Web Analytics Made Easy - Statcounter

شادگان - معاون فرماندار شادگان گفت: مقدار ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب از سد مارون برای نخیلات شادگان در سه نوبت آبیاری، رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت اله آلبوغبیش ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان طرح ۱۰ هزار هکتاری شادگان که با حضور مدیریت جهاد کشاورزی، مسئولان شرکت بهره برداری زهره و جراحی، مدیریت شبکه آبیاری و زهکشی شهید همت، نماینده موسسه جهاد نصر و مدیران عامل و روسای هیئت مدیره تعدادی از شرکتهای تعاونی تولید کشاورزی در محل فرمانداری برگزار شد، از رها سازی ۱۴۰میلیون متر مکعب آب از سد مارون برای آبیاری نخیلات شادگان خبر داد و اظهار کرد: به رغم ورود این حجم آب به رودخانه جراحی در محدوده شادگان، تعدادی از نخیلات شادگان که در انتهای بخش خنافره واقع هستند،آبیاری نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرماندار شادگان با اشاره به خشکسالی های اخیر و کاهش سطح تولیدات محصولات کشاورزی در هکتار به دلیل بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و شوری اراضی، بر ضرورت اجرای طرحهای آبیاری و زهکشی در شهرستان تاکید کرد.

وی، اختلاف بسیار کم ارتفاع اراضی شادگان نسبت به سطح دریا، تالابی بودن منطقه و بالا بودن میزان آبهای تحت الارضی را به عنوان عوامل مهم و تاثیرگذار در شوری زمینها عنوان کرد و یادآور شد: بهبودی وضعیت اراضی کشاورزی شهرستان تنها با اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی میسر خواهد شد.

آلبوغبیش در ادامه بر لزوم رفع نواقص طرح ۱۰ هزار هکتاری شادگان، ترمیم و بازسازی دربچه ها، نظارت مستمر بر توزیع عادلانه آب موجود و جلوگیری از برداشت آب غیر مجاز تاکید کرد و افزود: آموزش و فرهنگ سازی از عوامل بسیار مهم و موثر در راستای ترویج و توسعه بخش کشاورزی است که باید به طور جد در برنامه های اجرایی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در این نشست مقرر شد کلیه نواقص طرح ۱۰ هزار هکتاری شادگان قبل از آغاز فصل زراعی جدید توسط شرکت بهره برداری زهره و جراحی، شبکه آبیاری و زهکشی شهید همت و موسسه جهاد نصر مرتفع و با نظارت مستمر، آب کشاورزی موجود بین کشاورزان توزیع و سهمیه آب شهرستان بطور کامل تامین شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است