Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@14:49:57 GMT

۱۵۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در اردبیل شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۱۹۳۹

۱۵۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در اردبیل شناسایی شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ کودک دچار سوء تغذیه در استان اردبیل شناسایی شده و تحت حمایت طرح همسفره قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد صبح امروز در جلسه بررسی و هماهنگی برگزاری طرح همسفره در اردبیل اظهار داشت: در پنج ماهه امسال440 میلیون تومان برای رفع مشکل سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال هزینه پرداخت شده و کمیته امداد در قالب تهیه و توزیع سبدغذایی بین خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه، تلاش دارد به بهبودی وضعیت جسمانی و سلامتی آنان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه توسط شبکه بهداشت استان به کمیته امداد معرفی می‌شوند که هم اکنون یک هزار و 500 کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این طرح قرار گرفته‌اند تا با توزیع سبد غذایی مناسب بین خانواده‌های آنان بتوانیم سلامتی را به این کودکان بازگردانیم.

حسین‌نژاد گفت: بخش زیادی از رشد مغزی کودکان تا سن 6 سالگی است و اگر کودکان دارای اختلال رشد و سوء تغذیه به موقع شناسایی و مورد درمان قرار نگیرند، صدمات جبران ناپذیری به کودک، خانواده و جامعه وارد می‌شود که کمیته امداد با همکاری خیران، شبکه بهداشت و سایر دستگاه‌های متولی گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه سبدهای غذایی در دوره‌ زمانی معین به کودکان دچار سوء تغذیه ارائه می‌شود، تصریح کرد: پس از بهبودی کامل کودکان، افراد دیگری که با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند جایگزین کودکان بهبود یافته می‌شوند تا با توزیع سبد غذایی بیماری آنان نیز برطرف شود.

وی افزود: 121 نفر از کودکان دچار سوء تغذیه در مناطق محروم با ضریب بالای محرومیت سکونت دارند که رسیدگی به مناطق محروم و رفع مشکلات خانواده‌های ساکن در این مناطق در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد وهمه توان خود را در راستای بهبود وضعیت معیشتی، بهداشتی، درمانی، مسکن و سایر نیازهای آنان به کار گرفته‌ایم.

حسین‌نژاد با بیان اینکه کودکان مبتلا به سوء تغذیه که در مناطق محروم زندگی می‌کنند نیاز بیشتری به رسیدگی دارند، اظهار کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند با تأمین سبد غذایی، کمیته امداد را بیش از پیش در جهت دستگیری از کودکان دچار اختلال رشد و سوء تغذیه یاری کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه «طرح همسفره» به منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر 6 سال که مبتلا به سوء تغذیه هستند، اجرا می‌شود، گفت: خانواده‌هایی که دارای کودکان دچار سوء تغذیه هستند توانایی مالی کافی را برای تأمین نیازهای اساسی زندگی خود ندارند که لازم است خیران در قالب این طرح به یاری کودکان نیازمند بشتابند.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، جهانبخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور کمک به بخش محروم جامعه و سایر اماکن واجد شرایط در سال گذشته، تعداد ۶۴۵ اشتراک رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و ایثارگران و اماکن واجد شرایط واگذار شد.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۱ مورد به مددجویان کمیته امداد، ۱۱۱ مورد به مددجویان بهزیستی، ۲۹ مورد به خانواده شهدا، ۳۲ مورد به جانبازان و ۲۲ مورد نیز به سایر واجدین شرایط واگذار شده است.

سلیمیان با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط دریافت اشتراک رایگان گاز فقط برای یک‌بار از پرداخت حق انشعاب معاف هستند، تصریح کرد: متقاضیان مشمول می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از دستگاه متولی و ارائه آن در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز قانونی برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس بند (د) ماده ۳۹ قانون بودجه سال ۹۲، افراد تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و خانواده ایثارگران (جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده شهدا) با ظرفیت مصرفی ۶ مترمکعبی می‌توانند از اشتراک رایگان شرکت گاز بهره‌مند شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895845

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»