Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل آبفای شهری استان سمنان با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه سمنان تا 3 سال آینده، گفت: با واگذاری بخشی از پساب فاضلاب به شهرداری، فضای سبز شهر سمنان توسعه می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

به گزارش مرآت؛ محمد طاهری مدیر عامل آبفای شهری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب سمنان تا 3 سال آینده، گفت: با راه اندازی این تصفیه خانه، 350 لیتر از پساب فاضلاب سمنان در هر ثانیه تصفیه می شود که برای مصارف گوناگون در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

35 هزار انشعاب تصفیه خانه سمنان تا پایان سال 95 تکمیل شد

مدیر عامل آبفای شهری سمنان در تشریح وضعیت جمع آوری فاضلاب این شهرستان و وضعیت فعلی تصفیه خانه این شهرستان، اظهار کرد: 300 کیلومتر شبکه و 75 هزار انشعاب با ظرفیت 30 هزار متر مکعب در شبانه روز برای تکمیل طرح فاضلاب شهر سمنان در دستور کار بود که تا پایان سال گذشته 220 کیلومتر از شبکه و حدود 35 هزار از انشعابات و یک تصفیه خانه با اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسید.

طاهری در ادامه تصریح کرد: ادامه ی تکمیل این طرح نیازمند 55 میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو در راستای سیاست های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری و طبق اصل 44، با تاکید بر موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی، در سال 94 مزایده واگذاری طرح انجام داد که نهایتا یک سرمایه گذار هندی برنده ی مزایده شد و مقرر گردید با 55 میلیارد سرمایه گذاری توسط این فرد80 کیلومتر باقیمانده از شبکه فاضلاب و 38 هزار کیلومتر از نصب انشعابات، ارتقا یابد.

25 درصد از سرمایه گذاری پساب فاضلاب در اختیار شهرداری قرار می گیرد

مدیر عامل آبفای شهری سمنان در ادامه تشریح روند بهره برداری از پساب فاضلاب سمنان گفت: طبق توافق صورت گرفته با شهرداری سمنان مقرر شد بجای پولی که می بایست بابت بخشی از هزینه های مرمت، آسفالت و حفاری به شهرداری پرداخت و خرج هزینه های جاری شود، 25 درصد از سرمایه گذاری در قالب پساب فاضلاب به مدت 22 سال در اختیار شهرداری قرار گیرد تا با توجه به افت دبی آبهای موجود، استفاده از پساب فاضلاب صرف آبیاری فضای سبز موجود و توسعه ی آن در آینده شود.

فاضلاب شهری سمنان، 350 لیتر در ثانیه پساب تصفیه خواهد کرد

طاهری با بیان اینکه ادامه عملیات اجرایی طرح توسعه، جمع آوری و تصفیه ی فاضلاب سمنان در هفته دولت آغاز شد، اظهار کرد: این طرح با واگذاری به سرمایه گذار هندی تا 3 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که در نهایت باید منجر به 350 لیتر پساب تصفیه شده ی فاضلاب در هر ثانیه شود.

پساب فاضلاب باید جایگزین آب کشاورزی شود

مدیر عامل آبفای شهری سمنان گفت: طبق مجوزهای گرفته شده از وزارت نیرو بهره برداری از پساب تصفیه شده ی فاضلاب سمنان باید در مرحله اول صرف جابجایی با چاههای آب کشاورزی که کیفیت لازم برای جایگزینی با آب شرب را دارند، شود.

وی افزود: اولویت دیگری که برای بهره برداری ازپساب تصفیه شده در نظر گرفته شده است، استفاده در بخش صنعت و خدمات است. بدین معنا که صنایعی که مستقیما آبش به مصرف تولید مواد غذایی نمی رسد، می توانند از این آب استفاده کنند.

سرمایه گذار، 22 سال از پساب فاضلاب استفاده می کند

طاهری اظهار کرد: برای استفاده بخشی از پساب تصفیه شده فاضلاب سمنان در بخش کشت و صنعت مقرر شد تا سرمایه گذار با گرفتن مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی زمینی را برای کشت های منطبق با استانداردهای زیست محیطی در اختیار گیرد.

وی با بیان اینکه اهداف این طرح در اجرا و سرمایه گذاری بطور متقابل انجام می شود، افزود: سرمایه گذار در این بخش می تواند طبق سرمایه ای که برای ما می آورد به مدت 22 سال از پساب فاضلاب در بخش کشت و صنعت استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب