Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: نمی‌توان افزایش نرخ طلا را تنها به کاهش سود بانکی ربط داد زیرا افزایش نرخ جهانی هر اونس طلا، تحولات منطقه ای، بالا رفتن رخ ارز و شروع فصل عروسی ها نیز بر بازار طلا تاثیرگذار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا وفادار نصرالله زاد، قائم مقام اتحادیه طلا و جواهر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگارنبض شهر، پیرامون تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار طلا و جواهر مشهد اظهار کرد: کاهش نرخ سود بانکی اقدام خوبی بود که از سمت دولت انجام شد اما نتوانسته رونق را به بازار بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش 6 هزار تومانی هر گرم طلا طی یک ماه اخیر، گفت: نمی‌توان افزایش نرخ طلا را تنها به کاهش سود بانکی ربط داد زیرا افزایش نرخ جهانی هر اونس طلا، تحولات منطقه ای، بالا رفتن رخ ارز و شروع فصل عروسی ها نیز بر بازار طلا تاثیرگذار هستند.

وفادار نصرالله زاد خاطرنشان کرد: متأسفانه با اجرای سیاست های غلط مالی و بانکی که در کشور اجرایی شد شاهد رکود در بازار طلا و جواهر کشور بوده ایم که این امر منجر به تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از واحدهای صنفی این اتحادیه شده است.

قائم مقام اتحادیه طلا و جواهر مشهد از تعطیلی 50 کارگاه طلاسازی در مشهد خبر داد و یادآور شد: طی دو سال گذشته تعداد کارگاه های طلاسازی در مشهد از 120 کارگاه به 70 کارگاه رسید که بهترین گواه بر کسادی بازار طلا و جوار است.

وی با انتقاد از قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون بر کسادی بازار طلا و جواهر افزوده است زیرا این قانون باعث گران‌تر شد طلا می شود و با این اقدام قدرت خرید مردم نیز کاهش میابد و بر کسادی بازار دامن می زند.

وفادار نصرالله زاد تصریح کرد: خوشبختانه این قانون برای بازنگری به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است و نمایندگان مجلس قول اصلاح آن را داده اند تا شاید با این اقدام رونق به بازار بازگردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، باعنایت به دستورالعمل شماره 468/03 به تاریخ 5 اردیبهشت 1403 معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، از تاریخ 30 فروردین سال 1403 حداکثر تراکنش خرید از هرکارت متعلق به مشتری حقیقی، از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال  و مجموع تراکنش‌های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی نیز روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی