Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محسن خانچرلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های اصلی برای توسعه و پیشرفت هر جامعه، وجود احساس امنیت میان شهروندان است.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای امنیت و همچنین احساس امنیت وجود نداشته باشد، هیچ کار آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صورت نخواهد گرفت و تمام طرح‌ها در این حوزه بدون اینکه عملیاتی شود، از بین خواهد رفت.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران تصریح کرد: به‌عنوان نمونه در جامعه‌ای که دارای جامعه جوان بوده و میانگین سنی شهروندان جوان است، به‌طور قطع نیاز به فضاهای آموزشی و اشتغال بیش از دیگر جوامع احساس می‌شود؛ حال اگر در این جامعه امنیت و احساس امنیت وجود نداشته باشد، نه دولت توان سرمایه‌گذاری پیدا کرده و نه بخش خصوصی حاضر می‌شود که سرمایه خود را به خطر بیاندازد.

خانچرلی گفت: بنابراین در جامعه فوق مردم و به‌ویژه نسل جوان گرفتار معضلاتی چون بیکاری و دسترسی نداشتن به مراکز فرهنگی و آموزشی می‌شوند و به‌طور طبیعی گرفتار انحرافات اجتماعی می‌گردند.

وی بیان داشت: اگر می‌خواهیم در محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، آسیب‌ها و انحرافات و معضلات اجتماعی کمتری را مشاهده و تحمل کنیم، ابتدا باید امنیت و احساس امنیت در آن جامعه را افزایش دهیم که این امر زیربنای توسعه را خواهد ساخت.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ضریب احساس امنیت در این منطقه چه شرایطی را تجربه می‌کند، گفت: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوب و گسترده پلیس که در تعامل با شهروندان اجرا شده، شاهد افزایش تمام شاخص‌های امنیت هستیم.

خانچرلی افزود: این امر موجب افزایش احساس امنیت در میان شهروندان شده است و شهروندان در مواجه با پلیس و یا تماس با سامانه 197 به‌صراحت این موضوع را اعلام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تحقق این مهم بدون همکاری و مشارکت و تعامل مردم و به‌ویژه خانواده‌ها میسر نبود و اساساً هیچ کاری را بدون مشارکت مردم نمی‌توان پیش برد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: پلیس برای روزهای منتهی به آغاز فصل تحصیلی، برنامه‌های متعددی دارد و به‌طور قطع امنیت کامل را همچون گذشته برای دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه جهاد فرهنگی برای پایتخت فرهنگی جهان تشیع

استاندار قم گفت: قم حرم اهل بیت(ع)و پایتخت فرهنگی جهان تشیع است، لذا فرهنگ این استان باید متناسب با این موضوعات طراحی و برنامه‌ریزی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمد آقامیری امروز در بازدید از قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی قم، ضمن خداقوت به کارکنان فراجای استان، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری اقتدار نیروی انتظامی آبروی نظام محسوب می‌شود و ما از شما عزیزان بابت ایثار و فداکاری‌هایتان بسیار تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برگزاری جشن نیمه‌شعبان، راهپیمایی 22 بهمن‌ماه و چهارشنبه آخر سال گفت: باوجود تهدیدات دشمنان به لطف خدا این مراسمات بدون هیچ مشکلی به صورت باشکوه برگزار شد.

استاندار قم تصریح کرد: براساس آمار در مراسم چهارشنبه آخر سال مربوط به سال 1401 حدود 7 نفر در استان جان خود را از دست دادند اما درسال 1402 با هوشیاری و آگاهی نیروی انتظامی و تدابیر ویژه سردار میرحیدری الحمدلله هیچ گونه تلفات جانی نداشتیم.

وی گفت:  وقتی عملکرد فرماندهی انتظامی استان در چندماه اخیر را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این مجموعه از بهترین دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان قم بوده و معتقدیم این تلاش‌ها نیز مورد رضایت خداوند متعال قرار دارد.

 آقامیری افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فرماندهی استان کسب رتبه دوم کشوری در شاخص کاهش سرقت است که بنده این موضوع را روز گذشته به اطلاع مراجع و علمایی که خدمتشان رسیدیم گزارش داده و آنان  نیز از زحمات نیروهای انتظامی تشکر کردند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرعت واکنش پلیس به جرائم باعث افزایش عامل بازدارندگی شده است؛ بیان کرد: سرعت عملی که پلیس در مواقع گوناگون دارد باعث شده متخلف بداند اگر اقدام به انجام فعل مجرمانه کند قطعا مجموعه‌ای وجود دارد که با آن برخورد کند.

استاندار قم با اشاره به اینکه ایثار و فداکاری پرسنل فراجا باعث ایجاد امنیت و آرامش روانی می‌شود، بیان کرد: عزیزان ما در لباس نیروی انتظامی شبانه روز در حال ایثار و فداکاری هستند تا امنیت شهر و استان ما برقرار باشد؛ این همان مظلومیت پلیس است که برای مردم به اثبات رسیده و آنان نیز قدردان پلیس هستند.

وی با اشاره به افزایش امنیت بوستان‌ها اشاره کرد: تامین امنیت و برقراری نظم در بوستان‌ها یکی از نکات مهمی است که در سال جدید باید در دستور کار فرماندهی انتظامی استان قرار بگیرد.

 آقامیری افزود:  برنامه‌ریزی‌های لازم را در این راستا انجام شود تا امنیت و آرامش مردم و زائرانی که در بوستان‌ها حضور پیدا می‌کنند افزایش پیدا کند.

استاندار قم با اشاره به تشکیل کمیسیون جلوگیری از شیوع نزاع و درگیری در استان گفت: این کمیسیون در ماه‌های آخر سال گذشته تشکیل شد و به دنبال این هستیم آن را تقویت کرده تا به کاهش این تخلف و جرم در استان برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قم حرم اهل بیت(ع)و پایتخت فرهنگی جهان تشیع است؛ لذا فرهنگ این استان باید متناسب با این موضوعات طراحی و برنامه‌ریزی شود.

آقامیری عنوان کرد:‌ واقعیت این است که ما در قم با موضوع بی‌حجابی کمتر مواجه هستیم و معتقدیم موضوع ترویج حجاب باید از طریق کار فرهنگی صورت بگیرد.  

استاندار قم افزود:‌ در این راستا در برنامه جهاد فرهنگی که مدیریت استان با جدیت درحال پیگیری است؛ موضوع ترویج عفاف و حجاب در آن جانمایی شده و به دنبال این هستیم قم را بار دیگر به عنوان شهر نمونه در این شاخص به کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سارقان محتویات داخل خودرو گردشگران در مهاباد دستگیر شدند
  • پلیس مقتدر پناهگاه مردم است
  • تقویت واحد‌های گشت پلیس آگاهی جهت امنیت شهروندان در نوروز
  • طرح ویژه جهاد فرهنگی برای پایتخت فرهنگی جهان تشیع
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد
  • ترافیک محورهای مواصلاتی استان هرمزگان روان است
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند
  • همه دستگاه‌ها برای کاهش وقوع جرایم همکاری کنند
  • ضرورت تبیین خدمات فراجا در جامعه