Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از سایت اخبار پدیده، علی چشمی اظهار داشت: علاوه بر اینکه پدیده آثار اقتصادی مستقیمو گسترده‌ای دارد و در تولید، اشتغال و درآمد نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند، مکمل بسیاری دیگر از سرمایه‌گذاری‌های دیگر نیز محسوب و رونق را سبب می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در سطح خرد و کلان به یک مدیریت عالی حرفه‌ای و شفاف نیاز دارد و باید گزارش‌های عملکردی از جنبه‌های فنی و مالی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه فردوسی با اشاره به قانون تجارت و روشن نبودن موضوعاتی که به سرمایه گذاری و سود و زیان حاکم در پروژه‌ها می‌انجامد، ادامه داد: این قانون در کشور ما قدمتی به مراتب طولانی دارد و حجم عمده آن متعلق به سال 1311 است و به دلیل قدیمی بودن، به طور شفاف رابطه سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را بیان نکرده‌ است.

وی متذکر شد: به عبارت دقیق‌تر در قانون شرکت‌ها با مشکل مواجه هستیم و به دلیل خلای این قانون، در حقوق و وظایف سهام‌داران در پروژه‌های سرمایه‌گذاری ابهام وجود دارد، برای مثال اینکه با توجه به ابعاد شرکت از چه زمانی باید سهامی عام یا خاص باشد یکی از این مشکلات است.

چشمی بیان کرد: از زاویه دیگر مسائل بخش مسکن است که به دلیل همین عدم ‌شفافیت قانون تجارت، سهام‌داران را با مسائلی از قبیل اینکه اگر در پروژه‌ای که سرمایه‌گذاری کرده‌اند به سودآوری نرسید لازم است چه رفتاری را که حق و مسلم دوطرف معامله است، انجام دهند، اشاره نشده‌ است.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه این موضوع که هر پروژه با هر ابعادی ممکن است در هر مرحله از فعالیت متوقف و متحمل زیان شود امری طبیعی است که باید در قانون پیش‌بینی شده‌ باشد، افزود: متاسفانه گاهی جو منفی که در جامعه به دلیل نواقص قانون تجارت شکل می‌گیرد، پروژه‌ها را با تاخیر و حتی توقف روبرو می‌کند.

وی تأکید کرد: در این راستا، مقامات استانی در کوتاه مدت باید اطلاع‌رسانی دقیق‌تری انجام دهند تا سهام‌داران به اینکه چه زمانی پروژه آن‌ها به درآمد زایی نسبی می‌رسد، چه زمانی مشکلات سهامشان کاهش پیدا می‌کند و چه سرنوشتی در انتظار سهام‌دار عمده است، اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان

منابع خبری افغانستان از سفر یک هیئت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به ولایت هرات خبر دادند.

این هیأت به ریاست رئیس اتحادیه تجار و تولیدکنندگان ترکمنستان امروز وارد هرات شده‌اند.

هدف از این سفر بررسی شرایط افزایش تجارت میان دو کشور می‌باشد.

قربانقلی بردی محمدوف، رهبر ملی ترکمنستان گفته بود به انتقال گاز و برق به این افغانستان توجه ویژه دارد و برای امتداد خط آهن نیز تلاش خواهد کرد و در بخش‌های مختلف تجارت با افغانستان تسهیلات ایجاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • تقدیر از کارگران میبدی
  • کارگران میبدی تقدیر شدند
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم