Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@12:55:10 GMT

روز عید قربانی 45 هزار در این خاش ذبح شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۴۵۲۹

روز عید قربانی 45 هزار در این خاش ذبح شد

فرماندار شهرستان خاش گفت: در مدت سه روز از ایام عید سعید قربان افزون بر 45 هزار دام قربانی در این شهرستان ذبح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: قریب به نیمی از جمعیت 174 هزار نفری مردم ساکن در شهر و نقاط روستایی و عشایری شهرستان خاش سنت پسندیده ابراهیمی را زنده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نهر کردن و یا جاری ساختن خون دام قربانی در روز عید سعید قربان و دو روز بعد از آن از برترین اعمال بوده که در اسلام و در نزد پروردگار متعال مقبولیت دارد.


فرماندار خاش ادامه داد: قطعا مردم خاش در اعتقادات دینی خود الگو بوده و در پایبندی به دین محکم هستند ولی در مبحث متمکن نبودن مالی نمی شود بر آنها خرده گرفت زیرا بخش بزرگی از مردم منطقه از ضعف شدید اقتصادی برخوردار می باشند.


چاکرزهی یادآور شد: در همین موضوع ذبح دام قربانی می توان گفت، بسیاری از مردم توان خرید دام را نداشتند ولی نیت و اراده شان جلب رضایت پروردگار است لذا امیدواریم خدای متعال برکات خود را شامل حال امت اسلام بگردانند تا همه افراد فقیر و غنی بتوانند در برپایی جشن های باشکوه و بزرگ اسلامی سهیم باشند.


فرماندار خاش گفت: همکاران ما در مجموعه شهرداری، بهداشت، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، دامپزشکی، و مجموعه جهاد کشاورزی و سایر ارگانها در ایام عید سعید قربان کارهای بزرگی و خدماتی شایسته برای مردم انجام دادند که جای دارد از تلاشهای ارزشمند همه قدردانی کنیم.


معاون شهردار خاش هم گفت: در ایام عید سعید قربان کارکنان واحدهای های مختلف شهرداری در محیط کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین این ارگان به ذبح دام های قربانی مردم خاش مشغول بودند و علاوه بر آن کارکنان خدمات شهری شهرداری خاش در دو نوبت صبح و عصر کار جمع آوری زباله ها و نظافت شهر را بر عهده داشتند.


عبدالوحید هاشمزهی بیان کرد: خداوند را شاکر هستیم که همکاران ما توانستند در عرصه خدمت به مردم در انجام وظیفه شان موفق ظاهر شوند.


امان الله رخشانی رئیس اداره دامپزشکی خاش هم اظهار کرد: 6 اکیپ از کارشناسان این اداره در ایام عید قربان بر ذبح بهداشتی دام های سبک و سنگین قربانی نظارت داشتند.


وی افزود: شماری از همکاران ما در کشتارگاه صنعتی دام، قصابی ها و مراکز مجاز خرید و کشتار دام فعالیت چشمگیری داشتند که جای دارد از همکاری خوب مردم با نیروهای سخت کوش در دامپزشکی و شهرداری و غیره تشکر کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

میزان در خبری نوشت: عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898640

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • طرح عفاف و حجاب با عنوان «نور» در بیجار اجرا می شود
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • آخرین جزییات از مراسم افتتاحیه سومین جشنواره پژواک رادیو
  • اگر ۱۰۰۰ گاو قرمز هم قربانی کنید، واقعیت مسجدالاقصی را تغییر نخواهید داد