Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره‌ جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی‌اش به تکنولوژی لازم برای ساخت کلاهک هسته‌ای قابل حمل با موشک‌های بالستیک، دست یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این خبر در حالی امروز(دوشنبه) از سوی کره‌ جنوبی اعلام شده که بیشتر کارشناسان تسلیحاتی معتقدند، کره شمالی با تولید یک کلاهک هسته‌ای که بتوان آن را بر موشک‌های بالستیک این کشور نصب کرد، دست‌کم چند سال فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال کره‌ جنوبی می‌گوید براساس برآوردهای نظامی خود به ویژه با بررسی آزمایش هسته‌ای اخیر و تصاویر تلویزیونی از بازدید رهبر کره شمالی از کلاهک هسته‌ای این کشور، به این نتیجه رسیده که پیونگ یانگ به توانایی ساخت کلاهک هسته‌ای قابل حمل با موشک دست یافته است.

کره شمالی تاکنون شش آزمایش هسته‌ای انجام داده اما کارشناسان نظامی از جمله مسئولان آمریکایی دست‌کم برای پنج مورد آن گفته بودند که این آزمایش‌ها هسته‌ای نمی‌تواند نشان دهد که کره شمالی به یک سلاح هسته‌ای دست یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • ۹ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین