Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان از پیگیری ۱۳ طرح با مجموع سرمایه‌گذاری خارجی یک هزار و ۸۶ میلیون دلار در همدان خبر داد و گفت: مطالبات بیش از ۵۰ دستگاه اجرایی استان همدان ۴۳۰۰ میلیارد ریال و بدهی آنها ۱۵ هزارمیلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید ناصر محمودی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به عنوان اقتصاد و دارایی استان در دو بخش ساختاری و سازمانی و برون سازمانی مکلف هستیم و 70 درصد فعالیت ما فرابخشی بوده و مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سعی کردیم در طول چند سال اخیر به تعهدهایی که داده شده عمل کنیم و علیرغم اینکه باید ارتقای جایگاه سازمانی را داشته باشیم و در بخش های مختلف فعالیت کنیم در فضای همدلی و هم اندیشی حرکت کنیم و امروز در بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری اقدامات شایسته ای انجام گرفته است.

محمودی با بیان اینکه از سال 93 به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدیم گفت: اولوین تخست خود را بر مبنای توسعه شاخص های عملکردی نیروی انسانی قرار دادیم چرا که این نیروی سازمانی کارآمد محور هر سازمانی است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان عنوان کرد: 5 هزار و 500 نفر ساعت دوره آموزشی تخصصی برگزار شد و 6 دوره سمینار درون سازمانی و برون سازمانی برگزار شد.

در ارزیابی عملکردی از ناحیه معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در سال 94 ارتقای هفت رتبه‌ای معاونت اقتصادی استان صورت گرفت و در ارزیابی مجدد امسال در 6 سطح، اداره کل امور اقتصادی و دارای استان در سطح B قرار گرفت که ارتقای رتبه داشتیم.

وی با بیان اینکه در شاخص‌های بهبود عملکرد در حوزه‌های مختلف نظرات خوبی امسال به تهران ارسال شد، تصریح کرد: برای نخستین بار کارگروه بهبود فضای کسب و کار را با مشارکت دستگاه‌های اثرگذار راه‌اندازی کردیمکه شاخص بهبود کسب و کار در دو حوزه مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان اظهار داشت: در حوزه مالی و خزانه داری نیز اقدامات اساسی بر اساس شاخص ها استان همدان انجام گرفت که در دو شاخص رتبه چهارم را در سطح کشور کسب کرد.

محمودی بیان کرد: با اتخاذ تصمیم وزارت کشور مقرر شد تا ادارات کل اقتصاد و دارایی به عنوان مرکز هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد باشند و بر این اساس دستگاه‌های گمرک، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، بورس، بانک و امور مالیاتی زیر نظر این اداره قرار گرفتند ضمن اینکه دبیرخانه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان را داریم که دستگاه‌ها به عضویت آن درآمده‌اند.

5600 فقره پرونده جدید مالیاتی در همدان شناسایی شد

وی با بیان اینکه رویکرد وزیر اقتصاد و رئیس کل امور مالیاتی این است تا به سمتی حرکت کنیم که درآمدهای بودجه‌ای ما از راهی غیر از نفت تامین شود افزود: یکی از راه‌های آن شناسایی منابع جدید است که در این راستا 5600 پرونده جدید در کارگروه همدان شناسایی شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان تصریح کرد: یک پروسه ده ساله قبلا در مورد سهام عدالت انجام شد که در سال 95 باید به اتمام می‌رسید و طی آن افرادی که برگه سهام دریافت کرده بودند باید به نقطه سوددهی می‌رسیدند و دولت آن را عملیاتی کرد و دو دهک افراد پایین جامعه کمیته امداد و بهزیستی را تقبل کرد تا پرداخت کند و قرار است تا شهریور ماه آزادسازی انجام شود.

محمودی افزود: افرادی که باید صورت‌حساب سهام را دریافت می کردند رقم آن مشخص بود و افرادی که تا 500 الی 540 هزار تومان در سهام خود داشتند قرار بود ما به التفاوت آن را پرداخت کنند تا سقف 2 میلیون تومان به آنها تعلق بگیرد البته اطلاعات تکمیلی در سایت سهام عدالت آورده شده و افراد با توجه به مانده‌های حساب سود دریافتی متفاوتی را دارند که از 30 تا 130 هزار تومان را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه 136 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان است تصریح کرد: همدان با پیگیری‌هایی که انجام شده به عنوان پایلوت کشور در حوزه استفاده از کارخانه‌های تولید پنل نیروگاه‌های خورشیدی است و با چند سرمایه گذار خارجی صحبت شده و مورد از این نیروگاه‌ها نیز در همدان به بهره‌برداری رسیده است.

پیگیری 13 طرح با مجموع سرمایه گذاری خارجی یک هزار و 86 میلیون دلار در همدان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان اعلام کرد: 6 طرح با مجموع سرمایه جذب شده خارجی 63 میلیون دلار معادل 240 میلیارد تومان در سطح استان همدان به بهره برداری رسیده که اشتغالزایی برای 610 نفر را به دنبال داشته است.

محمودی با بیان اینکه 13 طرح با مجموع سرمایه گذاری خارجی یک هزار و 86 میلیون دلاردر سطح استان در حال پیگیری است گفت: این میزان معادل 4127 میلیارد تومان است که اخذ مجوز سرمایه گذاری آنها در دست پیگیری است و دو مورد از این پروژه‌ها به احتمال زیاد تا یکی دو روز آینده قطعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغالزایی برای این پروژه ها 4540 نفر پیش بینی شده است بیان کرد: سرمایه گذاران از کشورهای عراق، ایتالیا، آلمان، اتریش، قزاقزستان، آمریکا، کره جنوبی، کانادا، ترکیه، هلند، استرالیا، دانمارک و ایرلند در این پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه در مرکز خدمات سرمایه گذاری طرح‌های سرمایه گذاری خارجی را پیگیری می‌کنیم اظهار داشت: در حوزه بهبود خدمات سرمایه گذاری تقویت کادر فنی را در نظر داریم و در این راستا دو کارگاه برگزار شده ضمن اینکه مقرر شده تا کارکنان تا پایان سال به زبان انگلیسی مسلط شوند.

محمودی عنوان کرد: پروژه بعدی ما مذاکره با کشورهای هدفی است که می توانیم از آنها سرمایه گذار جذب کنیم ضمن اینکه یک شبه نمی توان در این زمینه موفق شد و هفته آینده از سرمایه گذاران و صادرکنندگان نمونه استان و غیره دعوت شده تا مباحث و موانع صادرات را احصا کرده و به سمت رفع آنها پیش برویم.

یک میلیون و 506 هزار و 121 نفر در همدان برای سهام عدالت ثبت نام کردند

وی با اشاره به گزارشی از سهام عدالت در استان گفت: از سال 84 سهام عدالت در 13 مرحله ثبت نام شد و عمدتا کارها مربوط به شرکت‌های خصوصی‌سازی و شرکت های سهامی عدالت بود که هر استان یک شرکت سهامی عدالت داشت و مجموع ثبت نام کنندگان در استان یک میلیون و 506 هزار و 121 نفر است و در مرحله اول کمیته و بهزیستی و بسیج ثبت نام داشتند و بعد قالیبافان مددجویان و فعالان قرآن و غیره بودند.

محمودی افزود: سازمان خصوصی سازی فعلا ثبت نام جدید ندارد و قرار شده تا افراد جا مانده و جدا شدگان شهریور ماه از طریق سازمان اعلام شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه سرمایه گذاری از طریق سه بخش داخلی، خارجی، پوششی و غیر پوششی انجام می‌شود گفت: استان همدان در مجموع جز استان‌های برتر در سرمایه گذاری بوده و در سال 93 رتبه چهارم را داشتیم ضمن اینکه در این بخش باید موقعیت استان را با سایر استانها در نظر گرفته شود.

محمودی تصریح کرد: در دولت یازدهم وزارت اقتصاد کار شایسته ای را انجام داد و آن استفاده از ابزارهای نوین مالی برای مدیریت مالی و بدهی‌ها بود که با توجه به اینکه وضعیت درآمد نفتی و مالیاتی ما جالب نبود، در اجرای حسابداری تعهدی پنج بخش را پیگیری کردیم که یک مورد آن استفاده از اعتبارات خزانه اسلامی بود.

وی افزود: دومین آن که در دولت یازدهم مدیریت شد راه اندازی دفتر مدیریت بدهی‌ها و تعهدات بود که مدیرکلی را نیز برای آن تعیین کرد و در استان کارشناس مسئول مسئولیت آن را برعهده دارد ضمن اینکه بخش بعدی در ارتباط با استفاده از اوراق تسویه بود و دولت به سمتی حرکت می‌کند تا برای پروژه‌های عمرانی استفاده از اعتبارات خزانه اسلامی انجام شود تا پیمانکاران نیز سریع تر به مبالغ خود دست یابند.

121 میلیارد تومان اعتبار خزانه جذب شد

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان اظهار داشت: در سال 95 مبلغ 136 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به استان اختصاص یافت و خوشبختانه با هماهنگی با سازمان مدیریت و معاونت عمرانی 90 درصد اسناد را جذب کردیم که 121 میلیارد تومان آن جذب شده و مابقی را تعدادی از آن دستگاه‌هایی که مشکلاتی را داشتند موظف شدند تا پایان شهریور آن را انجام دهند.

محمودی با بیان اینکه رتبه چهارم کشور را در استفاده از اعتبارات خزانه اسلامی داشتیم گفت: در مورد شناسایی بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌ها کارگروهی را فعال کردیم که این شناسایی کار سختی بود و کارگاه‌های آموزشی را با 25 جلسه تخصصی برای ذیحسابان و 18 کارگاه آموزشی را در اداره تلفیق و حساب‌ها برای کارشناسان مالی برگزار کردیم که حائز اهمیت بود.

وی فلسفه استفاده از اسناد خزانه اسلامی را بدهی‌های قطعی شده دستگاه‌های اجرایی استان علام کرد و گفت: دولت به خاطر کمک به دستگاه های اجرایی به دستگاه هایی که میزان بدهی آنها قطعی نشده نیز کمک می‌کند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی با شهرداری‌ها بود افزود: سامانه ای را در اداره کل ایجاد کردیم تحت عنوان سامانه سماد و تمام دستگاه ها ضمن دریافت یوزر و پسورد موظف به وارد کرد اطلاعات شدند.

مطالبات بیش از 50 دستگاه اجرایی استان همدان 4300 میلیارد ریال و بدهی آنها 15 هزارمیلیارد ریال برآورد شد

محمودی عنوان کرد: میزان مطالبات دستگاه های اجرایی که بیش از 50 درصد دستگاه‌های استان هستند حدود 4300 میلیارد ریال بوده و بدهی آنها 15 هزار و 325 میلیارد ریال تا پایان 95 شناسایی و گزارش شده و امیدواریم با پیگیری مسئولان این به 100 درصد دستگاه‌ها برسد.

وی با اشاره به مبحث اوراق تسویه خزانه بیان کرد: همدان جزو 3 استان برتر کشور در سال 95 در این حوزه بود و 16 استان نتوانستند از این اوراق استفاده کنند و امسال رقم قابل توجهی را حدود 50 هزار میلیارد ریال اوراق تسویه جهت تهاتر بدهی‌ها و مطالبات اشخاص حقیقی، شرکت‌ای خصوصی و تعاونی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان بیان کرد: مدیران اجرایی باید تکلیف خود را با شهرداریها نهایی کنند و اخیرا نیز با اداره کل امور مالیاتی هماهنگی شده تا شرکت‌ها و ادارات مطالبات را با شهرداری‌ها تهاتر کنند.

پرداخت ماهانه 12.5 میلیارد تومان حقوق در 25 دستگاه اجرایی استان

محمودی عنوان کرد: 25 دستگاه اجرایی استانی ماهانه 12.5 میلیارد تومان را پرداخت می کنند. 135 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان است و مالیاتی که در استان وصول می شود ماهیانه حدود 40 تا 50 میلیارد است و ما 85 میلیارد تومان ماهیانه یارانه پرداخت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد تعیین رقم درآمدی استان اتفاقات خوبی رخ داد و امسال فشار مضاعفی از ناحیه مالیات نخواهیم داشت اظهار داشت: میزان درآمدهایی که استان باید به حساب خزانه واریز می کرد در سال 93 مصوب درآمد کل استان 323 میلیارد تومان بوده در سال 94 این میزان به 490 میلیارد رسید ضمن اینکه در سال 95نیز 589 میلیارد مصوب شد و در سال 96 نیز به میزان 602 میلیارد تومان رسید.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه عمده این درآمدها حدود 87 درصد مربوط به عملکرد امور مالیاتی و 18 درصد مربوط به سایر دستگاه‌های درآمد زا است اعلام کرد: 269 میلیارد، 433، در سال 95 به میزان 517، در سال 96 نیز حدود 3 الی 4 درصد رشد داشتیم.

محمودی عنوان کرد: در گذشته رتبه 28 و 29 را در وصول مالیات در کشور داشتیم و امسال رتبه 18 را در 5 ماهه نخست سال کسب کردیم.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی و جمع آوری مؤسسات غیر مجاز در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته گفت: بانک مرکزی اعلام کرده که اسامی تمامی مؤسسات مجاز در سایت بانک مرکزی قرار دارد و فعالیت بانک‌های غیر از آن غیر مجاز عنوان می‌شود که در سایت cb.ir درج شده است.

28 هزار نفر در همدان یارانه دریافت نمی‌کنند

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان تعداد خانوارهای یارانه بگیر در استان همدان در سال 95 را 561 هزار و 335 خانوار اعلام کرد و گفت: افراد یارانه بگیر یک میلیون و 775 هزار و 267 نفر هستند که تعداد افراد جا مانده از ثبت نام حدود 14 هزار نفر است.

محمودی بیان کرد: پیش بینی جمعیت استان بر اساس مرکز آمار در سال 95 یک میلیون و 803 هزار نفر است و تعداد افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند با احتساب جا ماندگان از ثبت نام حدود 28 هزار نفر است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: در سال 93 آمار یارانه بگیران بیشتر از تعداد جمعیت بود و به اعتقاد ما 60 درصد یارانه بگیران باید حذف شوند ولی این اتفاق نمی‌افتد ضمن اینکه توزیع پول در هیچ جای دنیا دقیق نیست.

محمودی با بیان اینکه تمرکز استان بیشتر در جذب سرمایه گذار است اظهار داشت: در مورد توانمددی‌های استان بیش از 80 فرصت شناسایی و به دو زبان کار مطالعاتی علمی و دقیق انجام شده که به مدت شش ماه زمان برد.

انتهای پیام/

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ این جلسه در مورد تبیین مبانی شعار سال و راهبردهای توسعه کشور برای مدیران دستگاه های اجرایی استان گذشت بود.
نماینده ولی فقیه در استان در این شورا گفت: جلب اعتماد عمومی ، وحدت و همدلی مردم با مسئولان و صداقت و امانتداری خادمان مردم در برابر جامعه باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی بر شفاف سازی فعالیت دستگاه های اجرای تاکید کرد وصداقت در عمل را ملاک اصلی خدمت گزاری به مردم عنوان کرد.
استاندار مرکزی هم با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی دولت دراستان و شتاب در روند اجرای طرح های نیمه تمام بر اهتمام مسئولان برای اجرایی شدن شعار سال تاکید کرد.
مخلص الائمه افزود: عزم دولت سیزدهم بهبود شرایط معیشتی مردم و تعیین تکلیف طرح های بزرگ ملی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • کمک هزار و ۸۹ میلیارد ریالی خیران همدانی به ایتام
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در همدان
  • محفل انس با قرآن ویژه مسوولان دستگاه‌های اجرایی میمه
  • جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان