. برنامه کتاب شب با سابقه ای درازمدت که حتی به قبل از انقلاب هم می رسد، یکی از امکاناتی است که می تواند خلاصه ای مفید از کتاب های مشهور را به صورت صوتی در اختیار عموم بگذارد تا مورد استفاده همه اقشار از جمله نابینایان، کارگران در حال کار، راهبران و مسافران قطار، اتوبوس، تاکسی، ون، حتی هواپیما باشد و در محیط های عمومی مثل پارک ها و ایستگاه های مترو هم بتوان آن را شنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن فرخ، رییس شورای اسلامی شهر محمدیه با اعلام اینکه همدلی و انسجام در شهر محمدیه دستاورد های مهمی به ارمغان داشته است، تصریح کرد: براساس اعلام استانداری قزوین، شورای اسلامی شهر محمدیه علاوه بر کسب عنوان برتر در این استان، به عنوان برگزیده شهرستان‌های البرز نیز دست یافت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در کنار فعالیت های عمرانی ، خدماتی و فرهنگی توجه ویژه به امور اجتماعی و رفاهی شهر و شهروندان داشته است افزود: متاسفانه در بخش حمل و نقل کاستی های از قبل وجود داشت و همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی عموم مردم در این حوزه شده بود.

فرخ یاد آورشد: با نگاه خوب و دلسوزانه شهردار محمدیه به حوزه حمل ‌و نقل خوشبختانه این بخش را در راستای ایجاد آسایش و رفاه حال شهروندان در الویت اصلی قرار داد و با یک برنامه ریزی دقیق و انتخاب مدیر با تجربه گام های موثری در جهت رضایتمندی شهروندان برداشته شد که گام اول رایگان کردن ناوگان اتوبوسرانی بود که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت که خوشبختانه همین موضوع نقش بسزایی در انتخاب شورای برتر استان داشت.

وی همدلی و همبستگی بین اعضای مدیریت شهری را از عوامل مهم کسب این عنوان‌ها برشمرد و افزود: پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد در حوزه مدیریت شهری وظیفه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر محمدیه به تلاش اعضای شورای اسلامی در دوره ششم اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از یکصد و نود جلسه و حضور منسجم اعضای شورا در جلسات جهت حل مشکلات شهروندان طی این دوره از شورای اسلامی شهر در محمدیه بی نظیر بوده که ثبت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901713

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی چلسی 2-0 تاتنهام (لیگ برتر انگلیس 2023/24)
  • موافقت کریستیانو رونالدو با رودیگر؛ 5 بازیکن برتر تاریخ رئال مادرید! / عکس
  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • خلاصه بازی پرسپولیس ۰-۰ سپاهان (لیگ برتر ایران - 1402/1403)
  • خلاصه بازی تراکتور 0-0 استقلال (لیگ برتر ایران - 1402/1403)
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین