Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:59:48 GMT

مطالعات بافت تاریخی بندر کنگ انجام می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۳۱۱۵

مطالعات بافت تاریخی بندر کنگ انجام می شود

بندرعباس - معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: مطالعات بافت تاریخی کنگ در راستای بررسی تاریخی ـ کالبدی، اجتماعی و اقتصادی محدوده این بافت تاریخی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از میراث فرهنگی هرمزگان، اشکان مختاری افزود: در این طرح، علاوه بر بررسی محیط حقوقی و تشکیلات شامل مالکیت اراضی، حقوق مکتسبه، آیین نامه ها، قوانین و ضوابط مرتبط با ساختار حاکمیتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز جمعیت شناختی، بررسی محیط اجتماعی و نظام کاربری زمین های موجود در عرصه بافت و بررسی تحلیل این نظام نیز انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مطالعات تحلیل سناریوهای مقدماتی و چشم انداز برحسب وضعیت موجود و با روش SWOT انجام می شود، افزود: علاوع بر این تدوین ضوابط اختصاصی این بافت و نیز تفکیک لایه های فرم شهری بر اساس پلاک های موجود و فضاهای همگانی، فرم کاربری منزل شهری، کاربری فعالیت و حرکت و دسترسی انجام می گیرد.

در بافت تاریخی کنگ، ۱۰ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده که شامل مجموعه بافت قدیم، مسجد، برکه، زیارتگاه، خانه تاریخی و قلعه می باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد

مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت مواریث فرهنگی استان اصفهان در عرصه بین‌الملل، امیدواریم احیای مجدد انجمن میراث فرهنگی استان زمینه تعامل همگانی برای حفظ و صیانت از این آثار ارزشمند را بیش از پیش فراهم کند.

احمد فتحی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از اصفهان با اشاره به برگزاری انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: انجمن میراث فرهنگی که به استناد اساسنامه وزارت میراث فرهنگی کشور تشکیل می‌شود، نهادی ملی _ فرهنگی و غیرانتفاعی است.

وی افزود: انجمن میراث فرهنگی با جلب مشارکت و همیاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و دیگر افراد جامعه به حمایت، حفاظت و صیانت از آثار و حفظ میراث فرهنگی، معرفی، آموزش و فرهنگ سازی عمومی و کمک به پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی می‌پردازد.

مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با دعوت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، جلسه‌ای در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان برگزار شد و دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی کشور، ضمن تشریح وظایف و اختیارات انجمن میراث فرهنگی استان، اهمیت این انجمن را برای اعضا تبیین کرد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که انتصاب استانداران به عنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی هر استان نشان از اهمیت و جایگاه مصوبات این انجمن دارد، بر همین اساس احیا مجدد انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان را می‌توان گام مهم و مؤثری در اجرای سیاست‌های این انجمن دانست.

فتحی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قطعاً با تشکیل انجمن‌های متناظر شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاها می‌توانیم مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی استان اصفهان را با تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای متولی برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: با نگاه ویژه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان مقرر شد، روزهای چهارشنبه به بررسی مسائل حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اختصاص پیدا کند.

مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اهتمام ویژه استانداری به حل مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی در این جلسه تاکید شد اعضا با احصای مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی و همچنین تشکیل منظم جلسات، پیگیر حل چالش‌ها و مشکلات موجود در استان اصفهان باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت میراث فرهنگی استان اصفهان در عرصه بین‌المللی، امیدواریم احیای مجدد انجمن میراث فرهنگی استان زمینه تعامل همگانی برای حفظ و صیانت از این آثار ارزشمند را بیش از پیش فراهم کند.

کد خبر 739268

دیگر خبرها

  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیا شد
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز
  • انجام ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی