Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده سی‌امین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان اروپا 2017 با برگزاری دیدار نهایی بین دو تیم آلمان و روسیه بسته شد و تیم ملی والیبال مردان روسیه كه در سال 2013 و در بیست و هشتمین دوره این رقابت‌ها ، آخرین قهرمانی خود را تصاحب كرده بودند، بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبان ماه سال قبل این مسابقات كه قرار بود سی‌امین دوره خود را سپری كند ، قرعه كشی شد. لهستانی‌ها میزبانی این رقابت‌های معتبر را بر عهده داشتند و میزبان شانزده تیمی بودند كه قرار بود در این رقابت‌ها حضور پیدا كنند. لهستان میزبان در گروه نخست این مسابقات با تیم‌های صربستان، فنلاند و استونی هم گروه شده بود. در گروه دوم چهارتیم ایتالیا، آلمان، اسلوواكی و جمهوری چك حضورداشتند. در گروه سوم این رقابت‌ها روسیه، بلغارستان، اسپانیا و اسلوونی هم‌گروه شدند و چهارتیم فرانسه، بلژیك، هلند و تركیه در گروه چهارم قرار گرفتند.

**در مرحله گروهی چه گذشت؟

این مسابقات دوم شهریور ماه استارت خورد و تیم‌ها نبرد خود را در مرحله گروهی آغاز كردند. در این مرحله هر تیم سه مسابقه را برگزار كرد . از گروه اول دو تیم صربستان و لهستان در رده اول و دوم ایستادند.صرب‌ها با هشت امتیاز و لهستان میزبان با شش امتیاز در این جایگاه‌ها قرار گرفتند. دو تیم فنلاند و استونی نیز سوم و چهارم شدند. تیم‌های آلمان و ایتالیا دو تیمی بودند كه به ترتیب هشت و هفت امتیاز در گروه دوم گرفتند اول ودوم شدند، جمهوری چك و اسلواكی در رده‌های بعدی این گروه ایستادند. تیم‌های ملی والیبال روسیه و بلغارستان با كسب 9 و 6 امتیاز در گروه سوم این رقابت‌ها، در رده‌های اول و دوم و اسلوونی و اسپانیا دو تیم سوم و چهارم قرار گرفتند.

در گروه چهارم بلژیك و فرانسه به ترتیب 7 و 6 امتیاز گرفته و در جایگاه اول و دوم ایستادندو تركیه و هلند سوم و چهارم شدند. بعد از مرحله گروهی تیم‌های اول هر گروه یعنی چهار تیم آلمان، بلژیك، صربستان و روسیه راهی مرحله یك چهارم نهایی شدند و تیم‌های دوم باید به طور ضربدری با تیم‌های سوم گروه‌های دیگر بازی كرده تا در صورت پیروزی مقابل حریفانشان به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه پیدا كنند.

**حذف مدافع عنوان قهرمانی در پلی‌آف

مرحله پلی‌آف رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان اروپا در شرایطی برگزار شد كه دو شگفتی بزرگ در دل خود داشت. در این مرحله بر اساس فرمول مسابقات تیم‌های لهستان، ایتالیا، فرانسه و بلغارستان به ترتیب به مصاف اسلوونی، تركیه، جمهوری چك و فنلاند رفتند. تیم‌های ایتایلا و بلغارستان به پیروزی مقابل حریفان خود به جمع هشت تیم نهایی مسابقات راه پیدا كردند اما تیم ملی والیبال فرانسه كه در سال 2015 و بیست و نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان اروپا به عنوان نخست رسیده بود مقابل تیم ملی جمهوری چك تن به شكست داد و در عین ناباوری از رسیدن به مرحله یك چهارم نهایی بازماند.

تیم ملی والیبال لهستان نیز كه یكی از قدرت‌های والیبال جهان و اروپا به شمار می‌رود، در این مرحله مقابل تیم اسلوونی تن به شكست سه بر صفر داد و نتوانست به مرحله بعدی راه پیدا كند. لهستانی‌ها مقابل تیمی تن به شكست دادند كه اسلوبودان كواچ، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال كشورمان را روی نیمكت خود داشتند. اتفاق جالب توجه بعد از شكست لهستان و حذف از مسابقات قهرمانی اروپا این بود كه تمامی اعضای این تیم در یك نشست خبری حضور پیدا كردند و مقابل خبرنگاران لهستانی از نتایج ضعیفی كه این اواخر بدست آوردند، عذرخواهی كردند. لهستانی‌ها در لیگ جهانی 2017 و المپیك 2016 نیز نتایج قابل قبولی بدست نیاورده بودند.

لاجوردی‌پوشان هم ناكام شدند!

مرحله یك چهارم نهایی مسابقات قهرمانی مردان اروپا 2017 با برگزاری چهار دیدار حساس پیگیری شد و چهره تیم‌های راه‌یافته به نیمه نهایی این رقابت‌ها مشخص شد. جایی كه تیم مدعی ایتالیا نتوانست مقابل تیم ملی بلژیك به پیروزی برسد و یكی دیگر از قدرت‌های حذف شده سی‌امین دوره قهرمانی مردان اروپا لقب گرفت. شاگردان «لورنزو بلنجینی» در شرایطی با حساب سه بر صفر مقابل شاگردان «ویتال هینین» تن به شكست دادند كه نفراتی جوان را به مسابقات لهستان اعزام كرده بودند. در مرحله یك چهارم نهایی این مسابقات، سه دیدار دیگر نیز برگزار شد.

دو تیم بلغارستان و صربستان در این مرحله به مصاف هم رفتند كه در نهایت صربستان موفق به شكست سه بر صفر بلغارستان شد و به جمع چهار تیم برتر مسابقات رسید. اسلوونی و روسیه دیگر دیدار این مرحله را برگزار كردند كه روس‌ها با حساب سه بر صفر به پیروزی رسیده و راهی نیمه‌نهایی شدند. تیم ملی والیبال آلمان كه آندره جیانی، مربی جوان را روی نیمكت داشت در یك چهارم نهایی موفق به شكست قاطعانه جمهوری چك شد و آخرین تیم مرحله نیمه‌نهایی لقب گرفت. با برگزاری دیدار‌های یك چهارم نهایی چهار تیم آلمان، روسیه، بلژیك و صربستان به نیمه‌نهایی راه پیدا كردند و برای رسیدن به فینال باید به مصاف هم می‌رفتند.

روس‌ها با شكست ژرمن‌ها طلایی شدند

در مرحله نیمه‌نهایی تیم ملی والیبال آلمان نبردی سخت با صربستان داشت. شاگردان نیكولای گربیچ در ای دیدار حساس و نفس‌گیر كه پنج ست به طول انجامید با حساب سه برد 2 تن به شكست دادند تا از رسیدن به فینال مسابقات قهرمانی مردان اروپا بازبمانند. صرب‌ها كه آخرین قهرمانی خود را در سال 2011 تجربه كرده بودند و دوره قبل حتی موفق به حضور در جمع چهار تیم نشدند، این بار نیز از رسیدن به فینال بازماندند و باید برای عنوان سومی تلاش می‌كردند. دیگر فینالیست این دوره از رقابت‌ها با نبرد دو تیم بلژیك و روسیه مشخص می‌شد.

روس‌ها كه از ابتدای این مسابقات حضوری قدرتمندانه داشتند، با حساب سه بر صفر بلژیك را مغلوب كردند و راهی فینال شدند. دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان اروپا بین دو تیم روسیه و آلمان برگزار شد. دیداری حساس و پایاپای كه در نهایت شاگردان شیاپنیکوف در تیم روسیه موفق شدند با حساب سه بر دو یاران ِ آندره‌جیانی جوان را از پیش رو برداشته و بعد از چهار سال بار دیگر جام قهرمانی مردان اروپا را بالای سر ببرند. در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز تیم صربستان در دیداری نزدیك با نتیجه سه بر دو بلژیك را شكست داد و به مدال برنز دست پیدا كنند.

انتهای پیام/

هر آنچه در مسابقات والیبال قهرمانی مردان اروپا گذشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی مسابقات مشخص شدند.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی، دوشنبه برگزار می‌شود تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند.

سپاهان اصفهان، چادرملوی اردکان، مس رفسنجان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک و ملوان انزلی هشت تیم راه یافته به این مرحله هستند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • تیم والیبال دانش آموزی ایران فینالیست شد
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر