Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@05:32:38 GMT

انجام جراحی‌های پیچیده کبد و مجاری صفراوی در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۶۹۷۰

با انجام پانزدهمین عمل جراحی ویپل کلاسیک در بیمارستان روحانی بابل این مرکز به یکی از مراکز مرجع در جراحی‌های پیچیده کبد و مجاری صفراوی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «رامین نصرتی» فوق‌تخصص جراحی قفسه‌سینه این مرکز و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در جمع خبرنگاران از پانزدهمین جراحی ویپل در این مرکز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پانزدهمین مورد عمل برداشتن لوزالمعده و اثنی‌عشر(ویپل) که یکی از پیچیده‌ترین عمل‌ها در حوزه جراحی محسوب می‌شود در این بیمارستان با موفقیت به انجام رسید.

نصرتی تصریح کرد: بیمار مرد ٦٨ ساله اهل نور با سرطان اثنی‌عشر و درگیری لوزالمعده، برای عمل جراحی ویپل کاندید شد و پس از یک جراحی 10 ساعته، اثنی‌عشر و بخش‌هایی از معده، لوزالمعده، روده باریک و مجاری صفراوی خارج و بازسازی گوارشی انجام شد.

فوق‌تخصص جراحی قفسه‌سینه با اشاره به این‌که شیمی درمانی تأثیر بسیار کمی در درمان سرطان سر پانکراس دارد، خاطرنشان کرد: بهترین درمان این بیماری اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود جراحی است.

وی گفت: در ابتدا سرطان پانکراس در سکوت و بدون درد رشد می‌کند، زمانی که سرطان به اندازه‌ی کافی بزرگ شود، علائم آن بروز می‌کند که کاهش وزن، زردی پوست، ادرار تیره، مدفوع کم رنگ، خارش، تهوع، استفراغ، شکم درد، کمر درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن از علائم سرطان سر پانکراس هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: سرطان پانکراس به‌علت رشد، تقسیم، و گسترش خارج از کنترل سلول‌های لوزالمعده و تشکیل یک تومور بدخیم، به وجود می‌آید که سیگار کشیدن را می‌توان اصلی‌ترین عامل خطر ایجاد سرطان پانکراس دانست و افراد سیگاری تا دو برابر بیش از افراد غیرسیگاری در معرض خطر ابتلا به سرطان پانکراس قرار دارند.

وی تصریح کرد: جراحی این تومور که به نام ویپل بوده جراحی بسیار سختی است و قسمت انتهایی معده، کیسه صفرا، اثنی‌عشر، لوزالمعده، قسمت ابتدایی روده باریک برداشته می‌شود.

این فوق‌تخصص خاطرنشان کرد: این جراحی به‌علت عوارض شدید و تکنیک بالای جراحی نیاز به مرکز درمانی مجهز و تیم پزشکی متبحر دارد که در سطح کشور در مراکز خاص و محدود انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اهمیت این موضوع بدین ترتیب است که بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام ١٥ مورد عمل «ویپل» در سال باعث ارتقاء آن مرکز به‌عنوان یکی از مراکز مرجع در انجام عمل‌های «هپاتوبیلیاری»(کبد، مجاری صفراوی و لوزالمعده) می‌شود که مرکز آموزشی درمانی روحانی نیز از این پس به‌عنوان یکی از این مراکز مرجع شناخته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت برنجکاری استان در سال زراعی ۱۰۴۳-۱۴۰۲، با بیان اینکه تاکنون کشت برنج در ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار مزارع شالیزاری استان انجام شد که ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی بود، گفت: ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان در حال فعالیت است.

او افزود:۱۹۰ هزار و ۸۶۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۸۳ هزار و ۵۱۵ هزار هکتار خزانه گیری شد.

مومنی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ هزار و ۷۵۵ هکتار ارقام محلی و ۶ هزار و ۵۱۶ هکتار ارقام پرمحصول کشت شد، گفت: سطح سبز اراضی شالیزاری استان ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار و سطح بیمه هزار و ۴۵۰ هکتار است.

او افزود: تاکنون ۲۹۰ تن بذر برنج و ۲۴ هزار و ۸۷۶ تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان توزیع و ۱۵۸ مورد آزمون خاک انجام شد.

مومنی درباره ذخیره سازی آب سد‌ها و آببندان‌های استان، گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب سد‌های استان ۲۵۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز