Web Analytics Made Easy - Statcounter


گرگان - رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، علی نجفی نژاد در نشست خبری با موضوع برگزاری سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که ظهر دوشنبه دردانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره قرآنی دانشجویان به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگیامسال در دانشگاه منابع طبیعی برگزار می شود و هدف از برگزاری آنآشنایی قشر فرهنگی و نسل آینده کشور با معارف قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرآن کتاب هدایت وانس با آن لازم است، ارزش ها و دستورهایی که در قرآن آمده را باید در زندگی و جامعه پیاده کرد.

نجفی نژاد به تهاجم فرهنگی اشاره و تصریح کرد: بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی تأسی و اتکا به قرآن است، فرد می تواند با عمل به قرآن خود را بیمه کند و در یابد که چه سرمایه عظیمی در اختیار دارد.

وی ادامه داد: قرآن چراغ هدایت در تاریکی هاست و هر اندازه که آشنایی بیشتری با این سرمایه داشته باشیم بهتر می توانیم مقابل تهاجم ها ایستادگی کنیم و این مطلب لزوم آشنایی نسل جدید را افزون می کند.

رئیس سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور بیان کرد: این جشنواره برای اولین بار در سطح استانبرگزار می شود وبه مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی میزبانی این مراسم را پیشنهاد دادیم و توسط وزرات علوم پذیرفته شد.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: ابتدا فراخوان شرکت در جشنواره به دانشگاه ها ارسال شد، شورای سیاست گذاری برگزاری جشنواره شکل گرفت و هفت کمیته کاری از قبیل پذیرش، داوری، اسکان، تغذیه، تدارکات و ترابری تشکیل شد.

وی به بخش های مختلف جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در بخش آوایی در ۹ رشته، در بخش معارف در هشت گرایش، در بخش پژوهشی در سه موضوع، در بخش هنری در ۱۰ موضوع و در بخش فناوری در دو موضوع اجرا می شود.

نجفی نژاد با بیان این که تمام بخش ها با حضور بانوانو آقایان انجام می شود، یادآور شد: یک هزار و چهار اثر از ۱۰۵ دانشگاهبه دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد ۵۷۷ اثر متعلق به آقایان و ۴۲۷ اثر نیز متعلق به بانواناست.

رئیس سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشوردر خصوص برگزاری جشنواره اظهار کرد: از ۱۹ شهریور آمادگی پذیرش میهمانان را داریم و افتتاحیه روز دوشنبه۲۰ شهریور در سالن خلیج فارس دانشگاه برگزار می شود.

نجفی نژاد افزود: در روز افتتاحیه دکتر هاشمی سرپرست وزارت علوم و تحقیقات و فناوری سخنرانی خواهد داشت و شخصیت های ملی و استانی در مراسم حضور خواهند یافت.

به گفته وی، مراسم اختتامیه هم چهارشنبه۲۲ شهریور است و میهمان ویژه مراسم حجت الله حشمتیمعاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته «زمین پاک»، شهرداری گرگان با همراهی و حضور حدود ۲۰۰ فعال محیط زیست پارک جنگلی النگدره را از وجود زباله پاکسازی کرد.

وی ادامه داد: این پاکسازی در ادامه پویش مسئولانه مردمی در پاکسازی جنگل های هیرکانی در النگدره در روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

سالاری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این اقدام فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی با همراه نمودن شهروندان در خصوص عدم رها سازی زباله در طبیعت برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مبنی بر «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نام گذاری شده است و همانطور که می دانیم نزدیک به ۵۰۰ سال زمان می برد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود تلاش کنیم با فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان پلاستیک زباله در طبیعت رها نشود.

سالاری خاطر نشان کرد: امیدواریم روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری همه ما جهت احترام به زمین به عنوان مادر هستی و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری شهروندان برای پاکیزه نگه داشتن طبیعت و محیط زیست  در اذهان عمومی به اولویت همیشگی تبدیل شود.

لازم به ذکر است، اختتامیه این پویش با حضور سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان و معاونین، صفرعلی پایین محلی و حمیدرضا آقاملایی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و نیروها و ادوات شهرداری و همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و دفتر مشارکتهای مردمی شهرداری و همچنین همراهی مسئولین منابع طبیعی، اداره ورزش و جوانان و جمع کثیری از طبیعت دوستان در پارک جنگلی النگدره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا