Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگویی در مورد ثبت نام در انتخابات، رد صلاحیت شدن، جمنا، همراهی با رئیسی در انتخابات و دوران نمایندگی اش صحبت کرد. او همچنین به سوالاتی در مورد حادثه شین آباد و وضعیت معلمان حق التدریسی پاسخ داد. حاجی بابایی در این گفت وگو توضیح داد که در انتخابات ورود کرده زیرا احساس می کرده است که در جامعه ظرفیت فعالیت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بابایی که در زمان ثبت نام خود را کاندیدای جمنا معرفی کرده بود، در این باره گفت: « این جمع بندی دوستان بود که ۴ نفر در نهایت معرفی شوند و یک نفر از این ۴ نفر بنده بودم».
به گزارش نامه نیوز، او که قبلا گفته بود نامزد نهایی جمنا ایده ال او نیست، در پاسخ به اینکه نامزد ایده آل شما چه کسی بود، گفت: «خودم که کاندیدا شدم».
حاجی بابایی هدف از ایجاد تشکل جمنا را ضرورت حرکتی برای رسیدگی به مسایل اقتصادی و اختلاس و اشرافی گری و مبارزه با آن عنوان کرد. او در ارزیابی از موفقیت این تشکل نیز گفت: « آنچه فکر می کردیم با آنچه اتفاق افتاد متفاوت بود. فکر می کردیم بهتر عمل بشود».
وزیر سابق آموزش و پرورش وقتی حرف به دلیل رد صلاحیتش رسید، گفت: « ۸۰ میلیون جمعیت همه چیز را می دانند و نیازی به توضیح در این باره نیست». او همچنین گفت که هیچ وقت نگفته صلاحیت اش از برخی افراد تایید صلاحیت شده، بیشتر است.
او در مورد اینکه در فهرست کابیه آقای رئیسی قرار داشت نیز گفت: « از اول هم گفتم چه آقای رئیسی رأی بیاورد چه آقای روحانی، به وزارتخانه نمی روم».
حاجی بابایی در ادامه موافقت یا مخالفت اش با دیدار نامزد مورد حمایت جمنا و خواننده زیرزمینی (تتلو) گفت: « من هرگز علاقه مند نیستم در موضوعی که من در آن دخالتی ندارم، ورود کنم، اما اتفاقی است که افتاد و اگر کسی خطایی کرد باید جوابگو باشد. در جامعه ما هنرمندان در اقشار مختلف هستند و یک هنرمند با یک طرف است و هنرمند دیگری با طرف دیگر. ما نباید با حیثیت آدم ها بازی کنیم.همینطور باید توجه کرد اگر کسی می خواهد رأی بیاورد باید نقد شود و باید اشکالاتش مطرح شود، اما کسی که می خواهد رأی بدهد، لزومی ندارد در مورد آن بحث و صحبت شود. از نظر من این حاشیه ها بلاوجه است، البته در عالم سیاست و درگیری های سیاسی بد نیست، اما به حال جامعه نیز مفید نمی باشد».
او همچنین همراهی وزرای احمدی نژاد با رئیسی را اینگونه تفسیر کرد: « وزرای دوره هشتم و نهم، وزرایی ارزشی بودند و در کار هم موفق عمل کردند و ظرفیت بزرگی هستند و توان حرکت در کشور را دارند، اگر آنها هم مسئولیت می گرفتند باز روند قبلی اجرایی را دنبال می کردند، با همان ظرفیت ها و توان».
وزیر آموزش و پرورش احمدی نژاد در مورد کاندید شدن او گفت: « ای کاش کاندیدا نمی شد. بنابه دلایلی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و از این قبیل مسائل اگر کاندیدا نمی شد، بهتر بود».
او در ادامه به هیچ یک از پرسش های خبرنگار در مورد احمدی نژاد و نزدیکانش، پاسخ نداد.
حاجی بابایی در پاسخ به پرسشی در مورد تعریف اعتدال و اصولگرا و اصلاح طلب تندرو گفت: « من معتقدم باید مراقب حرف زدن بود و انصاف را رعایت کرد و برای همه سلایق سیاسی احترام قائل شد. اعتدال مربوط به یک حزب و گروه نیست، اعتدال یک روش است. اصولگرای معتدل و اصلاح طلب معتدل داریم. اینکه گفته می شود اصلاح طلبی و اصولگرایی تندرو، ممکن است به فردی اطلاق شود که حساسیت های خاصی داشته باشد و از گفتمان تندی استفاده کند.
برخی هم صبحانه را با اصلاح طلبان می خورند و ناهار را با اصولگرایان، نام این اعتدال نیست، این هفت رنگ بودن است. معتدل کسی است که در عین اصولگرایی یا اصلاح طلبی، انصاف به خرج دهد و رعایت حال دیگران را بکند و در نوع بیان و گفتمانش جوانب عقلانیت را رعایت و عقلانی فکر کرده و صحبت کند».
حاجی بابایی در این گفت وگو به سوالاتی در مورد فعالیت هایش در حوزه نمایندگی نیز پاسخ داد. او در مورد تحرکاتش به همراه اعضای فراکسیون ولایی در مخالف با حضور یکی از نواب فعلی مجلس در این جایگاه ، گفت: « ما می خواستیم هر دو نایب رئیس فعلی نباشند و این هم طبیعی است، اما به اندازه کافی نیرو نداشتیم. این طبیعی است که اصولگراها به دنبال دو نایب رئیس اصولگرا بودند».
او همچنین در ارزیابی ظرفیت هر یک از فراکسیون های امید، مستقلین و ولایی گفت: « هر کدام یک ظرفیت مشخص ندارند اما حس ما این است که فراکسیون مان حداکثر عدد را دارد».
یکی دیگر از محورهای این گفت وگو سیاست خارجی بود و حاجی بابایی در مورد اثرات برجام گفت: « مدتی فشارها کم می شود، وحدت اروپا و آمریکا از بین می رود و روی کاغذها تحریم ها لغو می شود، ارزی نیز آزاد می شود و موارد فراوان دیگر نیز وجود دارد. بالاخره برجام نکات مثبت و منفی زیادی داشت، اما گذشت زمان و مصوبات اخیر آمریکا نشان می دهد که نکات منفی آن بیشتر می شود».
او که یکی از منتقدان دولت در اقتصاد است در این گفت وگو در پاسخ به اینکه اگر سکان هدایت اقتصاد کشور را داشتنید، چه می کردید؟ گفت: « اولین کاری که می کردم، مسئولینی انتخاب می کردم که قشر متوسط جامعه بودند و کار اقتصادی انجام ندهند. کسی که مسئول است دیگر نباید وقت خود را صرف کار اقتصادی کند و مسئولینی باید انتخاب شوند که کار جهادی کنند و پاک زندگی کنند و در این شرایط است که مردم اشتیاق به کمک و مشارکت پیدا می کنند. همچنین کار را تا جایی که امکان داشته باشند، در اختیار مردم قرار می دهم و سعی می کردم در واگذاری ها کسانی که در قدرت هستند دستشان کوتاه باشد و بخش خصوصی واقعی را تقویت می کردم».
حاجی‌بابایی معتقد است در حادثه تلخ شین آباد برخی سیاسی عمل کردند و او هر اقدامی که می توانسته برای پیگیری موضوع انجام داده است. البته بعد از اتمام دوره وزارت اش خیلی احتیاط کرده تا اقداماتش جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.
او در مورد استخدام معلمان حق التدریسی نیز گفته است « من وقتی از وزارتخانه خارج شدم، حق التدریسی و شرکتی و کار معین وجود نداشت و تنها ۱۴ هزار نفر که در ستاد وزارتخانه بودند و به آنها گفته شد که اگر به روستاها بروند، استخدام می شوند، باقی مانده بودند، اما خودشان نخواستند و اگر سال ۹۲ قانون به درستی اجرا می شد، مشکل حل بود. اما امروز تعدادی حق التدریسی معطل مانده اند و حق هم دارند. همین طور یک سری مدارسی که در دوره ای خصوصی و اجاره داده شدند و حال پس گرفته شده اند، نیز دارای نیروهایی بودند که حقی برای خود قائل هستند. اما در مجموع معتقدم حقی که برای حق التدریسی ها ایجاد شده باید داده شود و نباید اجازه بدهیم دیگر حق التدریسی به وجود بیاید. ما دانشگاه فرهنگیان داریم و اگر کسی خواست در آموزش و پرورش استخدام شود، می تواند از طریق دانشگاه فرهنگیان اقدام کند».

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!

حجاریان ضمن تلاش برای توجیه مسیر راهبردی اصلاح طلبان می کوشد که علاوه بر امید ضرورت مطالبه گری و نقد حاکمیت را به عنوان ماموریت این جریان معنادهی کن

سرویس سیاست مشرق- بررسی‌ها نشان می‌دهد که اصلاح طلبان ساختاری و لایه رادیکال جریان اصلاحات به منظور پیشبرد اهداف خود در حال دسته و پنچه نرم کردن با برخی اقتضائات درون – بیرون جریانی می باشد.

این جریان از سویی با ناامیدی، بی انگیزگی و عدم باور به راهبردهای رئوس جریان خود بوده و از جانب دیگر برخی راهبردهای رادیکالی را نیز در دستورکار خود دارد که نه تنها در چارچوب نظام نبوده بلکه معنای معارضه را نیز به نمایش می گذارد.

در این میان برخی از نیروهای فکری اصلاح طلبان که شیفت به امر اجتماعی به منظور ارتباط گیری با لایه ها و تشکیل کانون های اعتراضی و مطالبه گری را توصیه کرده اند تاکید دارند که برای انسجام بخشی در میان اصلاحات باید «امید» به منظور توزان قوا و تولید قدرت همسنگ در برابر حاکمیت را بارور ساخته و از سوی دیگر باید «نقد» در ساحات مختلف را به منظور تعریف خود به عنوان آلترناتیو وضع موجود را پیگیری نمود.

در همین رابطه سعید حجاریان که چندی پیش طی توئیتی استارت کنش سیاسی- انتخاباتی اصلاح طلبان را زده بود طی توئیتی نوشته بود: دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

حجاریان در توئیت خود تلاش برای شکل دهی به یک جبهه بر اساس «سطح زندگی» و «سبک زندگی» را کلید زده بود. به طوری که می توان گفت ادعای افزایش نرخ بنزین عملا علی رغم تکذیب های مکرر آن توسط مسئولین به معنای تلاش برای تولید هراس در دهک های مختلف جامعه و به منظور تحریک جامعه اعتراضی بوده و برجسته سازی مساله طرح نور نیز در چارچوب کانونی سازی مساله آزادی های سیاسی- فرهنگی و تلاش برای بازنمایی ایجاد محدودیت ها معنا می یابد، تشکیل کانون‌های نقد از درون و کانون‌های شورش از بیرون راهبردی برابر از سوی رادیکال‌ها در روزهای اخیر است!

در این میان اما حجاریان بار دیگر در صفحه توئیتر خود به یک نقد مطرح‌شده از جمله‌اش اشاره کرد و نوشت: «منتقدی مجرّب نقدی بر این پست نگاشته‌ و بیان کرده‌اند: «چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره‌ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ‌/اصلاح‌اش تلاش کنیم».

وی تصریح کرده بود که به حفظ «امید» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی توأمان «نقد» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

توئیت دوباره حجاریان اما نشان می دهد که پاسخ به توئیت وی از جانب اصلاح طلبان بیانگر فقدان روحیه امید در جریان اصلاحات بوده وی ضمن تلاش برای توجیه مسیر راهبردی اصلاح طلبان می کوشد که علاوه بر امید ضرورت مطالبه گری و نقد حاکمیت را به عنوان ماموریت این جریان معنادهی کند.

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!