Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:04:56 GMT

93 تعاونی فعال در شهرستان بانه مشغول فعالیت هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۳۵۰۴

93 تعاونی فعال در شهرستان بانه مشغول فعالیت هستند

رئیس اداره تعاون کار و رفاه شهرستان بانه گفت: در حال حاضر، 93 تعاونی فعال در حوزه هخای مختلف در شهرستان بانه مشغول فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید ساعد پناه، امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون 93 تعاونی فعال در شهرستان بانه با بیش از 96 هزار نفر عضو در حوزه های مختلف مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش تعاونی ها در ایجاد اشتغال افزود: این تعداد تعاونی در شهرستان بانه برای 1920 نفر اشتغالزایی بهمراه داشته است که خود این موضوع نشانگر اهمیت تعاونی ها در ایجاد اشتغال و افزایش رفاه در جامعه است.

ساعد پناه خاطرنشان کرد، اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بانه بمنظور نظارت بر نحوه کار شرکت های تعاونی از لحاظ اجرای قانون های مربوط به تعاونی در سال گذشته 160 مورد بازدید و نظارت عمومی از نحوه کار و فعالیت این شرکت ها لنجام داده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان بانه تصریح کرد: در سال گذشته(95) تعداد 4 تعاونی جدید در حوزه های حمل و نقل، توزیع مواد غذایی، تولید پوشاک و خدمات راهسازی در شهرستان بانه تشکیل و به شرکت های تعاونی این شهرستان افزوده شد.

وی به تعاونی های موفق در سطح شهرستان بانه نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان بانه تعاونی های موفق زیادی وجود دارد که موفقیت هایی در سطح استانی و حتی کشوری داشته اند بطوریکه شرکت تعاونی 1805 صنعتکران بانه از جمله تعاونی های موفق شهرستان بانه است که توانست صنوف آلاینده و مزاحم را از سطح شهر بانه جمع اوری و در حاشیه شهر در مکانی بنام بازارچه صنعتکران بانه ساندهی کند.

ساعد پناه خاطرنشان کرد، شرکت تعاونی 1805 صنعتگران بانه تا کنون توانسته است چندین بار بعنوان شرکت تعاونی برتر شهرستانی، استانی و یک دوره شرکت تعاونی موفق کشوری را بدست بیاورد.

وی، شرکت تعاونی 1018 مرزنشینان منطقه الوت شهرستان بانه و شرکت تعاونی اعتبار فرهنگیان بانه را از دیگر شرکت تعاونی های موفق این شهرستان برشمرد و یادآور شد، شرکت تعاونی اغتبار فرهنگیان توانسته برای اعضای خود شرایط اعطای تسهیلات با سود بسیار ناچیز نیم درصد را فراهم کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بانه در بخش دیگری از سخنان خود به در آمدزایی شرکت های تعاونی این شهرستان هم اشاره کرد و گفت:سال گذشته دو میلیون و 860 هزار دلار میزان صادرات این شرکت های تعاونی بوده است.

ساعد پناه تصریح کرد: علی رغم بحث صادرات، شرکت های تعاونی در حوزه واردات نیز فعالیت دارند که سهم شرکت های تعاونی بانه در حوزه واردات در مدت مشابه مبلغ 184 هزار و 606 دلار بوده است و روند واردات در حال حاضر نیز ادامه دارد.

این مسئول توسعه صادرات را از مهمترین برنامه های اداره کار در حوزه تعاون عنوان کرد و گفت: توسعه و افزایش صادرات از برنامه ها و سیاست های اداره است که به جد در راستای توسعه ان فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد، تشکیل سه تعاونی در روستاهای سبدلو، مجسه و شوی با عنوان تعاون روستا از دیگر برنامه های در اولویت اداره کار بانه است که هدف از تشکیل تعاون روستاها توسعه روستاهای مذکور با توجه به امکانات و پتانسیل های موجود در این روستاها می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 

اسدالله ربانی‌مهر گفت: گوشت مرغ بیش از نیاز شهروندان در همدان تولید و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

او گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه عوامل باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توریع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

جلسه هیات مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد