Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان و فامنین گفت: عدم کنترل و عدم نظارت مسئولین موجب بالارفتن قیمت ها چه در حوزه مسکن و چه در دیگر حوزه ها شده و مردم دیگر ناچارند از محصولات استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر خجسته در گفت و گو با صبح الوند، ضمن اشاره به اینکه مردم قدرت خرید مسکن ندارند و ناچارند تا برای زندگی خود به اجارهی مسکن روی آورند گفت: متاسفانه اجاره بهای مسکن در همدان بالاست وعلت اصلی این فاجعه عدم کنترل و پیگیری مسئولان مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی علت دیگراجاره بهای بالا را راکد شدن ساخت و ساز دانست و افزود: عمده اشتغال ما در همین ساخت و ساز بود که جامعه کارگری ، مهندسی و ده ها شغل دیگررا در برمیگرفت و متاسفانه در شرایط کنونی اکثریت این اشتغال ها از بین رفته است.

*مسئولین بر قیمت ها کنترل داشته باشند

نماینده مردم همدان با تاکید براینکه مسئولین باید روی قیمت ها کنترل داشته باشند و نرخ گذاری کنند اظهار کرد: مردم نه تنها در حوزه مسکن بلکه در دیگر حوزه ها اعم از قیمت گوشت و حبوبات با مشکل رو به هستند،قیمت گوشت در همدان به بالای 50 هزارتومان رسیده است و مسئولین مربوطه قیمت را کنترل نمیکنند.

خجسته با تاکید براینکه مسئولان مربوطه قیمت ها را رها کرده و کنترلی برآن ها ندارند ادامه داد: اگر روی همه اجناس قیمت گزاری شود مشکلات معیشتی مردم حل میشود و دیگرهیچکس جرات ندارد اجناسی را یک درصد هم گرانتر بفروشد .

وی کنترل قیمت اجناس را یک اصل مهم برشمرد و افزود: در هرصورت باید قیمت ها را کنترل کنیم و این کنترل باید در چارچوب خاص و صحیح خود باشد و حتی دولت هم باید مستقیم ورود پیدا کند وسایر دستگاه ها هم در این امر مهم دولت را یاری دهند.

نماینده مردم همدان ادامه داد: متاسفانه در حوزه مسکن هرکس هرجور که میخواهد برای خرید و فروش و رهن و اجاره نرخ میدهد،دیگری میگوید چون متقاضی برای اجاره مسکن زیاد است قیمت هارا بالاببریم، خب چه کسی باعث بالارفتن قیمت ها میشود؟خود صاحبان املاک موجب افزایش اجاره بها هستند.

*عدم نظارت علت نرخ گذاری بی اساس املاک توسط صاحبان ملک

وی افزود: همین عدم نظارت ها است که باعث شده خود صاحبان ملک نرخ گذاری کنند، لذا کار از دست خارج شده و مسئولین استانی و ملی باید به دنبال چاره ای باشند و نرخ گذاری به صورت منطقه ای انجام دهند تا کسی حق نداشته باشد نرخ و قانون را زیر پا بگذارد.

نماینده مردم همدان مسکن را بحث مهمی در کشور دانست و با اشاره به اینکه بالای 4 میلیون و 800 مسکن خالی در کشور داریم گفت: از تعداد 4 میلیون و 800 مسکن خالی ، 288 خانه خالی داریم که هیچکس در آن ها زندگی نمیکند و تعداد 100 میلون هم خانه داریم که مختص افرادیست که خانه دوم آن ها محسوب میشود و این بلایی است که وارد کشور ما شده.

خجسته در ادامه تصریح کرد: ما باید به بافت های فرسوده رسیدگی کنیم،8 میلیون نفر میتوانند در خانه هایی با بافت فرسوده زندگی کنند و ما با قیمت های مناسب به تعمیرات بافت های فرسوده بپردازیم و خدمات را به مردم ارائه دهیم و این در رفع مشکلات موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات نبود مسکن همچون بلایی است که ازدواج جوانان را به تاخیر انداخته است گفت: آیا فردی که یک میلبون و پانصد تومان حقوق دارد و برای اجاره خانه باید 2 میلیون تومان بپردازد میتواند زندگی آرامی داشته باشد؟ خب ما از مسولین انتظار داریم نظارت بر قیمت ها داشته باشند تا فشار کمتری روی زندگی جوانان باشد.

*دولت بافت های فرسوده با اجاره کم رادر اختیار زوج ها بگذارد

خجسته افزود: جوانان ازدواج میکنند و دولت باید منازل با اجاره بها ارزان در اختیار آن ها قرار دهد تا جوانان با امید وارد زندگی شوند ، تعداد آمار ازدواج بالاست و نمیتوان فقط به امید این بود که خیرین به ازدواج و زندگی جوانان کمک کنند و دولت میتواند در جهت کمک به زوج ها بافت های فرسوده را با اجاره کم در اختیار زوج ها قرار دهد.

*عدم نظارت بر پیمانکاران علت تحویل ندادن مساکن مهر

نماینده مردم همدان در پاسخ به اینکه چرا مسکن های مهر واقع در شهرک مدنی تحویل صاحبانشان داده نمیشود گفت : علی رغم اینکه اداره مسکن و شهرسازی در بسیاری از جاها خوب کارکردند اما خیلی جاها هم خوب نبودند، پیمانکاران خون ملت را مکیدند ، پول گرفتند و کار را نیمه کاره رها کردند و رفتند، نظارت نبوده و همین ها هرکاری خواستند کردند و حالا کار به مشکل خورده و این ها همه به خاطر عدم نظارت بر پیمانکاران است.

خجسته در پایان برا ی رفع مشکلات به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و گفت: مسولین ما برای همه اجناس و همینطور اجاره بها نرخ گذاری کنند، گوشتی که به خارج صادر میشود در داخل کشور گرانتر به فروش میرسد و این ظلم است در حق مردم ،دیگر هیچ عذری از دولت پذیرفته نیست و اگر میگویند چون مجلس کمک نمیکند نمیتوانیم مشکل را حل کنیم اشتباه است، الحمدلله مجلس خوب کار کرده و تنها انتظار مردم از دولت کار است و کار است و کار.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان

ایسنا/همدان دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان همدان از بازرسی ۴۵۰۰ واحد مشاور املاک در این استان خبر داد و گفت: مشاورین املاک متخلف استان بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

نعمت‌الله رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۲۶۸۸ واحد مشاور املاک در استان اظهارکرد: عدم الصاق جواز کسب در محل، عدم نصب نرخ‌نامه، عدم دریافت کدرهگیری، عدم درج کمیسیون در مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه و دریافت مبالغ اضافی بیشترین تخلفات مشاورین املاک همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از مشاورین املاک از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته تا پایان سال ۴۵۰۰ بازرسی از مشاورین املاک استان توسط اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک صورت گرفت.

رسولی با اشاره به بررسی دفاتر مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه‌های مشاورین املاک افزود: یکی از مشکلات موجود در این زمینه، عدم آگاهی مردم نسبت به نرخ‌های کمیسیون‌هاست به طوری‌که این نرخ در سامانه ۱۲۳ به صورت آنلاین محاسبه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که در راستای احقاق حقوق مردم مبالغ کمیسیون‌های دریافتی توسط مشاورین املاک مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مشاورین املاک ملزم به دریافت کد رهگیری هستند، تصریح کرد: دریافت کدرهگیری از طریق سامانه خودنویس برای عموم مردم آزاد است، مردم می‌توانند به صورت رایگان اجاره‌نامه بنویسند و کد رهگیری دریافت کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان همدان با بیان اینکه فعلاً اجاره نوشتن با خودنویس برای عموم مردم آزاد است، یادآور شد: فعلاً نوشتن مبایعه‌نامه در سامانه خودنویس آزاد نشده است.

وی بیان کرد: سامانه خودنویس به گونه‌ای طراحی شده که قیمت ملک تعیین می‌شود و افراد خارج از چهارچوب نمی‌توانند نرخ تعیین کنند به طوری‌ که سامانه قیمت ملک را به صورت کارشناسی و به‌روز تعیین می‌کند بنابراین امکان افزایش اجاره‌بها به صورت غیرمتعارف وجود ندارد.

رسولی با بیان اینکه براساس قانون ۲۰ درصد افزایش مبلغ اجاره سال گذشته در اجاره‌نامه‌ها باید صورت بگیرد، تأکید کرد: در صورتی‌ که مشاورین املاک کدرهگیری دریافت نکنند و مبلغ بالاتر از این میزان درخواست کنند، طبق قانون به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند