Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رضا آریایی افزود: براساس همین پیش بینی در فصل پائیز ، دمای هوا در سطح برخی از شهرستانهای استان نظیر دلفان ، سلسله ، دورود ، بروجرد ، کوهدشت و خرم آباد افزایش خواهد یافت و هوا گرم تر خواهد شد.

آریایی وقوع سیلاب را در اولین بارندگی از احتمالات قوی برشمرد و گفت: احتمال بارش برف در این مناطق در فصل پائیز دور از ذهن میباشد و بارش ها عمدتا" بصورت باران خواهد بود و لذا احتمال وقوع سیلاب بخصوص در اولین بارندگی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در سایر شهرستانهای شمالی استان نظیر ازنا و الیگودرز ، میزان دمای هوا در فصل پائیز در حد نرمال سال های قبل خواهد بود.بنابراین احتمال بارش برف ، تنها در این مناطق از استان طی ماه های دوم و سوم فصل پائیز متصور می باشد.

مدیر کل بحران مدیریت استان لرستان با اشاره به اینکه در مهرماه ، شاهد وقوع بارش های جدی و موثری در سطح استان نخواهیم بود ، گفت: بارش چندانی در مهرماه نخواهیم داشت ولی اوج بارش ها در استان از اواسط آبان ماه شروع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: لازم بذکر است که پیش بینی های هواشناسی بصورت فصلی ، معمولا" تا 70 درصد قابل اعتماد و اتکا می باشند و هرچه که به بازه زمانی مورد نظر نزدیک تر شویم ، پیش بینی های هواشناسی نیز از افزایش دقت بیشتری برخوردار خواهد بود.


رضا آریایی مهمترین عوامل اولین بارش های استان را که منجر به تلفات انسانی می شوند اینگونه برشمرد و اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی حاکم برمنطقه افزایش گرمای هوا ، نفوذناپذیری خاک ،تخریب گسترده پوشش گیاهی و ...تجربه سال های اخیر ، اولین بارش های تند و رگباری پائیزی در استان منجر به وقوع سیلاب های مخرب همراه با تلفات انسانی بوده است ،لذا لازم است کلیه دستگاه های اجرایی در فرصت باقی مانده با هدف حفظ آمادگی نسبت به انجام تمهیدات پیشگیرانه برای مواجهه با شرایط اضطراری و بارش های تند ، رگباری و سیل آسا که در آبان ماه شروع خواهد شد ، اقدام نمایند.

وی به وظایف شهرداری در این رابطه اشاره کرد و گفت : لایروبی رودخانه ها ، مسیل ها و انهار درون شهری ، و رفع خطر سیلاب در شهرها طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها ، ترمیم و مرمت کانال های جمع آوری و هدایت آبهای سطحی معابر از وظایف شهرداری ها می باشد.


مدیرکل بحران مدیریت استان با اشاره به وظایف اداره کل راهداری و هلال احمر استان بیان داشت: بازگشایی و لایروبی دهانه پل ها در محورهای بین شهری ، دپوی نمک وشن درراهدارخانه ها، تعویض لامپ های سوخته و تامین روشنایی جاده های چهارخطه و محورهای ارتباطی بین شهری جزء وظایف اداره کل راهداری استان است و تقویت دپوی کالا و اقلام اضطراری در انبارها و پایگاه های امداد بین جاده ای بر عهده هلال احمر استان می باشد.


وی ترمیم و مرمت بندهای خاکی را در حیطه وظایف معاونت آبخیزداری برشمرد و گفت:تعمیر ماشین آلات و تجهیزات سنگین شهرداری ها و دستگاه های اجرایی با هدف آمادگی در مواقع بحرانی از اهم فعالیت های دستگاه های اجرایی امدادی در فرصت باقی مانده تا قبل از شروع فصل بارندگی می باشد.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری‌ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان نیز در این مدت متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی، ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6090906

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها