Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نادر منصورکیایی بعد از ظهر امروز در ششمین جشنواره کشوری نوجوان سالم اظهار کرد: این جشنواره به‌عنوان یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در چارچوب فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هرساله با مشارکت سازمان بهزیستی کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با آگاهی از خطرات و آسیب‌های اجتماعی کودکان و دانش‌آموزان سراسر کشور سالانه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مراقبتی را در سطح کشور برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در زمینه برنامه‌های آموزشی اجرای طرح‌های مختلف با رویکرد رشدمدار و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برای دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی در زمینه‌های مختلف شیوه‌های آموزش خود مراقبتی، فرزندپروری و موضوعاتی در قالب برنامه‌های آموزشی در سطح مدارس کشور اجرا می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در سال تحصیلی 95-96 بیش از 40 درصد از مدارس کشور زیرپوشش این برنامه ها قرار گرفتند که 2 میلیون نفر از خانواده‌ها آموزش فرزندپروری آموختند و حدود 200 هزار نفر همکار فرهنگی سالانه در کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شرکت کردند.

منصورکیایی جشنواره نوجوان سالم و همچنین برگزاری هفته مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه‌های سیار پیشگیری و توزیع محصولات فرهنگی کمک آموزشی در بین مدارس را از جمله خدمات وزارت آموزش و پرورش دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فعالیت‌های مراقبتی را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: این سازمان به تمامی دانش‌آموزان کشور در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خدمات آموزشی و ترویجی ارائه می‌کند و دانش‌آموزانی که در معرض خطر قرار دارند، توجه ویژه‌ای می‌شود.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش پیش‌رو در برخورد با آسیب‌های اجتماعی است، افزود: آموزش و پرورش با تمام ظرفیت خود به میدان آمده و در تمام زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیت است.

منصورکیایی تصریح کرد: در روزهای آغازین شروع جشنواره نوجوان سالم تنها 3 هزار اثر داشت و در سال تحصیلی که گذشت 293 هزار اثر رشد کرد که بیش از یک‌میلیون دانش‌آموز در این جشنواره شرکت داشتند و این روند رو به رشد است.

این مسؤول با اشاره به اینکه با استمرار حمایت‌ها پوشش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس گسترش پیدا می‌کند، گفت: در زمینه مشارکت خود دانش‌آموزان و مدارس در طرح‌هایی مانند طرح مشارکتی دانش‌آموزان ظرفیت‌هایی که پیدا شده می‌تواند طرح‌هایی که طراحی شده مانند نماد نظام مراقبت اجتماعی، از دانش‌آموزان استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته در پایه ششم و نهم 100 درصد مدارس کشور زیر پوشش این برنامه قرار گرفتند و این پوشش بالا نشان‌دهنده آن است که مدرسه به‌عنوان کانون سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی در پایان گفت: کشور می‌تواند بر روی وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام در زمینه آسیب‌های اجتماعی حساب کند.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نفر از شهرستان‌ها استان به این جشنواره معرفی شدند گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر انتخاب شدند

بهشتی پور افزود: این جشنواره با موضوع پیشگیری اجتماعی و سطح سلامت روانی برگزار شد.

وی گفت: افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دو بخش نقاشی و شعر کوتاه و متوسطه اول در بازی‌های کامپیوتری و روایتگری و هوش مصنوعی اثار خود را به جشنواره ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد