Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@16:56:42 GMT

راهنماي کامل استفاده از Evernote

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۲۷۹۲

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ بله. در اين بخش: (مقالات آموزشي Evernote)
--> راهنماي کامل استفاده از Evernote

Evernote در اوايل شروع به کارش تنها يک برنامه يادداشت برداري بود. اما هم کنون تبديل بک سرويس براي نوشتن، ساماندهي و دسترسي به اطلاعات است. اين سرويس داراي قابليت هاي کارامد فراواني است اما کار با ان چندان ساده نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهيد خودتان ياد بگيريد که چگونه از اورنوت استفاده کنيد مدت زيادي طول ميکشد، به همين دليل است که اين راهنماي کامل را جمع آوري کرده ايم.
1. Evernote چيست
همانطور که يک بار ذکر کرديم اورنوت يک زمان يک برنامه يادداشت برداري بود که البته هنوز هم اين کار را انجام ميدهد. هم اکنون تا حدي قابليت هاي جديد به اين سرويس اضافه شده که کار هاي بسيار زيادي ميتوان با آن انجام داد.
ميتوانيد در اورنوت يادداشت هاي جديد بنويسيد، به آن ها متن و فايل هاي صوتي تصويري بيافزاييد و آن ها را در دفترچه ها نگه داري کنيد. ميتوانيد براي دفتر هاي خود در اورنوت برچسب قرار دهيد تا بعد ها بتوانيد به آساني آن ها را مجددا بيابيد. همچنين داراي قابليت جستجوي قدرتمندي است که به شما در يافت چيز هايي که قبل ها ذخيره کرده بوديد کمک ميکند.
ميتوانيد در اورنوت چک ليست، يادآوري، يادداشت هاي صوتي و.... قرار دهيد. نسخه اصلي اين سرويس براي کامپيوتر هاي دسکتاپ است اما نسخه هايي از اين برنامه براي گوشي ها نيز وجود دارد که با هر آپديت بهتر و کامل تر نيز ميشوند. در نسخه موبايل اين سوريس ميتوانيد تنها با چند بار لمس صفحه يادداشت بنويسيد، متن بنويسيد، عکس و فايل صوتي قرار دهيد و... .
دانلود آخرين نسخه از نرم افزار Evernote براي ويندوز
دانلود آخرين نسخه از نرم افزار Evernote براي اندرويد
قابليت “Web Clipper” اورنوت بسيار محبوب است که امکان برداشت اطلاعات از وبسايت ها را به شما ميدهد. در کل، اورنوت يک سرويس بسيار کامل و خارق العاده است و قابليت هاي فراواني دارد، البته براي استفاده از اين قابليت هاي فراوان به کمي مهارت نياز داريد.
2. استفاده از اورنوت در دستگاه هاي مختلف
اورنوت براي ويندوز، مک، سيستم عامل کروم، اندرويد، ويندوز فون، آي او اس و حتي بلک بري موجود است. قابليت هاي موجود در برنامه هاي اين سيستم عامل هاي مختلف شبيه به هم است. در اين مقاله سعي ميکنيم که به آموزش قابليت هاي اورنوت در سيستم عامل هاي مختلف بپردازيم.
اگر يک عکس از يک بخش اورنوت در اين مقاله مشاهده کرديد که با همان بخش در برنامه اورنوت شما تفاوت دارد، به اين معناست که شما در حال استفاده از اورنوت در سيستم عامل ديگري ميباشيد. ما در اين مقاله از سيستم عامل هاي ويندوز و مک استفاده ميکنيم.
متاسفانه تفاوت هاي زيادي در برنامه اورنوت براي ويندوز و مک وجود دارد. البته اکثر قابليت ها يکي هستند و دسترسي به اين قابليت ها آسان است اما شايد بعضي از قابليت ها تفات داشته باشند. در اين مقاله اين تفاوت ها را ذکر خواهيم کرد.
3. کار اصلي اورنوت: يادداشت برداري
قابليت اصلي اورنوت يادداشت برداري است، بنابراين ازاين قابليت شروع کرديم.
يادداشت همانطور که از نامش پيداست يک متن ساده است که داراي اطلاعاتي ميباشد. يادداشت يک عنوان، متن اصلي و چندين برچسب ميباشد که به شما در يافت آن در بعد ها کمک ميکند.
آموزش ساخت يادداشت و پروژه در نرم‌افزار OneNote

اورنوت از متون “Rich Text” نيز پشتيباني ميکند، اين به آن معناست که ميتواند فونت متن را تغيير دهيد، آن را بزرگ و کوچک کنيد و يا بخش هايي از آن را هايلايت کنيد. ميتوانيد ليست در يادداشت خود قرار دهيد، جعبه هاي تيک زدن قرار دهيد و... .
براي نوشتن يک يادداشت جديد در اورنوت گزينه ي “New Note” را از بالاي صفحه کليک کنيد. با اين کار يک يادداشت جديد در دفترچه اي که در حال حاظر در آن هستيد ساخته ميشود. ميتوانيد به جاd کليک بر روي New Note کليد هاي ترکيبي Windows + N در ويندوز و Command + N را در مک بگيريد. سپس يک عنوان براي يادداشت خود بنويسيد و متن يادداشت را نيز بنويسيد.
قرار دادن چيز هايي به جز متن
يادداشت ها در اورنوت تنها به متن محدود نميشوند و ميتوانيد هر نوع فايلي در آن ها قرار دهيد. براي مثال ميتوانيد يک عکس را از بين فايل هاي خود با موس بگيريد و به داخل يادداشت خود در اورنوت بکشيد تا در يادداشت قرار بگيرد.
آموزش رمز گذاري روي بخشي از نوشته در برنامه Evernote
با کليک بر روي گزينه ي گيره که در زير گزينه ي >> در محيط نوشتن يادداشت قرار دارد ميتوانيد هر نوع فايلي در يادداشت قرار دهيد.

با کليک بر روي گزينه هاي ميکروفون و عکس در زير گزينه ي Save Search برويد تا اين کار را انجام دهيد.
6. ساماندهي حرفه اي به يادداشت ها
ساخت دفتر، ذخيره يادداشت ها در دفتر ها و استفاده از قابليت جستجوي قدرتمند اورنوت به تنهايي ميتوانند به شما در استفاده حرفه اي از اورنوت کمک کنند، اما قابليت هاي حرفه اي فراوان ديگري نيز در اورنوت وجود دارند.
انتقال ياداشت‌ ها‌‌ از Evernote به OneNote
برچسب گذاري براي ييادداشت ها
ميتوانيد براي يادداشت هاي خود در اورنوت برچسب و يا همان تگ قرار دهيد تا بتوانيد بهتر آن ها را ساماندهي کنيد. با اين کار ميتوانيد براي يادداشتهاي مرتبط به هم که در دفتر هاي مختلف وجود دارند برچسب هاي مشابه قرار دهيد تا سريع به آنها دسترسي داشته باشيد.
براي قرار دادن برچسب براي يادداشت گزينه ي “...Add Tag” را در يادداشت کليک کنيد و برچسب مورد نظر خود را بر روي يادداشت قرار دهيد. ميتوانيد به هر تعداد براي يک يادداشت تگ قرار دهيد.
اتصال يادداشت ها به هم
نه تنها ميتوانيد لينک از سايت ها در يادداشت ها قرار دهيد، بلکه ميتوانيد لينک از ديگر يادداشت هايتان نيز در يادداشت ها قرار دهيد. با اين کار ميتوانيد تعداد يادداشت هاي زيادي را در يک دسته بندي قرار دهيد. براي مثال ميتوانيد از يک يادداشت براي دسترسي سريع به تعداد زيادي يادداشت استفاده کنيد. اين کار براي دسته بندي و مرتب کردن اطلاعات براي کار ها بسيار مناسب است.
براي قرار دادن لينک يک يادداشت ديگر در يک يادداشت ابتدا بر روي يادداشتي که لينک آن را ميخواهيد راست کليک کنيد و گزينه ي “Copy Note Link” را کليک کنيد و سپس آن را در يک يادداشت ديگر Paste کنيد. زماني که آن را Paste کنيد لينک قابل کليک کردن آن يادداشت که عنوان آن يادداشت نيز در آن است وارد مطلب خواهد شد.

اگر ميخواهيد عنوان ديگري براي لينکي که قرار ميدهيد وجود داشته باشد ابتدا عنوان مورد نظر خود را تايپ کنيد و سپس آن را هايلات کنيد و نهايتا کليد هاي ترکيبي Ctrl + K را بگيريد تا لينک وارد متن مورد نظر شود.
در سيستم عامل مک لينک به ساير يادداشت ها سبز است در حالي که لينک هاي معمولي آبي هستند.

ساخت شرتکات
اگر معمولا از يک يادداشت زياد استفاده ميکند ميتوانيد آن را در بخش شرتکات ها در ستون سمت چپ قرار دهيد. براي انجام اين کار آن يادداشت را با استفاده از موس برداريد و به بخش شرتکات ها در بخش چپ بکشيد.

يادآور
همانطور که يک بار ذکر کرديم، امکان قرار دادن يادآور در اورنوت وجود ندارد اما ميتوانيد تعيين کنيد که يک يبادداشت در يک تاريخ معين به شما نمايش داده شود. براي انجام اين کار بر روي ساعت در يکي از يادداشت ها کليک کنيد و سپس قرار گرفتن يک يادآور در بالاي بخش دفتر ها را ميتوانيد مشاهده کنيد.

مجددا بر روي ساعت کليک کنيد تا تاريخ مورد نظرتان را نيز تعيين کنيد. با اين کار آن يادداشت در آن تاريخ به شما نمايش داده ميشود.

شايد اين قابليت اورنوت به اندازه نرم افزار هاي يادآور انجام کار ها مفيد نباشد اما ميتواند در بسياري از مواقع کاربرد داشته باشد.
7. شرتکات هاي کيبورد
اورنوت داراي تعداد زيادي شرتکات است که با استفاده از آنها ميتوانيد هر کاري را به سرعت انجام دهيد. در اين بخش چند مورد از پرکاربرد ترين شرتکات هاي قابل استفاده در اورنوت را به شما معرفي ميکنم.
1. Ctrl + Alt + N / Command + Ctrl + N: ساخت يک يادداشت جديد حتي اگر در برنامه اورنوت نيستيد (البته در صورتي که برنامه اورنوت در پس زمينه در حال اجرا باشد).
2. Command + Ctrl + E: جستجو در اورنوت.
3. Command + Y: افزودن فايل به يادداشت.
4. Shift + Alt + N / Command + J: رفتن به کتاب ها.
5. Ctrl + F10: نمايش توضيحات جستجو.
6. F6 / Command + Opt + F: جستجو در يادداشت ها.
7. Ctrl + F / Command + F: جستجو در داخل يادداشت.
8. Command + /: کپي لينک.
9. Ctrl + K / command + K: افزودن Hyperlink به يادداشت.
10. Ctrl + Shift + B/O / Command + Shift + U/O: شروع يک ليست.
استخراج متن از عکس و يا فايل PDF
امکان استخراج متن از روي يک عکس در اورنوت وجود دارد. براي مثال در عکس زير ميتوانيد مشاهده کنيد که اورنوت تواسنته کلمه “Forest” را از روي عکس تشخيص دهد.

آموزش پنج روش مختلف براي استخراج متن از تصوير
انجام اين کار با متون بر روي عکس ها که داراي فونت هاي معمولي هستند امکان پذير است. همچنين امکان کپي متن از روي يک عکس از متن دست نوشته نيز وجود دارد. البته اين مورد بستگي به دست خط شما دارد که اورنوت بتواند کلمات را تشخيص دهد و يا خير.
اگر يک اکانت پولي اورنوت خريداري کنيد ميتوانيد متون موجود در فايل هاي PDF و WORD را نيز استخراج کنيد.
8. تنظيمات
برنامه اورنوت داراي تعداد بسيار زيادي تنظيمات ميباشد که اگر بخواهيد در تنظيمات آن گشتي بزنيد مدت زيادي در آنجا خواهيد ماند. اما در اين بخش پرکاربرد ترين تنظيمات اين نرم افزار را به شما معرفي ميکنيم. بخش تنظيمات در نسخه ويندوز اورنوت از طيق بخش Tools > Options قابل دسترسي است و در مک از طريق File > Preferences.
در تب General ميتوانيد مکان پيشفرض براي ذخيره يادداشت هاي جديد را تعيين کنيد. به صورت پيشفرض يادداشت ها در دفتري که هستيد ذخيره ميشوند اما ميتوانيد در اين بخش تعيين کنيد که در هر مکاني که مد نظرتان است ذخيره شوند. در بخش Keyboard Shortcuts (نام اين بخش در ويندوز Shortcut Keys است) نه تنها ميتوانيد تمامي شرتکات هاي قابل استفاده در اورنوت را مشاهده کنيد، بله ميتوانيد آن ها را تغيير دهيد.

در بخش Formatting (نام اين بخش در ويندوز Note است) ميتوانيد فونت متون را تغيير دهيد. در تب هاي ديگر نيز تنظيمات کاربردي وجود دارند که با مراجعه به آن تب ها ميتوانيد در اين تنظيمات تغييرات دلخواهتان را اعمال کنيد.
9. همکاري، اشتراک گذاري و پخش کردن
درست است که هيچگاه همکاري در يادداشت برداري نميتواند وجود داشته باشد اما به هر حال هر نرم افزار هاي از اين دسته داراي قابليت هايي براي همکاري هستند که اورنوت نيز از اين قاعده مستثني نيست. براي همکاري در زمينه ايجاد کتاب ها و يادداشت ها در اورنوت بر روي يک کتاب راست کليک کنيد و سپس گزينه ي “Share Notebook” را کليک کنيد.
در اين بخش ميتوانيد اين کتاب را با افراد ديگري که ايميلشان را به حساب اورنوتشان متصل کرده اند اشتراک گذاري کنيد تا آن ها نيز بتوانند اين دفتر را ويرايش کنند. البته ميتوانيد ميزان دسترسي آن ها را تعيين کنيد و مشخص کنيد که براي مثال تنها بتوانند دفتر را بخوانند و يا بتوانند ويرايش نيز بکنند.

با استفاده از اين قابليت اورنوت ميتوانيد آخرين ايده ها و يادداشت هاي خود را با ديگران اشتراگ گذاري کنيد تا آن ها نيز بتوانند اين اطلاعات را بخوانند. همچنين ميتوانيد به جاي اشتراک گذاري کي دفتر تنها يک يادداشت را اشتراک گذاري کنيد.
اگر از يک اکانت پولي اورنوت (پلاس و يا پريميوم) استفاده ميکنيد ميتوانيد از طريق بخش File > New Chat با يکي از افراد مورد نظرتان چت کنيد و ايده ها و يادداشت هاي خود را با آنها اشتراک گذاري کنيد.

با راست کليک کردن بر روي يادداشت و انتخاب گزينه ي More Sharing ميتوانيد ياددشات را در يک شبکه اجتماعي و يا هر جاي ديگر اشتراک گذاري کنيد تا هر فردي بتواند آن را مشاهده کند.
10. قابليت Web Clipper
يکي ديگر از قابليت هاي خارق العده اورنوت قابليت “Web Clipper” است که در حقيقت يک پلاگين براي مرورگر هاي وب است و ميتواند کل و يا بخش هايي از يک سايت را در قالب يک يادداشت ذخيره کند. با استفاده از اين قابليت براي مثال ميتوانيد يک مقاله در يک سايت را در قالب يک يادداشت ذخيره کنيد تا در فرصتي ديگر آن را مطالعه کنيد.

استفاده از اين پلاگين اورنوت بسيار آسان و سريع است. زماني که اين پلاگين را باز کنيد به چند گزينه دسترسي پيدا ميکنيد که به شرح زير هستند:
1. Article: صفحه وب را در قالب يک مقاله ذخيره ميکند. يعني بيشتر متون آن را ذخيره ميکند و عکس ها و چيز هاي اضافه ديگر را خير.
2. Simplified Article: بخش هايي از مقاله که نيازي به آنها نداريد را حذف ميکند.
3. Full Page: ذخيره تمامي محتويات صفحه.
4. Bookmark: ذخيره لينک، يک عکس اصلي و يک خلاصه از صفحه.
5. Screenshot: ذخيره بخش مورد نظر شما از صفحه در قالب يک عکس.
قبل از ذخيره يک صفحه وب در قالب يک يادداشت با استفاده از اين پلاگين ميتوانيد تگ (برچسب) و کامنت براي يادداشت قرار دهيد.
11. برنامه موبايل اورنوت
برنامه دسکتاپ اورنوت فوق العاده است اما برنامه موبايل آن نيز بسيار عالي است. نسخه موبايل نيز همانند نسخه دسکتاپ قابليت نوشتن يادداشت، ساماندهي به يادداشت ها و يافت آنها با جستجو را دارد. مسلم است که نسخه موبايل در حد نسخه دسکتاپ کامل نيست اما از پس کار هاي روزمره شما بر ميايد.
دانلود برنامه Evernote براي اندرويد
دانلود برنامه Evernote براي آيفون

12.ادغام سازي
اورنوت ميتواند با نرم افزار هاي زيادي ادغام شود تا کار هاي شما به نحو بهتر و سريع تر انجام شوند. در حقيقت اورنوت داراي سه نرم افزار ديگر است که ميتوانيد از انها در کنار اورنوت استفاده کنيد:
1. Skitch: نرم افزاري براي طراحي و نقاشي.
2. Scannable: نرم افزار براي اسکن کاغذ.
3. Penultimate: برنامه اي براي نقاشي و نوشتن با دست براي آيپد.
تعداد بسيار زيادي نرم افزار هاي ديگر نيز هستند که با اورنوت ادغام ميشوند. براي مثال اين نرم افزار ها ميتوانند يادداشت هاي شما در اورنوت را بخوانند و ان ها را ويرايش کنند، در انجام کار هاي شما کمک کنند و... . براي مثال با استفاده از نرم افزار Feedly ميتوانيد مقالات را مستقيما در اورنوت به عنوان يادداشت ذخيره کنيد.
13. اکانت هاي Basic، Plus و Premium
در طي اين سال هاي اخير تغييرات زيادي در نسخه هاي پولي اکانت هاي اورنوت صورت گرفته است. حتي هم اکنون نيز ممکن است هر لحظه باز هم تغيير کنند که براي دريافت اطلاعات راجع به آخرين تغييرات بهتر است به سايت Evernote.com مراجعه کنيد اما در اين بخش تفاوت هاي اکانت ها در حال حاظر را ذکر ميکنيم:
1. Basic
رايگان
1. 60 مگابايت آپلود در هر ماه.
2. اتصال دو دستگاه.
3. جستجو براي متون داخل عکس ها.
2. Plus
34.99 دلار در سال
1. 1 گيگابايت آپلود در هر ماه.
2. تعداد نامحدود دستگاه
3. دسترسي به کتاب ها در حالت افلاين.
4. استفاده از ايميل ها براي ساخت يادداشت.
5. چت با افراد ديگر.
3. Premium
69.99 دلار در سال
1. 10 گيگابايت آپلود در ماه.
2. جستجو براي متون در فايل هاي PDF.
3. جستجو براي متون در فايل هاي آفيس.
4. حالت خواندن فايل هاي PDF.
5. استفاده از Business Card.
6. نمايش محتويات مرتبط.
کدام نسخه براي شما مناسب است؟
براي اکثر کاربران 60 مگابايت آپلود در ماه کافي است زيرا 60 مگابايت متون بسيار زيادي ميشود. اما اگر عکس، ويديو و آهنگ نيز آپلود ميکنيد اين 60 مگابايت به سرعت تمام خواهد شد. همچنين در نسخه رايگان تنها ميتوانيد با دو دستگاه به اکانت اورنوت خود متصل شويد. د کل بهتر است با يک اکانت رايگان شروع کنيد و اگر از اورنوت راضي بوديد اگانت خود را به يک اکانت پلاس و يا پريميوم ارتقا دهيد.
موفق باشيد.

ساير مقالات مربوط به Evernote
-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)
-->


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی

برند پارس بوته از مجموعه های بزرگ واردات و فروش انواع لوازم ریخته گری و ذوب، یک محور کلیدی در تامین نیازهای صنایع ایران مطرح شده و نقشی مهمی در توسعه اقتصاد و رشد صنعتی کشور اجرا می کند. این برند به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و واردکنندگان بوته گرافیتی و شمش روی در ایران، با موفقیت به تقاضای حیاتی صنایع بزرگ در داخل ایران پرداخته است.

به همین دلیل پارس بوته در این مطلب به بررسی سهم قابل توجهش در تامین نیازهای صنایع ریخته گری و ذوب پرداخته که نقش آن در رونق اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی و پیشرفت‌ فناوری در این صنعت می‌پردازد. این برند مطرح، از طریق تعهد خود به نوآوری، کارایی و کیفیت، خود را به عنوان سنگ بنای بخش صنایع ذوب ایران تثبیت کرده است و نقشی پررنگ در سفر این کشور به سمت پیشرفت صنعتی و شکوفایی اقتصادی دارد.

در ادامه این مطلب به بررسی انواع محصولاتی که توسط این برند به فروش می رسد خواهیم پرداخت.

بوته گرافیتی ریخته گری ذوب

بوته گرافیتی ذوب محصولی خاص و حیاتی برای فعالیت‌های ذوب و ریخته ‌گری فلزات است. این محصول از مواد خاصی ساخته شده‌اند که امکان ذوب انواع فلزات با دمای ذوب متفاوت را فراهم می‌کند. از نظر ساختار، آن‌ها می‌توانند اشکال مختلفی از جمله بشکه‌ای، استوانه‌ای یا مخروطی داشته باشند که جایگزین مناسبی برای بوته‌ های فلزی، کوارتزی یا سرامیکی هستند؛ زیرا از نظر هزینه صرفه‌جویی ایجاد می‌کنند.

بوته‌ گرافیتی ریخته گری از نظر شیمیایی بی‌اثر و مقاوم در برابر دماهای بالا هستند، به همین دلیل به‌خوبی در کوره‌ها عمل می‌کنند. محصول در اشکال و اندازه‌های مختلف برای کوره‌های گازی، برقی، القایی و سایر کوره‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ساخت بوته‌ گرافیتی ریخته گری به‌گونه‌ای است که این محصول دارای رسانایی حرارتی خوب، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و دماهای بالا باشد. این ویژگی‌ها باعث تضمین کیفیت محصولات تولید شده در آن‌ها می‌شود. همچنین زمان کوتاه ذوب به دلیل خاصیت گرمایی بالای گرافیت، موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌گردد. بوته‌ گرافیتی ذوب در صنایع متعددی از جمله ریخته‌گری، جواهرسازی و سایر صنایع مرتبط با ذوب و ریخته‌گری فلزات کاربرد دارند.

این بوته ها را در بازار به دو نوع بزرگ و کوچک می شناسند که نوع بزرگتر عموما برای ذوب فلزات و آلیاژها در حجم های بالا بوده و نوع کوچکتر آن بیشتر برای ذوب فلزات گران بها و آزمایشگاه ها که حجم های کمتری دارند به فروش می رسند.

شمش روی

از دیگر محصولات عرضه شده توسط این برند به شمش روی صنعتی و دست ساز می رسیم. شمش روی یکی از فرآورده‌های بسیار مهم و ارزشمند است. این محصول از قابلیت‌های منحصربه‌ فردی برخوردار است که مهم‌ ترین آن دوام و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است. این ویژگی باعث شده تا این محصول در صنایع مختلفی به‌خصوص در عملیات گالوانیزاسیون آهن و فولاد محصولات مورداستفاده قرار گیرد. کاربردهای این شمش در صنایع متنوعی همچون صنعت پزشکی، تولید قطعات الکتریکی، صنایع ریخته‌ گری و غیره به ‌وضوح نمایان است.

هزینه ذوب آلیاژ و عملیات ذوب در تولید شمش روی صنعتی و دست ساز بسیار پایین است و میزان اتلاف فلز نیز کم است. شمش روی می‌تواند به‌عنوان روکش محافظ در برابر سایش و خوردگی برای فلزات صنعتی استفاده شود. این آلیاژ بدون جرقه است و در نتیجه برای کاربرد در محیط‌های خطرناک مناسب است.

اما امروزه به جهت اهمیت در تولید و استفاده این محصولات برندهای گوناگون در داخل و خارج از ایران به تولید و فروش انواع مختلفی از این کالاها پرداخته اند. در ادامه به بررسی دو برند خارجی مطرح در این زمینه می پردازیم.

بوته گرافیتی ذوب زیرکار

شرکت هندی زیرکار با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و همچنین تولید محصولات باکیفیت بی‌نظیر و قابلیت هدایت حرارتی بالا، مجموعه کاملی از بوته‌های سیلیکون کاربایدی و گرافیتی را به کارخانه‌های صنعت ریخته‌گری ارائه می‌دهد.

این بوته‌های ریخته‌گری، مناسب برای ذوب طیف وسیعی از فلزات و آلیاژهای مختلف از جمله برنز، برنج، آلومینیوم، مس، نقره، طلا و دیگر فلزات رنگی در دماهای متفاوت هستند. این ویژگی‌ها، به کمک پیشرفت در فناوری روز، امکان تولید محصولات باکیفیت بالا و بازدهی مناسب را برای مشتریان این شرکت فراهم می‌آورد.

شمش روی زاماک

شمش زاماک یک آلیاژ چندمنظوره است که بر اساس درصد ترکیبات عناصر آن، انواع مختلفی از آن تولید می‌شود. هر کدام از این انواع، ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند:

شمش زاماک ۳

این نوع، متشکل از روی، منیزیوم، آلومینیوم و سرب است و فاقد عنصر مس است. مقادیر ناچیزی از عناصر نیکل، قلع، کروم، منگنز و آهن نیز در آن وجود دارد. اگرچه روی بیشترین درصد را در این عیار تشکیل می‌دهد، اما زاماک ۳ نسبت به سایر عیارها براق‌تر و درخشان‌تر است. به دلیل نرمی این نوع زاماک، برای آبکاری مناسب نیست.

شمش زاماک ۵

این نوع زاماک، بیشترین میزان مس را در ترکیب خود دارد و به همین دلیل کاربردهای گسترده‌تری در صنعت، به‌ویژه در تولید قطعات، دارد. عدد ۵ در نام این نوع، نشانگر کیفیت بالا و گذراندن فرایند آمایش عیارسنجی در آزمایشگاه است که باعث اطمینان از کارکرد مفید آن می‌شود.

بنابراین، هر کدام از این دو نوع زاماک، بر اساس درصد ترکیبات عناصر، خواص و کاربردهای متفاوتی دارند و بسته به نیاز صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

خرید بوته گرافیتی و شمش روی از پارس بوته

در صنعت متالورژی و ریخته‌ گری، رقابت بسیار شدیدی وجود دارد و تولیدکنندگان همواره به دنبال مواد اولیه باکیفیت بالا و تنوع محصول هستند. این امر می‌تواند نقش مهمی در موفقیت برند آنها در بازار ایفا کند.

پارس بوته به‌ عنوان یکی از فروشندگان معتبر در زمینه خرید بوته گرافیتی ریخته گری و شمش روی، گزینه مناسبی برای تأمین این نیاز است. محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در انواع مختلفی که پیش تر هم ذکر شد در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

با توجه ‌به اهمیت کیفیت و تنوع محصول در موفقیت صنایع متالورژی و ریخته‌ گری، خرید بوته گرافیتی و شمش روی از پارس بوته می‌تواند به‌عنوان یک گزینه مطمئن و کارآمد برای تولیدکنندگان این حوزه محسوب شود. این شرکت باتجربه و دانش متخصصان خود، قادر است نیازهای متنوع مشتریان را به بهترین نحو ممکن برطرف کند.

منبع: https://parsbote.com

دیگر خبرها

  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی