Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدری، مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد آران و بیدگل گفت: سومین آبشخور پناهگاه حیات وحش یخاب در اردوی جهادی یک روزه یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی احداث شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخطب شکن؛مسیب صدری تشدید خشکسالی و کمبود آب را از عوامل تهدیدکننده پناهگاه حیات وحش یخاب برشمرد و اظهار کرد: با تشدید خشکسالی و برای تأمین منابع آبی مناسب گونه‌های جانوری پناهگاه یخاب، آبشخوری با همکاری انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد و گروه جهادی شهید مصطفی خمینی(ره) لایه روبی و ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد با بیان این که تاکنون سه آبشخور با تلاش بسیج سازندگی در زیستگاه یخاب احداث شده است اضافه کرد: سومین آبشخور ارتفاعات یخاب در اردوی جهادی یک روزه یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی با حمایتاداره حفاظت محیط زیست شهرستان احداث شد.

وی جلوگیری از هدر رفت آب چشمه‌های یخاب و جمع آوری آب در چشمه برای استفاده گونه‌های جانوری را از ویژگی‌های ساخت آبشخور دانست و تصریح کرد: دوستداران محیط زیست ابوزیدآباد و محیط بانان به صورت مدام از آبشخورها نظارت و پایش می کنند.

صدری شناسایی گونه‌ها، بررسی وضعیت زیستگاه‌های منطقه و برنامه ریزی جامع برای احیا و استفاده از یخاب را از جمله فعالیت‌های انجمن دوستداران محیط زیست عنوان کرد و افزود: انتظار می رود ارتقای منطقه‌ی یخاب به پناهگاه حیات وحش زمینه‌‌ی بهره‌مندی خردمندانه و پایدار از این منطقه را فراهم آورد.

پناهگاه حیات وحش یخاب به علت دارا بودن گونه‌های نادر مانند یوزپلنگ، کاراکال، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند در کشور، از زیستگاه‌ها و ذخیره گاه‌های غنی ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، به گفته مدیر کل کمیته امداد فارس: ۸۰ دندانپزشک از سراسر کشور به شیراز آمدند تا به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی واقشار نیازمند مناطق محروم استان فارس خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند.
این اردوی جهادی با شعار مکتب صادق، وعده صادق، خدمت صادق تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.
موصلی افزود: دندانپزشکان این طرح طی ۴ روز، به بیش از ۲ هزار نفر از خدمات دندان پزشکی ارائه می‌دهند.
عادلی مسئول برگزاری این اردوی جهادی گفت: همه خدمات دندانپزشکی که در قالب این طرح به بیماران ارائه می‌شود رایگان است و پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد تومان هزینه شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است