Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: براساس خوداظهاری دانش آموزان بیش از 8000 والدین بیسواد و کم‌سواد  در استان وجود دارد که باید برای آموزش آنها برنامه‌ریزی کرد. 

به گزارش ایسنا، دالوند در سومین جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جذب و نگهداشت افراد بی‌سواد باید اهرم‌های تشویقی بسیار قوی وجود داشته باشد تا افراد بی‌سواد انگیزه لازم برای سوادآموزی داشته باشند.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: تمرکز بر برنامه‌های کیفیت بخشی، تصمیم سازی، مدیریت برنامه‌ها، مشارکت جویی، نظارت مطلوببر عملکرد آموزش دهندگان و توانمندسازی آنان و جذب کم‌سوادان و بیسوادان از مهمترین برنامه‌های سوادآموزی درسال تحصیلی آتی است.


دالوند اضافه کرد: شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بی‌سواد یکی از اولویت‌های معاونت سوادآموزی است و ضرورت دارد تا مدیران مدارس با دغدغه و حساسیت نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان، حجم ابلاغی استان را در سال 96 تعداد 17هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: برنامه شتاب بخشی به بیسوادی در قالب آموزش فرد و فرد و آموزش کلاسی انجام می‌شود.


دالوند اظهار کرد: در آموزش کلاسی از فرهنگیانی که علاقمند به فعالیت در عرصه سوادآموزی باشند دعوت به کار می‌شود.


وی به ضرورت ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل اشاره و تصریح کرد: با همکاری معاونت آموزش ابتدایی، بهزیستی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه‌هایی برای شناسایی و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل تدوین شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرعامل این شرکت با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، افزود: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد. 


جواد محجوبی در ادامه گفت: در این طرح مسابقات و نوآوری‌های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

 
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست. 


محجوبی در پایان ابراز کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانشجویی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد می‌باشند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد. همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد